ombouw 1:18

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
geoscale
Schaal: 1:18

ombouw 1:18

Bericht door geoscale »

hallo,

ik ben geoffrey 26j , en nieuw hier op het forum .
om te tonen waarmee ik me vooral bezig hou, toon ik je enkele ombouwprojecten van me . allemaal schaal 1:18 .

ik maak vooral rallywagens op aanvraag van piloten , maar ook andere dingen ...

verschillende corolla's van Belgische pilote Melissa Debackere .

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

ander projecten zal ik wel eens posten ...

benieuwd wat jullie ervan vinden ?
SFRC
Schaal: 1:43

Re: ombouw 1:18

Bericht door SFRC »

De eerste is mooi gemodderd. Wat is je truc?
Maarten
geoscale

Bericht door geoscale »

Bedankt .

M'n truc ... :P dit was eigenlijk eerst niet de bedoeling , maar toen het model de grond tegenkwam en er hier en daar een beetje verf af was ,
heb ik besloten om deze vuil te maken :P

Ik gebruik hiervoor verf die ik meng tot de juiste kleur , en dan meng ik nog een apart potje verf met een beetje zand in .
Dan maak ik het "modderpatroon" met een schuursponsje (met een groene grove kant en een zachte kant) gewoon deppen in de verf , dan sponsje beetje afwrijven met een vod .
dan gewoon deppen op het model waar je modder wil . De verf met het zand doe ik dan op dezelfde manier op de plaats waar de modder iets dikker mag , zoals de hoeken van de wielbogen enz ...

dit was wel de eerste keer, hoor ! want dit was m'n eerste model die ik ooit had omgebouwd :)
SFRC
Schaal: 1:43

Bericht door SFRC »

Ziet er natuurlijk uit
Maarten
Boskoos

Bericht door Boskoos »

De laatste die je ons laat zien spreekt mij het meeste aan! Ik vind ze knap omgebouwd, maar als ik moet kiezen de laatste.
Maar begrijp ik het goed? Dat je auto's ombouwd voor andere mensen?
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
geoscale

Bericht door geoscale »

Boskoos schreef:De laatste die je ons laat zien spreekt mij het meeste aan! Ik vind ze knap omgebouwd, maar als ik moet kiezen de laatste.
bedankt, ombouwen voor anderen ... ja en nee :P

Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen , ik begon met ombouwen van rallywagens van belgische piloten . toen ik deze wou laten signeren werd mij dan gevraagd door de piloot in kwestie of ik er één wou maken voor hen (de laatste corolla) . zo gezegd zo gedaan .

En toen eens één gemaakt voor bevriende piloten (de peugeot 205 gti) , dit werd dan rond getoond en verteld. Zo werd er mij dan gevraagd door andere piloten om hun wagen te maken ... ook fans van sommige piloten heb ik geholpen aan een model van hun idool :P

zo krijg ik nu en dan een aanvraag , die ik dan in het mate van het mogelijke probeer te realiseren :D :P
Boskoos

Bericht door Boskoos »

geoscale schreef:
Boskoos schreef:De laatste die je ons laat zien spreekt mij het meeste aan! Ik vind ze knap omgebouwd, maar als ik moet kiezen de laatste.
bedankt, ombouwen voor anderen ... ja en nee :P

Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen , ik begon met ombouwen van rallywagens van belgische piloten . toen ik deze wou laten signeren werd mij dan gevraagd door de piloot in kwestie of ik er één wou maken voor hen (de laatste corolla) . zo gezegd zo gedaan .

En toen eens één gemaakt voor bevriende piloten (de peugeot 205 gti) , dit werd dan rond getoond en verteld. Zo werd er mij dan gevraagd door andere piloten om hun wagen te maken ... ook fans van sommige piloten heb ik geholpen aan een model van hun idool :P

zo krijg ik nu en dan een aanvraag , die ik dan in het mate van het mogelijke probeer te realiseren :D :P
Als ik jou nu vraag een model na te maken voor mijn pa zijn verjaardag (binnenkort) omdat hij vroeger ook geracet heeft. zou je dat dan eventueel kunnen doen? Als je niet doet, geen enkel probleem maar het leek me interessant! Racen op Amateur niveau hoor! verwacht er niet te veel van, maar wel leuk.
Boskoos

Bericht door Boskoos »

Heb een bericht naar je hotmail adres gestuurd omdat ik hier niet goed mee kan werken op forum.
fobie

Bericht door fobie »

Jef jong, je moet op uw eigen beginnen.Prachtig eindresultaat :wink:
Plaats reactie