BMW525E- eigen fotos

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
jonnoT
Schaal: 1:87

BMW525E- eigen fotos

Bericht door jonnoT »

Het jaar kon niet beter van start gaan. Eind vorig jaar kwam er plots budget vrij om net als de drie oudjes Peter Parker, Chummy DJ en Jolly Club een klassieke wagen 1:1 aan te schaffen. Na een zorgvuldige afweging van alle auto's die in aanmerking kwamen om mijn garage te gaan vullen, waren uit eindelijk 2 types van de BMW E28 ( 1982-1988) overgebleven: een 4 cilinder 518i en de 6 cilinder 525E. Reden hiervan was dat beide de meeste zuinige versies waren, want moet toch een beetje op de centjes letten als het op benzine aankomt.
Na een paar testritjes bleek dat een 525 E de uiteindelijke favoriet werd. Zo'n 6 cilinder klinkt toch wel verrekte lekker en de stuurbekrachtiging bij dit type is ook veel beter dan bij de 518i, wat de artrose in de AC gewrichtjes erg plezierig vinden.

Na een redelijk aantal Beierse dames bekeken en onzedelijk betast te hebben, kwam ik afgelopen week oog in oog met een Polaris Zilveren schoonheid die vrijwel meteen mijn volledige aandacht had. Inspectie leerde dat de dame nog buitengewoon strak in het vel zat en maar een paar kleine imperfecties vertoonde. Het kloppende hart was een verrukking om naar de staren en het interieur dermate smetteloos dat je zou denken dat het gisteren geheel nieuw ingezet was.
De eigenaar had gemeld dat de wagen in 1983 door een 65-jarige Heinrich aangeschaft was en tot zijn dood in bezit was gebleven. Altijd door de dealersalon onderhouden, wat zeker te zien was.

Effe een paar snapshots ( niet door mij gemaakt). Opmerking erbij is dat de wielen niet bij verkoop hoorden en de dame weer op standaard schoeisel staat. Maar ik wil een set originele "Kroonkurk" wielen aanschaffen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze aanblik onder de motorkap maakt een mens blij.
Afbeelding
Gelukkig ken ik een vent in Purmerend met de naam Peter Parker die een cursusje gevolgd heeft. Hij kan klepjes stellen, dus weer een extra reden om daar een dagje op bezoek te komen. Kan hij aan iets anders dan 2 cilinders sleutelen, terwijl ik zijn oneindige collectie bekijk :angel:
Laatst gewijzigd door jonnoT op ma 28 jan 2013 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
andre
Schaal: 1:50

Re: 1ste aankoop2013-BMW525E

Bericht door andre »

Kijk uit met klepjes stellen bij dit type motor , dit is niet zo simpel als het klinkt , :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

jij moet echt dichter worden, geweldig hoe je de auto van je dromen beschrijft :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Model zelf ziet er zeer netjes uit idd! :dance:
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
:thump_up:
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Mooie aanwinst.
Hij ziet er goed onderhouden uit, ook het interieur.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Vandaar de mooie foto's op FB. :mrgreen: Zo'n BMW zou ik ook wel als tweede mobiel voor de deur willen. Schitterende wagen John. :worshippy:
Michae11

Bericht door Michae11 »

Mooi , mooi , mooi , gewoon kopen zo'n droom als je de kans hebt! Flauw maar waar , je leeft maar 1 keer!
Succes en veel rijplezier met der E28 Fünfer.

Mike
ps. waarom is het een dame?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Ricardo schreef:Vandaar de mooie foto's op FB. :mrgreen: Zo'n BMW zou ik ook wel als tweede mobiel voor de deur willen. Schitterende wagen John. :worshippy:
Indeed :dance: En met 5000 km per jaar is het min of meer een 2de auto :cool: Daarnaast is het de bedoeling dat er nog een 45km/u stadsdieseltje komt voor het korte tripwerk. :cool:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

jonnoT schreef: Indeed :dance: En met 5000 km per jaar is het min of meer een 2de auto :cool: Daarnaast is het de bedoeling dat er nog een 45km/u stadsdieseltje komt voor het korte tripwerk. :cool:
:snooty: Daar is de fiets voor. :P
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Ricardo schreef::snooty: Daar is de fiets voor. :P
Klopt. Doe ik ook sinds jaar en dag de meeste boodschappen op de fiets.
De 45km/u stadsdiesel is tot een cirkel van ongeveer 30km rond Sneek bedoeld. Voor famliebezoekjes en tripjes op dergelijke afstand is het zonde om de BMW uit de garage te halen :cool: De BMW wordt echt voor toerritjes en de lange afstandritten.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Gefeliciteerd Jonno, e28 is één van de mooiste BMW's ooit als.je het mij vraagt. Driespaaks stuurwiel.is fraai, en straks op kroonkurken een zeer smakelijke en stijlvolle verschijning! :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Autofan

Bericht door Autofan »

Gefeliciteerd Jonno! Mooie Duitse schone heb je aan de haak geslagen. ;)
Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Zilvergrijs met blauw interieur, een lekkere duitse kleurstelling op je nieuwe aanwinst :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Van harte John met de aanschaf van deze prachtige wagen. Wat een schoonheid! :worshippy: En je wilt mij echt niet aan haar kleppen laten komen hoor! :cool:
Bien

Bericht door Bien »

Ziet er inderdaad zéér mooi uit deze BMW. :worshippy:
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Vandaag het nieuws door gekregen dat de BMW klaar is. Weer terug op de originele wielen en ophanging. ook zit er nu een apk tot eind feb 2014 op. Was alleen een nieuw ashoesje nodig. Had ook niets anders verwacht, gezien de puike staat waarin de wagen verkeerd.
Zoals het er nu uit ziet gaan we volgende week zaterdag op pad om de BMW op te halen. Flinke slomp benzine in de tank en dan binnendoor weer naar Sneek toeren. :cool:
Plaats reactie