Ferrari speelt vals in de F1
Ferrari speelt vals in de F1
Oke. Ik heb het er met Schumi over gehad en die spoorde mij aan om mijn complottheorie hier te plaatsen. Dus voila.
Ik denk dat Ferrari de hand boven het hoofd wordt gehouden door de FIA. Dit voor kijkcijfers en dus geld.
1. Ferrari heeft jarenlang niets gepresteerd en draait nu plots al 5, 6 jaar als topteam. Dit terwijl je normaal altijd golfbewegingen hebt. Een team draait even mee aan de top en zakt dan af. Ferrari kan plots 5 jaar mee draaien.
2. Marlboro, veruit grootste sponsor f1, stopt met sponsoren bij McLaren. Ze willen uit de F1. Om vervolgens plots bij Ferrari op te duiken.
3. De FIA zou de reglementen voor het komende seizoen opzettelijk geheel naar de hand van Ferrari hebben gevormd, en zou Ferrari alle regels voor het komende jaar naar eigen gunsten hebben afgestemd. BV meer speling op de voorvleugel ten nadele van Mclaren en Williams. Toch DE concurrenten.
4. Banden kwestie waarmee Ferrari bewust voordeel wordt gedaan.
5. Motoren moeten 2 weekenden meegaan. De betrouwbaarheid van Ferrari is al erg hoog en dat zou dan alleen maar in hun voordeel werken.
6. de laatste 20 veranderingen komen Ferrari toevallig allemaal goed uit. En het ioc was ook niet corrupt?.
Ik zeg, Ferrari wilde uitstappen uit de F1 omdat ze niets meer klaar speelde, maar omdat Bernie "kost mij wel erg veel inkomsten als ferrari fans weg blijven" Ecclestone ze niet kan missen krijgen ze alle hulp toegereikt die ze nodig hebben. Ron Dennis, 1 van de meest integere mannen uit het F1 circus staat iig achter me.
Ik denk dat Ferrari de hand boven het hoofd wordt gehouden door de FIA. Dit voor kijkcijfers en dus geld.
1. Ferrari heeft jarenlang niets gepresteerd en draait nu plots al 5, 6 jaar als topteam. Dit terwijl je normaal altijd golfbewegingen hebt. Een team draait even mee aan de top en zakt dan af. Ferrari kan plots 5 jaar mee draaien.
2. Marlboro, veruit grootste sponsor f1, stopt met sponsoren bij McLaren. Ze willen uit de F1. Om vervolgens plots bij Ferrari op te duiken.
3. De FIA zou de reglementen voor het komende seizoen opzettelijk geheel naar de hand van Ferrari hebben gevormd, en zou Ferrari alle regels voor het komende jaar naar eigen gunsten hebben afgestemd. BV meer speling op de voorvleugel ten nadele van Mclaren en Williams. Toch DE concurrenten.
5. Motoren moeten 2 weekenden meegaan. De betrouwbaarheid van Ferrari is al erg hoog en dat zou dan alleen maar in hun voordeel werken.
6. de laatste 20 veranderingen komen Ferrari toevallig allemaal goed uit. En het ioc was ook niet corrupt?.
Ik zeg, Ferrari wilde uitstappen uit de F1 omdat ze niets meer klaar speelde, maar omdat Bernie "kost mij wel erg veel inkomsten als ferrari fans weg blijven" Ecclestone ze niet kan missen krijgen ze alle hulp toegereikt die ze nodig hebben. Ron Dennis, 1 van de meest integere mannen uit het F1 circus staat iig achter me.
Ja Paul, ik denk dat hier nog wel een vermakelijke discussie kan ontstaan. Toch kan ik het me eerlijk gezegd niet voorstellen, aan de andere kant is Ecclestone wel erg pro-Schumi natuurlijk.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Ferrari Jos Verstappen systematisch uit de F1 wil houden, omdat ze in hem een te grote bedreiging zien.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Ferrari Jos Verstappen systematisch uit de F1 wil houden, omdat ze in hem een te grote bedreiging zien.

Heren,
Nu denk ik toch dat er een beetje overdreven word, dat Ferrari een tijd geleden er niets van bakte is inderdaad waar, tot ze ene Mr Jean Todt bij zich riepen, en deze heeft dan wel de puntjes op de I gezet.
En akkord als je er een smak geld kan tegenaan kan gooien gaat alles wel veel soepelder. Ze hebben nu toch wel het beste Team,de beste ingenieurs, de beste rijders en de beste wagens, ik denk toch dat dit buiten discutie staat!
Wat betrefd jullie (half Belg) Jos verstappen, laat me niet lachen die jongen doet zijn best maar hij heeft "het" niet.
Wat betrefd de aanpassingen van de FIA regelementen, daar geloof ik niets van als zou dit alles teg gunste van Ferrari zijn. In de jaren 1975 tot 1980 won Ferrari ook verschillende W.C. toen met de turbo motoren, wat deed de FIA ze keurde de turbo motoren af en iedereen moest toen terug atmosferisch gaan racen. De achterstand op de atmosferische wagens moest toen terug bijgewerk worden, en ze deden het opnieuw in de jaren1990 door terug te winnen met het type 641/1-2.
Toen paste de FIA de regelementen weer aan smallere banden, kleinere spoilers, beperken van de tankinhoud enz...Dit alles niet ten gunste van Ferrari.
Maar het team werkte zich er door tot de huidige resultaten, erg voor de andere teams, maar deze moeten maar beter zijn! (als ze geld genoeg hebben!)
Frans
Nu denk ik toch dat er een beetje overdreven word, dat Ferrari een tijd geleden er niets van bakte is inderdaad waar, tot ze ene Mr Jean Todt bij zich riepen, en deze heeft dan wel de puntjes op de I gezet.
En akkord als je er een smak geld kan tegenaan kan gooien gaat alles wel veel soepelder. Ze hebben nu toch wel het beste Team,de beste ingenieurs, de beste rijders en de beste wagens, ik denk toch dat dit buiten discutie staat!
Wat betrefd jullie (half Belg) Jos verstappen, laat me niet lachen die jongen doet zijn best maar hij heeft "het" niet.
Wat betrefd de aanpassingen van de FIA regelementen, daar geloof ik niets van als zou dit alles teg gunste van Ferrari zijn. In de jaren 1975 tot 1980 won Ferrari ook verschillende W.C. toen met de turbo motoren, wat deed de FIA ze keurde de turbo motoren af en iedereen moest toen terug atmosferisch gaan racen. De achterstand op de atmosferische wagens moest toen terug bijgewerk worden, en ze deden het opnieuw in de jaren1990 door terug te winnen met het type 641/1-2.
Toen paste de FIA de regelementen weer aan smallere banden, kleinere spoilers, beperken van de tankinhoud enz...Dit alles niet ten gunste van Ferrari.
Maar het team werkte zich er door tot de huidige resultaten, erg voor de andere teams, maar deze moeten maar beter zijn! (als ze geld genoeg hebben!)
Frans
Laatst gewijzigd door Frans op wo 10 nov 2004 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Ze spelen alleen al vals door met geen enkele regelementswijziging in te stemmen en er zelf niet over te willen praten.
Verstappen.nl schreef:Teams zijn het eens, enkel Ferrari is tegen
(09 november 2004) Vandaag is er op de Londense luchthaven Heathrow een belangrijke bijeenkomst geweest met alle Formule 1 teams, uitgezonderd Ferrari. Deze laatste schitterde door afwezigheid, hetgeen uitgelegd wordt als een ferme tegenspraak tegen de mening van alle andere teams.
De negen overige teams waren het al vrij snel eens over een kostenbesparing, hoofdzakelijk in het aantal testdagen. Eerst was er sprake van 10 testdagen tijdens het seizoen. Daar waren de grote teams fel tegen. Uiteindelijk is gekozen voor 24 testdagen tussen de eerste en de laatste race van een seizoen. Buiten het reguliere seizoen mag onbeperkt getest worden.
Dit is dus een regel waar negen teams het mee eens zijn. Of deze regel werkelijkheid wordt is een open vraag. Ferrari moet toestemming geven. Immers elke reglementswijziging kan enkel unaniem, met toestemming van alle teams, doorgevoerd worden.
Een tweede besluit is genomen over de banden. Vanaf 2006 wordt er maar door één leverancier banden geleverd. Maar ook hier ontbreekt de toestemming van Ferrari die daar zeker niet in mee willen gaan.
Toch is het niet allemaal schijn wat vandaag gebeurde. De principe overeenkomsten liggen er. Vanaf 2006 kan volgens het Concorde Agreement ook op een andere manier iets doorgedrukt worden. Dan hoeft niet iedereen zijn toestemming te verlenen, maar zijn 18 van de 26 stemmen voldoende. De 26 stemmen worden gekregen door teams, Bernie Ecclestone, Max Mosley, technische partner, organisators en sponsoren.
Bernie Ecclestone was erg positief over de bijeenkomst: "We hebben nog nooit zo'n positieve bijeenkomst met de teams gehad. Vandaag zijn we een heel stuk verder gekomen om het kampioenschap te verbeteren. Ik denk zeker dat Ferrari zich nog bij ons aansluit."
Oprichter van modelautoforum.nl
Die Turbomotoren werden zo sterk dat ze wel moesten ingrijpen. Laatst was dit toevallig op discovery. Engineers haalden zoveel Pk's uit motoren met Turbo dat besloten is deze af te schaffen. 1000+ PK heb ik het dan over, en dat zonder erg veel moeite.
En als ik naar de jaren 90 kijk. Dat noem ik niet succesvol...
Pas vanaf de jaren Schumacher ging het goed. En dat past dan weer precies in mijn theorie. Namelijk de jaren van de vage wissel van Marlboro...
http://www.ferrari-f1.nl/history.phtml
En als ik naar de jaren 90 kijk. Dat noem ik niet succesvol...

http://www.ferrari-f1.nl/history.phtml
Laatst gewijzigd door St. Paul op di 09 nov 2004 20:23, 3 keer totaal gewijzigd.
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik denk dat Ferrari bang is om weer op achterstand te komen net als vroeger wat Frans al aangeeft en daardoor de boot lekker afhoud.
Dit is weer typische zo'n geval van de uitdaging niet aan durven gaan, de gewone Ferrari verkoopt lekker omdat ze alleen maar winnen en iedereen zo'n apparaat wil hebben dus zullen ze wel gek zijn om zich ineens weer in de hitte van de strijd terug te gooien.
Jammer, McLaren, Williams, Renault, enz. durven deze stap tenminste wel aan.
Dit is weer typische zo'n geval van de uitdaging niet aan durven gaan, de gewone Ferrari verkoopt lekker omdat ze alleen maar winnen en iedereen zo'n apparaat wil hebben dus zullen ze wel gek zijn om zich ineens weer in de hitte van de strijd terug te gooien.
Jammer, McLaren, Williams, Renault, enz. durven deze stap tenminste wel aan.

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
GP2004.com schreef:Nu de discussies losgebroken zijn rond het wel of niet beperken van de testdagen in 2005, zijn er enkele opmerkelijke feiten naar boven gekomen.
Ferrari heeft als enige team nog niet getekend voor de nieuwe overeenkomst, één omdat ze niet uitgenodigd zouden zijn, en twee omdat ze tegen de beperking van het testen zijn. Dit laatste vooral omdat ze over een eigen testcircuit beschikken, Fiorano, en daar dan geen voordeel meer van hebben.
Maar Ferrari is niet het team dat de meeste testkilometers heeft afgelegd in het vorige seizoen. Deze eer gaat naar Toyota, die de lijst aanvoert met 50.731 gereden kilometers. De lijst ziet er als volgt uit:
1 Toyota 50731
2 Williams 47313
3 Ferrari 45512
4 McLaren 42977
5 BAR 41679
6 Renault 40971
7 Jaguar 19051
8 Sauber 15991
9 Jordan 12576
10 Minardi 3159
Uit deze cijfers blijkt wel dat testen dus ook niet heiligmakend is. Toyota eindigde als achtste het afgelopen seizoen, nog achter Jaguar die 31000 km minder testten dan het team uit Keulen. Ook Williams contrasteert met hun prestaties van dit jaar, tweede in de lijst, maar vierde in de eindstand.
Die testdagen verminderen heeft weinig nut voor de kostenreductie, want die is het allerbelangrijkste voor de kleine teams zegt men.
Dikke stierenstront, want die ukkepukken testen zowat niks

Ferrari is er gewoon op tegen omdat het niks helpt.
Wat betrefd jullie (half Belg) Jos verstappen, laat me niet lachen die jongen doet zijn beste maar hij heeft "het" niet.

Ik vind het ook raar dat Ferrari als enige niet instemt met wijzigingen en ik vind dit 100% zwak. Echt zo'n houding van: Wij zitten hier op onze troon en niemand krijgt ons ervan af. De andere teams pakken inderdaad wel de handschoen op (zoals Polo al vermeld) en hier heb ik veel meer respect voor dan voor die quasi arrogante houding van Ferrari.
Voor de duidelijkheid ik heb helemaal niets tegen Ferrari, ik denk alleen wel dat ze een beetje een status aparte hebben. Maar zoals ik eerder al heb gepost kan ik me niet voorstellen dat ze "valsspelen".

www.formula1.nl schreef:31-10-2002-> Reden hiervoor is het verbod op teamorders. De regel is mede ingevoerd tégen Ferrari. De Scuderia heeft het afgelopen seizoen dermate opzichtelijk misbruik gemaakt van teamorders, dat het team komend jaar extra in de gaten gehouden gaat worden. Het zal moeilijk worden Ferrari te controleren, maar de stewards zullen er alles aan doen om bij Ferrari een oogje in het zeil te houden.
Dit laat Bernie Ecclestone in een interview met Autosport weten. ?Tot op heden kon Ferrari doen wat ze wilde en niemand die het in de gaten had. Maar nu moeten ze gaan oppassen. Er is geen twijfel over mogelijk dat ook met de nieuwe regelgeving Ferrari teamorders geven kan.
Euh... staat het bewijs hier nu in 1 stuk? Het mag niet maar kan wel? Wat zou Ferrari er zelf over zeggen?
www.michael-schumacher.nl schreef:2005 :: Ferrari hanteert intern inhaal-verbod
...
Ross Brawn, technisch directeurs van het team van Ferrari, verdedigt in een interview het besluit om ook het komend seizoen nog gewoon dergelijke teamorders te blijven hanteren.
Bernie zegt dat Ferrari hard wordt aangepakt maar 3 jaar later zeggen ze zelf dat ze het nog gewoon doen....

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Kan wel zijn, maar die vent is gek geworden als je zelfs de FIA er al van gaat beschuldigen dat ze Ferrari meehelpen?? Dan ben je toch wel een beetje paranoide?? Als je nou niet kan winnen, geef dan aan dat je zelf niet goed genoeg bent en ga niet van die rare verhalen verzinnen!!
En ik zie Ron Dennis eerder als een ietwat paranoide teambaas die al gauw complotjes ziet. Hij moet gewoon niet zeuren en er zelf voor zorgen dat zijn auto's harder gaan dan de rest, met het huidige materiaal heeft ie geen recht van spreken.
Ja Ron kan zijn handen niet thuishouden als ie verliest

En ik zie Ron Dennis eerder als een ietwat paranoide teambaas die al gauw complotjes ziet. Hij moet gewoon niet zeuren en er zelf voor zorgen dat zijn auto's harder gaan dan de rest, met het huidige materiaal heeft ie geen recht van spreken.
M-Schumacher.nl schreef:Boete McLaren na sexuele intimidatie 19-jarige
Het team van McLaren zal een Brits meisje een schadevegoeding moeten uitkeren wegens wangedrag van één van haar personeelsleden. Dit was de uitspraak van de rechter die de zaak in behandeling nam die de 19-jarige Hayley Swanson naar aanleiding van sexuele intimidatie door haar baas had aangespannen tegen het team. Dit meldt althans "The Sun".
Hayley Swanson, destijds werkzaam binnen de fanclub van het team, claimt dat de 50-jarige Neil Riddell haar meermaals gedreigd zou hebben met fysiek geweld, herhaaldelijk gevraagd zou hebben naar haar maagdelijkheid en haar zelfs tot enkele malen toe trachtte te betasten zonder dat zij daarmee instemde.
Het gerechtshof in Leeds stelde het 19-jarige slachtoffer uiteindelijk in het gelijk, waarna het team haar nu een schadevergoeding uit moet keren van naar verluid £26,000.
McLaren zelf wilde niet veel over het incident loslaten, behalve dat het hier een "intern incident" betreft.
Dergelijke zaken gebeuren helaas dus ook in de kringen der F1.
Ja Ron kan zijn handen niet thuishouden als ie verliest

Ok ik ben geen ferrari fan maar ik zal mijn best doen:
>>>een superteam met todt, brawn, byrne en schumacher is een zeldzaamheid. Aangezien het team bij elkaar blijft is er een gedegen basis voor toekomstig succes. Bovendien werkte een deel van dit superteam al samen bij Benetton en won daar ook.
>>> Marlboro heeft op een gegeven moment haar aandacht alleen op ferrari gericht, maar is nooit weg geweest. Daarvoor waren ze oa op de mclaren te zien, maar op de helm van bijv Jos ook.
>>> hoe kom je hierbij?? de FIA veranderd de regels, en het enige waar Ferrari echt last van kan hebben is het reduceren van het testen. Echter in het concorde agreement staat dat een verandering unaniem besloten moet worden, en ferrari maakt tot nu toe gewoon gebruik van hun veto recht. Ze hebben het recht, maar ik ben het niet eens met hun beslissing..
>>> licht toe??
>>> het feit dat Ferrari haar huiswerk als beste heeft gedaan wil niet zeggen dat ze vals spelen. Overigens moet ook de ferrari motor herontworpen worden, en wie zegt dan dat hun 2005-motor weer dermate betrouwbaar zijn??
6. de laatste 20 veranderingen komen Ferrari toevallig allemaal goed uit. En het ioc was ook niet corrupt?
>>> Is de veiligheid niet vergroot?? Is het inhalen niet verbetert??
Kortom, bullshit...
>>>een superteam met todt, brawn, byrne en schumacher is een zeldzaamheid. Aangezien het team bij elkaar blijft is er een gedegen basis voor toekomstig succes. Bovendien werkte een deel van dit superteam al samen bij Benetton en won daar ook.
>>> Marlboro heeft op een gegeven moment haar aandacht alleen op ferrari gericht, maar is nooit weg geweest. Daarvoor waren ze oa op de mclaren te zien, maar op de helm van bijv Jos ook.
>>> hoe kom je hierbij?? de FIA veranderd de regels, en het enige waar Ferrari echt last van kan hebben is het reduceren van het testen. Echter in het concorde agreement staat dat een verandering unaniem besloten moet worden, en ferrari maakt tot nu toe gewoon gebruik van hun veto recht. Ze hebben het recht, maar ik ben het niet eens met hun beslissing..
>>> licht toe??
>>> het feit dat Ferrari haar huiswerk als beste heeft gedaan wil niet zeggen dat ze vals spelen. Overigens moet ook de ferrari motor herontworpen worden, en wie zegt dan dat hun 2005-motor weer dermate betrouwbaar zijn??
6. de laatste 20 veranderingen komen Ferrari toevallig allemaal goed uit. En het ioc was ook niet corrupt?
>>> Is de veiligheid niet vergroot?? Is het inhalen niet verbetert??
Kortom, bullshit...