literatuur

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

literatuur

Bericht door Ferrarifan »

Omdat ik dankzij mijn passie voor Ferrari niet alleen beschik over een collectie modelauto's, maar ook over de nodige Ferrari literatuur, wil ik ook hieraan eens aandacht besteden. Met name de drie onder genoemde boeken spreken me echt aan en zijn een must voor de Ferrari liefhebber (verzamelaar). Het als eerste en derde genoemde boek zijn al redelijk gedateerd maar daarom niet minder interessant.
Voor de mensen die geinteresseerd zijn heb ik de ISBN nummers aangegeven.

Voor wie ook z'n autoboeken wil delen, kan foto's in dit topic plaatsen.Ik ben benieuwd of dit onderwerp een beetje leeft onder ons:drool: Maar zeg nou zelf, het lezen en bekijken van zo'n boek heeft toch veel meer dan dat geloer op internet :)

Afbeelding

Als eerste het boek:Ferrari, een legende die voortduurt geschreven door Nicky Wright. Een boek met schitterende foto's en geschreven door een echte Ferrari kenner en liefhebber met uitgebreide achtergrondverhalen.De passie spat uit de teksten.Puur beoordeeld op de kwaliteit van de foto's is dit boek de beste van de drie.
Veel straatuitvoeringen t/m de F40 (1987) worden in dit boek uitgebreid besproken. Technische info is per model in aparte kaders helder weergegeven.

ISBN 90 366 0542 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als tweede het boek: Ferrari door Pininfarina (technologie en schoonheid) geschreven door Etiene Cornil. Zoals de titel van het boek al aangeeft worden in dit boek de door Pininfarina ontworpen modellen besproken ( de 250 Testa Rossa en 250 GTO kom je bijvoorbeeld in dit boek niet tegen). Het boek is ingericht als een encyclopedie en legt de nadruk op de techniek en feitjes achter de verschillende modellen. Als je even snel iets wilt opzoeken over een bepaald model is dit het ideale boek. Ook dit boek maakt gebruik van afgekaderde stukken waarin de technische info staat aangegeven.

ISBN 90 396 1696 5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ten slotte het boek: Van Porsche tot Rolls Royce geschreven door Roger Hicks. Dit boek is bedoeld voor autoliefhebbers die naast de straatuitvoeringen ook geinteresseerd zijn in de racemodellen. Een boek zonder al te veel achtergrondverhalen, maar wel met prachtige foto's van zowel de bekende als zeer onbekende modellen. Het boek wil vooral de evolutie van de verschillende automerken d.m.v. foto's in kaart brengen.

ISBN 90 366 0192 4

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag zou ik ook van jullie weten welke autobijbels voor jullie heilig zijn :drool:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op wo 28 aug 2013 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: literatuur

Bericht door jonnoT »

Ik denk dat bijna alle modelverzamelaars er wel een naslagcollectie er op na houden. Meen dat we al is een dergelijke topic over boeken gehad hadden, maar die is wat stoffig geworden :mrgreen:

Boek 2 en 3 staan bij mij ook in de kast. Beide leuke boeken en informatief. Vooral al de Pininfarina.

Zal nog is een keer in mijn boekenkast duiken :cool:
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

Zeer interessant topic.
Heb hier ook een paar boeken liggen, eens werk van maken om die hier te posten
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Zeer herkenbaar , ik heb deze boeken ook bij mij in de boekenkast staan.

Persoonlijk vind ik ook de twee boeken , De originele Ferrari V8 en Original Ferrari V12 , zeer belangrijk als naslagwerk , evenals de duitstalige : Ferrariworld 50jahre spezial . Helaas vind ik de kwaliteit van de laatste nogal slecht, bladzijdes laten los, maar de informatie is zeer boeiend.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Ferrarifan
Contacteer:

Bedankt voor de reacties heren :worshippy: Zou mooi zijn als er ook foto's bij komen zodat een topic ontstaat met alleen maar autoboeken, een soort bibliotheek
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Effe snel eentje dan :P

Afbeelding

Bijzonder mooi informatief boek voor de Lotus liefhebber.
Ferrarifan
Contacteer:

Bedankt Jonno, meer boeken zijn welkom :)
Rossy

Bericht door Rossy »

Ik heb hier nog een leuk rijtje aan boekwerken staan.
Zal ze eens op de gevoelige chip vastleggen.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Ferrarifan
Contacteer:

Rossy schreef:Ik heb hier nog een leuk rijtje aan boekwerken staan.
Zal ze eens op de gevoelige chip vastleggen.

Antonio.
Ik kan niet wachten :drool:
hanske10

Bericht door hanske10 »

HOI
had nog uit me periode waar ik bij Citroen werkte toentertijd dit boek mee gekregen

doe er niets mee,! maar zag dit topic en dacht laat ik even wat foto,s plaatsen.zodat jullie eeb beetje inzicht van dit boek krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Autofan

Bericht door Autofan »

Interessant boek, maar volgens mij heb ik die al liggen!
Afbeelding
Plaats reactie