1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
WoetieBoendie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 08 apr 2013 14:16
Schaal: 1:18

1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door WoetieBoendie »

First of all.. Ik ben nieuw op het forum dus zal ik me allereerst even voorstellen.

De naam is Wouter en ik verzamel specifiek Chevrolet Corvette modellen.
Ik ben daar nog maar net mee begonnen dus heb nog niet veel interessants op 1 zelf omgebouwde 1957.
Ik ben een amateur bouwer en doe wel eens projecten voor kennissen.

Wat ons brengt bij het huidige probleem.

Ik heb de opdracht gekregen een Bburago 456 GT opnieuw te spuiten.
De man van wie hij is heeft hem op de rommelmarkt gekocht van iemand die er niet echt een best spuitwerkje over gegooid heeft.
Ongelijk gespoten, doffe afwerking, vegen, krassen, druipers en vingerafdrukken in de lak.

Nou heb ik hem opengehaald en kwam voor een leuke verrassing te staan. De voorkant (de motorkap en voorbumper) zouden er af moeten kunnen zodat je overal mooi bij kan.
Na lang zoeken en prutsen heb ik nog steeds niet gevonden hoe dat moet.
Voor een mooi resultaat moet hij echt los.
De vraag is dus: Heeft iemand ervaring met dit model en zou diegene mij kunnen helpen?

Nogmaals het betreft hier een 1:18 1992 Ferrari 456 GT van Bburago.

Alvast bedankt.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door rsh_scuderia »

Hoi Wouter,

Doordat de 456 GT van Bburago nu maar enkele euro's kost, zou ik gewoonweg een nieuwe zoeken op Marktplaats.
Tenzij het echt om een gelimiteerde versie gaat met lederen sokkel, of de Prins Bernhard versie.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door supra007 »

Voor zover ik weet kunnen deze bij bburago modellen niet los.
Deze zitten ingeklemd tussen het ijzer van de carosserie.

Ik zou ook niet proberen om ze los te krijgen, want waarschijnlijk breek je dan de ophang punten af.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door a vd winkel »

Ik neem aan dat wilt weten hoe de metalen delen zoals de motorkap en de voorbumper los zouden moeten kunnen..... zouden
want deze kunnen dus NIET los... de motorkap hebben ze op een onbekende manier links en rechts van de A-pilaar in de carrosserie vastgeklonken
de voorbumper zit middels een aantal metalen ribben tevens aan de carrosserie vast...

Even een tip als je het interieur en de motor wilt verwijderen uit de carrosserie; ten alle tijden de deuren openzetten... de zogeheten elleboog-scharnieren houden namelijk het interieur tegen als de deuren gesloten zijn.

Al met al met enige lichte forceringen moet het interieur inclusief motor toch makkelijk te verwijderen zijn...


Ik heb trouwens een complete carrosserie in het blauw metallic staan (helaas zonder compleet interieur en motor) als je die nog zou kunnen gebruiken....
voor 10 euro inclusief verzending wil ik die wel kwijt..
laat maar even weten of je interesse hebt door middel van een PB-tje of mailtje..
WoetieBoendie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 08 apr 2013 14:16
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door WoetieBoendie »

bedankt voor de informatie en het aanbod van de schaal.
Het word dus voorzichtig die plastic motoronderdeeltjes verwijderen zonder dat je er bij kunt.. geen uitdaging te groot voor mij :D

Het is gewoon een normale uitvoering, de beste man heeft er al meerdere van staan inclusief die Bernard editie.
Het spuiten zelf is geen probleem, het waren die plastic die plastic motordeeltjes.
Ik ben nog nooit een model tegengekomen waar dat zo vaag in elkaar zit.
Op de E-Type van Bburago na waar ook alles in elkaar haakt en klemt enzo.. een ramp.

nogmaals bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door supra007 »

Ik neem aan dat je nog nooit een kyosho model uit elkaar heb gehaald dan? :P

Op zich is een bburago model, het makkelijkste model om om te bouwen. Bijna alles zit in elkaar geklikt en er zijn
maar weinig onderdelen gebruikt. Als je in totaal een stuk of 30 onderdelen op je tafel hebt liggen, dan ben je er wel.
Bij high end modellen heb je het vaak over een paar honderd onderdelen en daarnaast zit ook alles nog eens vastgelijmd.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door bobbob »

Bburago's zitten soms raar in elkaar hoor! Die E-type bijvoorbeeld, die al gezegd is.
WoetieBoendie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 08 apr 2013 14:16
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bburago Ferrari 456 GT probleempje

Bericht door WoetieBoendie »

Ja precies Bburago maakt leuke modelletjes maar ik heb toch het liefst iets van Highway 61 of ERTL ofzo om aan te werken. Het zijn inderdaad veel losse onderdelen en vaak gelijmd maar met een beetje care dat lijmrandje los peuteren werkt perfect. Plus je kan ze ook weer heel mooi zelf vastlijmen zonder dat je naderhand ziet dat ze los geweest zijn.
Plaats reactie