Hello Guys,Matt Modelautos schreef:Ben momenteel ook bezig aan een viertal ombouwen van Porsches van Carel Godin de Beaufort. Dit is de eerste die gereed is. Het is de Porsche 718 RS60/4 van Carel Godin de Beaufort (en Richard "Dickie" Stoop (GB) uit de 24 uur van Le Mans 1960. Helaas geen finish i.v.m. een defecte versnellingsbak.
Als donorauto voor deze ombouw is een 1:43 Porsche 718 RS60/4 van Minichamps gebruikt. Artikelnummer: 430 606543
Aan het model dient wel een kleine aanpassing gedaan te worden. Zo heeft de donorauto 2 extra schijnwerpers, terwijl de originele auto van Carel de Godin slechts één exemplaar had. (alleen rechts).
De linker schijnwerper dient weg gevijld te worden en daarna "strak gemaakt" met de carrosserie. Dat betekende helaas dat ik het gehele model moest strippen omdat het naderhand opnieuw moet worden gespoten. Al met al beduidend meer werk dan waar ik vooraf op gerekend had. Vooral het verwijderen van de losse onderdelen is een nogal secuur werkje.
Het bodywork is gespoten, zijkant & achterkant cockpit weer roodbruin geschilderd, koplampglaasjes aangepast en alle onderdelen weer gelijmt. Hij is nu gereed voor het aanbrengen van de decals.
Met dit als eindresultaat.
Sorry for my complete lack of Dutch...a typical Englishman!

I am very slowly building a 1/8th scale model of Carel Godin de Beaufort's Porsche RS60 (chassis number 055). This is the master for the body, taken from measurements of his car. Hope you like and let me know if you want more photos. Build is veeeeeeeeeeery slow I'm afraid as I'm making other models too!