250 GTO topic
- Ferrarifan
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
250 GTO topic
Omdat ik de Ferrari 250 GTO zo'n prachtige legendarische auto vind, wil ik er graag speciaal een topic voor inrichten. In dit topic mag van alles worden gepubliceerd over de Ferrari 250 GTO en vooral over de geschiedenis. Waar zijn ze gebleven en wie zijn de (beroemde) eigenaren, maar ook: voor hoeveel zijn ze van de hand gedaan.
Uiteraard is het altijd leuk deze info te koppelen aan onze modelauto's
Het is leuk om eens te kijken in de 250 GTO index. Een lijst met alle geproduceerde 250 GTO's met foto's en chassisnummers en op pagina 2 de 330 LMB'
Het zou mooi zijn als alle GTO's eens worden besproken met bijbehorende geschiedenis
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8465,d.d2k
In mijn prive topic is al een onderzoekje geweest (met dank aan Mark137, NickW en Alain_1978 ) naar de onderstaande GTO (sebring uitvoering). Deze blijkt na de nodige wijzigingen in handen te zijn van Ralph Lauren, welke er een rode van heeft gemaakt. Zelfs de drie zijsleuven zijn inmiddels verandert in twee sleuven. (hoezo respect voor het verleden)
Het gaat om de 3987gt
Zo staat ie erbij op een tentoonstelling over een deel van de prive collectie van Ralph Lauren
Bovenstaande drie foto's zijn dus van 1 en dezelfde auto, de 3987gt
Uiteraard is het altijd leuk deze info te koppelen aan onze modelauto's
Het is leuk om eens te kijken in de 250 GTO index. Een lijst met alle geproduceerde 250 GTO's met foto's en chassisnummers en op pagina 2 de 330 LMB'
Het zou mooi zijn als alle GTO's eens worden besproken met bijbehorende geschiedenis
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8465,d.d2k
In mijn prive topic is al een onderzoekje geweest (met dank aan Mark137, NickW en Alain_1978 ) naar de onderstaande GTO (sebring uitvoering). Deze blijkt na de nodige wijzigingen in handen te zijn van Ralph Lauren, welke er een rode van heeft gemaakt. Zelfs de drie zijsleuven zijn inmiddels verandert in twee sleuven. (hoezo respect voor het verleden)
Het gaat om de 3987gt
Zo staat ie erbij op een tentoonstelling over een deel van de prive collectie van Ralph Lauren
Bovenstaande drie foto's zijn dus van 1 en dezelfde auto, de 3987gt
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op zo 19 jan 2014 12:27, 11 keer totaal gewijzigd.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
- Ferrarifan
- Contacteer:
Re: 250 GTO topic
En dan de volgende, de 3505gt:
Een Nederlander(!) heeft zijn mintgroene Ferrari 250 GTO voor het lieve sommetje van $35 miljoen (28,4 miljoen euro) verkocht aan een Amerikaanse verzamelaar (Craig McCaw). En dat maakt deze Ferrari, met bijzondere kleur, de allerduurste auto ter wereld!
De in Engeland wonende Heerema had deze Ferrari sinds 2000 in bezit. De Ferrari 250 GTO (chassis 3505GT) kwam op 20 april 1962 de fabriek in Maranello uitrollen en was speciaal gebouwd voor Stirling Moss, maar die heeft er helaas nooit mee kunnen racen. Stirling Moss crashte namelijk hard voordat hij de Ferrari in ontvangst kon nemen en na die crash zette hij een punt achter zijn carrière. Collega Innes Ireland nam daarna met deze auto deel van 24 uur van Le Mans in 1962, maar haalde de finish niet.
Eric Heerema (broer van Pieter Heerema) kocht deze Ferrari in 2000 voor $8,5 miljoen van de Japanse verzamelaar Yoshiho Matsuda. En nu neemt hij er dus afscheid van voor een bedrag van $35 miljoen. Dat schijnt een nieuw record te zijn. Niet alleen voor een Ferrari 250 GTO, maar überhaupt voor een (klassieke) auto! (via: businessweek.com)
Een Nederlander(!) heeft zijn mintgroene Ferrari 250 GTO voor het lieve sommetje van $35 miljoen (28,4 miljoen euro) verkocht aan een Amerikaanse verzamelaar (Craig McCaw). En dat maakt deze Ferrari, met bijzondere kleur, de allerduurste auto ter wereld!
De in Engeland wonende Heerema had deze Ferrari sinds 2000 in bezit. De Ferrari 250 GTO (chassis 3505GT) kwam op 20 april 1962 de fabriek in Maranello uitrollen en was speciaal gebouwd voor Stirling Moss, maar die heeft er helaas nooit mee kunnen racen. Stirling Moss crashte namelijk hard voordat hij de Ferrari in ontvangst kon nemen en na die crash zette hij een punt achter zijn carrière. Collega Innes Ireland nam daarna met deze auto deel van 24 uur van Le Mans in 1962, maar haalde de finish niet.
Eric Heerema (broer van Pieter Heerema) kocht deze Ferrari in 2000 voor $8,5 miljoen van de Japanse verzamelaar Yoshiho Matsuda. En nu neemt hij er dus afscheid van voor een bedrag van $35 miljoen. Dat schijnt een nieuw record te zijn. Niet alleen voor een Ferrari 250 GTO, maar überhaupt voor een (klassieke) auto! (via: businessweek.com)
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 18 jan 2014 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daytona69
- Contacteer:
Ik heb op Pinterset , alle mogelijk geposte Foto's van deze 250 GTO verzameld http://www.pinterest.com/marcorockabill ... ling-moss/
Nog even over de eerste GTO in dit topic http://www.ferraridatabase.com/The_Cars ... 201962.htm
Nog even over de eerste GTO in dit topic http://www.ferraridatabase.com/The_Cars ... 201962.htm
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
- Ferrarifan
- Contacteer:
Ook even wat onderzoek gedaan naar mijn gekochte Kyosho met nummer 19.
Deze blijkt chassisnummer 3705gt te hebben en heeft vele races op z'n naam staan, waaronder de 24 uur van Le Mans.
Hij heeft verschillende eigenaren gehad zoals Ed Davies.
Ook heeft ie al verschillende livery's gehad, waaronder die met nummer 54
Deze blijkt chassisnummer 3705gt te hebben en heeft vele races op z'n naam staan, waaronder de 24 uur van Le Mans.
Hij heeft verschillende eigenaren gehad zoals Ed Davies.
Ook heeft ie al verschillende livery's gehad, waaronder die met nummer 54
Mijn kennis van deze byzondere auto's is te gering om een zinnige bijdrage te kunnen leveren maar ga dit topic wel volgen.
- Ferrarifan
- Contacteer:
Bedankt voor de links Mijn bedoeling is eigenlijk dat alle chassisnummers een keer aan de beurt komen om besproken te worden.
Foto's kunnen dan in dit topic worden geplaatst zodat een mooi overzicht ontstaat
Foto's kunnen dan in dit topic worden geplaatst zodat een mooi overzicht ontstaat
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 23 jan 2014 21:08, 3 keer totaal gewijzigd.
daar staan chassis nrs genoeg
heb die maar gepost
ging/ga er dan 1 uit halen en wat extra info/foto's zoeken adhv die nr's
(wie wil kan er ook 1 uithalen en info zoeken en zo een 'database thread opmaken dan)
heb die maar gepost
ging/ga er dan 1 uit halen en wat extra info/foto's zoeken adhv die nr's
(wie wil kan er ook 1 uithalen en info zoeken en zo een 'database thread opmaken dan)
deze is een 'buitenbeentje'
0738TR 58
250 TR Spyder Scaglietti, LHD
starte zijn leven als 250TR en veranderde toen naar de 250GTO en vervolgens terug te gaan naar TR
58 - Jean-Louis Lacerda Soares, Sao Paulo, BR
Veranderde naar de TR59 in '59
van eigenaar verandert:
61 - Giorgio Moroni, BR
in 63-64 verandert van body naar een gt/gto versie.
In 65en 67 race gewonnen oa.
nog paar keer andere eigenaar
65/sep - Claudio Klabin, BR
66 - Paulo Cesar Newlands, BR
69 - ..............., Rio de Janeiro, BR
75 - Camillo Christofaro, Sao Paulo, BR
85 - Colin Crabbe, UK
88 - Robert M. Rubin, NY, NY, USA
89 - Paul Vestey, GB
en de laatste heeft de wagen terug naar TR aangepast
dan enkele races/shows gedaan en te koop aangeboden geweest
95/oct - offered by SMC, La Jolla, CA, USA - asking $3.250.000 - $3,500,000.-
96/feb/09-18 - displayed at Retromobile, Paris, F by Straight Eight, UK
96/feb/22-25 - displayed at Techno Classica, Essen, D by SMC
96/mar - now asking $2.6mio
en verkocht geweest
96/mar - Christopher Cox, Chapel Hill, NC, USA - "The Parking Lot"
96/aug - Carlos Monteverde, London, UK (BR)
tot 2010 op races/shows geweest om dan te koop gezet te worden
10/aug/14 - NS - RM's Sports & Classics of Monterey auction - highbid $10,7mio
0738TR 58
250 TR Spyder Scaglietti, LHD
starte zijn leven als 250TR en veranderde toen naar de 250GTO en vervolgens terug te gaan naar TR
58 - Jean-Louis Lacerda Soares, Sao Paulo, BR
Veranderde naar de TR59 in '59
van eigenaar verandert:
61 - Giorgio Moroni, BR
in 63-64 verandert van body naar een gt/gto versie.
In 65en 67 race gewonnen oa.
nog paar keer andere eigenaar
65/sep - Claudio Klabin, BR
66 - Paulo Cesar Newlands, BR
69 - ..............., Rio de Janeiro, BR
75 - Camillo Christofaro, Sao Paulo, BR
85 - Colin Crabbe, UK
88 - Robert M. Rubin, NY, NY, USA
89 - Paul Vestey, GB
en de laatste heeft de wagen terug naar TR aangepast
dan enkele races/shows gedaan en te koop aangeboden geweest
95/oct - offered by SMC, La Jolla, CA, USA - asking $3.250.000 - $3,500,000.-
96/feb/09-18 - displayed at Retromobile, Paris, F by Straight Eight, UK
96/feb/22-25 - displayed at Techno Classica, Essen, D by SMC
96/mar - now asking $2.6mio
en verkocht geweest
96/mar - Christopher Cox, Chapel Hill, NC, USA - "The Parking Lot"
96/aug - Carlos Monteverde, London, UK (BR)
tot 2010 op races/shows geweest om dan te koop gezet te worden
10/aug/14 - NS - RM's Sports & Classics of Monterey auction - highbid $10,7mio
- Ferrarifan
- Contacteer:
En welke GTO heeft er ooit zo bijgestaan
Juist, de 3589gt, met de prachtige luchtroosters op de motorkap en 1 van de weinige GTO's met het stuur aan de rechterkant
Juist, de 3589gt, met de prachtige luchtroosters op de motorkap en 1 van de weinige GTO's met het stuur aan de rechterkant