Slotcar racing

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Slotcar racing

Bericht door Markopolo »

Oke, een nog niet veel besproken onderwerp, en misschien willen de meeste dit ook niet? maar ik zag vandaag van SCX toch wel iets erg ubers, namelijk het nieuwe scx digital system. Wat dus inhoud dat je met max 6 auto's op een 2 baans weg kan rijden (waar je voorheen gewoon 6 banen voor nodig had!) en dat je elkaar in kan halen (Wat voorheen alleen met racebanen kon die helemaal vol lagen met geleiders en van die stuurtjes op je handpistool hadden).

Zie hier: http://www.scxdigitalsystem.com/

Vooral het demootje laat het goed zien! (het grijs vierkantje in de rechterbovenhoek)
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ziet er zeker leuk uit, maar ik denk dat ik het eerst even zou willen zien werken. Volgens mij is het inhalen niet echt makkelijk. Had je vroeger niet van nicco die baantjes die er uitzagen als slotcar baantjes zonder die gleuven. Met van die radiografische wagentjes?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het ziet er wel aardig uit, maar het van baan veranderen blijft wat houterig. Mooier zou zijn als je de hele baan kan gebruiken en van de slots af bent. Ik race graag met mijn zoon (hij is altijd schumacher en ik hakkinen), maar wordt er bij een grote baan gek van als aan de andere kant de wagen uit de bocht vliegt en je weer op je knieen erheen moet. :wall:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Carrera had een systeem waarbij je op de hele baan van lijn kon wisselen, bij dit systeem kan dat helaas alleen maar bij de "wissels"

Volgens mij is inhalen inderdaad foeking moeilijk, net als een goede RC-auto gaat dit véél te snel voor mijn oog/hand coördinatie ben ik bang :doh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Zwaar cool.

Moet toch nog eens een baan aanleggen om met mijn jaren-'80 Audi SCX-wagens te kunnen racen.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Peter Parker schreef:Mooier zou zijn als je de hele baan kan gebruiken en van de slots af bent.


Die bestaan ook:

Afbeelding

Carerra maakte deze vroeger genaamd Servo 140 en 160. Ik heb zelf nog zo'n baan gehad, maar ook dit werkt niet optimaal en de auto heeft toch nog wat gelijders voor in de bochten:

Afbeelding

Want deze wagentjes klappen nog sneller uit de bochten dan gewone slotcars.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

O nou weet ik meteen wat een wagen in mijn rommelkist van is. Als iemand deze BMW Carrera M1 wil kopen, dan stuurt hij me maar een pb'tje.



Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Gaaf nieuw systeem, de technologie wordt ook steeds gaver zeg. Schitterend filmpje op de site :thump_up:

Nu nog 5 vrienden en ik koop em :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

De startset is met 3 wagen, dus je hoeft er nog maar 2 (is makelijker te halen :angel:)
Gesloten