Na een paar testritjes bleek dat een 525 E de uiteindelijke favoriet werd. Zo'n 6 cilinder klinkt toch wel verrekte lekker en de stuurbekrachtiging bij dit type is ook veel beter dan bij de 518i, wat de artrose in de AC gewrichtjes erg plezierig vinden.
Na een redelijk aantal Beierse dames bekeken en onzedelijk betast te hebben, kwam ik afgelopen week oog in oog met een Polaris Zilveren schoonheid die vrijwel meteen mijn volledige aandacht had. Inspectie leerde dat de dame nog buitengewoon strak in het vel zat en maar een paar kleine imperfecties vertoonde. Het kloppende hart was een verrukking om naar de staren en het interieur dermate smetteloos dat je zou denken dat het gisteren geheel nieuw ingezet was.
De eigenaar had gemeld dat de wagen in 1983 door een 65-jarige Heinrich aangeschaft was en tot zijn dood in bezit was gebleven. Altijd door de dealersalon onderhouden, wat zeker te zien was.
Effe een paar snapshots ( niet door mij gemaakt). Opmerking erbij is dat de wielen niet bij verkoop hoorden en de dame weer op standaard schoeisel staat. Maar ik wil een set originele "Kroonkurk" wielen aanschaffen.

Deze aanblik onder de motorkap maakt een mens blij.

Gelukkig ken ik een vent in Purmerend met de naam Peter Parker die een cursusje gevolgd heeft. Hij kan klepjes stellen, dus weer een extra reden om daar een dagje op bezoek te komen. Kan hij aan iets anders dan 2 cilinders sleutelen, terwijl ik zijn oneindige collectie bekijk