Interieur spuiten?

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik heb geen ervaring met interieur spuiten, maar heb wel eens een carosserie gespoten.... Daarvoor had ik twee bussen:

een met de verf;
én een met een soort van plakkerig spul, dat spuit je er eerst overheen, en dan de verf, dan blijft de verf zitten... informeer maar eens bij de doe het zelf zaak :wink:
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

primer? :dance:

als je direct uit een spuitbus spuit kun je overwegen om een spuitzeefje ervoor te houden, voorkomt dat de klonters op je model terecht komen..
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Kunststofprimer inderdaad, een soort weekmaker voor kunststof.

Ik heb ook wel eens een interieur gespoten met gewoon primer (moest grijs worden), dat is mooi geworden en hecht goed nu het is uitgehard. Primer is ook mooi mat, lijkt best op leer.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

-1. Onderdeel schoonmaken met water en een druppeltje dreft
-2. Goed laten drogen, of liever even afblazen of droogdeppen met een SCHONE doek, welke geen vezels achterlaat.
-3. Eigenlijk moet je schuren, maar aangezien de belasting op de lak minimaal is, kan je dit overslaan. Fanatiekelingen schuren met korrel 600. Daarna uiteraard weer even goed schoonmaken.
-4. Spuiten met kunststofprimer. Voor lichte kleuren witte primer gebruiken, voor donkere kleuren grijze primer. Als het deel wat je wilt spuiten meerdere (contrasterende) kleuren heeft, en je wilt het geel of rood maken, dan eerst in lichtgrijze primer spuiten, om de boel egaal te krijgen.
-5. Spuiten in de kleur die je wenst. als de kleur die je wenst alleen in mat te verkrijgen is, dan kan je achteraf nog (na goede harding van de lak) glanzende blanke lak erover spuiten. andersom werkt dit trouwens ook...

Hierna een week met je tengels afblijven, om de lak te laten uitharden. Anders krijg je geheid vingerafdrukken, en die wil je niet.
Plaats reactie