tips/uitleg ivm plamuren

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

tips/uitleg ivm plamuren

Bericht door subaru.nr1 »

Hallo, ik ben bezig met een rallycrossproject en er moeten enkele gaten dichtgeplamuurt worden. Aangezien ik geen ervaring daarmee heb zou ik graag informatie willen. Welke plamuur is het beste?(die in de gewone doe het zelf winkel tevinden is). Wel weet ik dat men beste kan voorschuren met grof schuurpapier (400) en naschuren met 1000 of 1200. Hoe kan/moet je de plamuur aanbrengen op open vlakken?

Het zijn de 2 gaten in het dak en de 2 kleine gaten in de motorkap

Afbeelding
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: tips/uitleg ivm plamuren

Bericht door Peter Parker »

Bij open vlakken heb je het mooiste resultaat als je eronder iets plakt wat het plamuur ondersteund. En die gaten van jou zijn wel pittig. Ik heb vuller gekocht in een auto speciaal zaak, 2 componenten. Ik schuurde van grof tot heel fijn en je kan zelfs nat schuren met apart papier. Dat is nog fijner en gladder. Ik zou vooraf een beetje oefenen op een wrak.
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: tips/uitleg ivm plamuren

Bericht door subaru.nr1 »

Peter Parker schreef:Bij open vlakken heb je het mooiste resultaat als je eronder iets plakt wat het plamuur ondersteund. En die gaten van jou zijn wel pittig. Ik heb vuller gekocht in een auto speciaal zaak, 2 componenten. Ik schuurde van grof tot heel fijn en je kan zelfs nat schuren met apart papier. Dat is nog fijner en gladder. Ik zou vooraf een beetje oefenen op een wrak.
Oefenen ga ik zeker eerst doen :wink: Is dat in tubes? Moet je dat dan gewoon erop smeren en wachten tot het hard is?
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: tips/uitleg ivm plamuren

Bericht door bobbob »

Ik heb bij mijn Subaru impreza ook het gat in de motorkap dichtgesmeerd :P
Ik heb er inderdaad eerst iets ondergeplakt, daarna pas dichtgesmeerd met plamuur. Ik gebruik gewone autoplamuur.
Ik schuur droog eerst met korrel 150 ofzo, daarna met 180 laatste laagje. Dan nog nat met fijn schuurpapier ivm krasjes :wink:
Als je verder nog vragen hebt moet je ze maar stellen...

PS: wil je trouwens even op mijn PB reageren?
Plaats reactie