Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ligt eraan wat je wil.
Je kan een die-cast model ook uit elkaar halen, overspuiten en verder detailleren.
Bij kits heb je veel keuze uit een grote verscheidenheid aan modellen.
De meeste kits zijn in schaal 1:24 en 1:43, al zijn er ook in andere schalen.
1:18 is een die-cast schaal die je bij kits niet tegenkomt, 1:16 wil nog wel eens.
Om van een kit een beetje een fatsoenlijk model te maken ben je ook al snel een € 40,00 kwijt.
En niet te vergeten de tijd die je ermee bezig bent, verwacht niet dat je hem met een weekje in elkaar hebt.
Alles bij elkaar is het sneller om een die-cast model te kopen maar veel leuker om een kit in elkaar te knutselen.
Het is wel iets van jezelf en niet van Autoart of een andere fabrikant.
Wat je kan verwachten van een kit is per kit verschillend.
Ook tussen kits van dezelfde fabrikant zitten flinke verschillen.
Al kan je van Tamiya over het algemeen zeggen dat ze geweldig goed passen en redelijk gemakkelijk te bouwen zijn.
Revell heeft nog wel eens wat probleempjes met pasvorm en lastige constructies, het is maar net hoe je het treft.
Ik zelf verzamel modelauto's maar bouw ook met enige regelmaat een kit in elkaar en daarbij ga ik een kleine verbouwing inmiddels ook niet uit de weg.
Ik sluit me helemaal bij het verhaal van Rossy aan.
muppiemaster schreef:bedankt en wie kan vertellen hoe je een model goed verven en wat je daarvoor nodig hebt?
Zelf gebruik ik Aqua color van Revell, hoef je niet te verdunnen en is bij elke modelbouwzaak te vinden. In de handleiding van de kit staat aangegeven welke kleurnummers je nodig hebt, maar je kunt natuurlijk ook het model naar eigen inzicht verven. De body kun je beter spuiten als verven. Ik gebruik meestal lak van Humbrol, maar je kunt ook Motip, Tamiya etc. of zelfs de spuitbussen van de Action pakken. Wel even met zeer fijn schuurpapier opschuren voor het spuiten en primer spuiten anders heb je kans dat de lak niet goed hecht, en nadat je de kleur hebt gespoten nog een laagje blanke lak er over voor de glans en bescherming.
Bien schreef:Ik sluit me helemaal bij het verhaal van Rossy aan.
muppiemaster schreef:bedankt en wie kan vertellen hoe je een model goed verven en wat je daarvoor nodig hebt?
Zelf gebruik ik Aqua color van Revell, hoef je niet te verdunnen en is bij elke modelbouwzaak te vinden. In de handleiding van de kit staat aangegeven welke kleurnummers je nodig hebt, maar je kunt natuurlijk ook het model naar eigen inzicht verven. De body kun je beter spuiten als verven. Ik gebruik meestal lak van Humbrol, maar je kunt ook Motip, Tamiya etc. of zelfs de spuitbussen van de Action pakken. Wel even met zeer fijn schuurpapier opschuren voor het spuiten en primer spuiten anders heb je kans dat de lak niet goed hecht, en nadat je de kleur hebt gespoten nog een laagje blanke lak er over voor de glans en bescherming.
En iets heel anders: hoe doe je het als je kit geen handleiding heeft?
Bien schreef:Ik sluit me helemaal bij het verhaal van Rossy aan.
En iets heel anders: hoe doe je het als je kit geen handleiding heeft?
muppiemaster schreef:ik heb begrepen dat je ze kan spuiten met spuitbussen van de action maar welk merk en welk soort?
ze hebben maar 1 soort spuitbussen. moet je gewoon naar de action gaan en kijken naar de spuitbussen. ze hebben daar primer, lak, en een aantal kleuren.