Het bouwen van een BBR kit.
Het bouwen van een BBR kit.
Is dat moeilijk?
En zijn die kits van metaal of van plastic?
Ik ben echt een leek op het gebied van kits, maar wil het graag eens proberen. Op Ebay zijn ze vaak niet zo duur.
Niels
Oja: Ik zit te denken aan een Ferrari 360 of 550.
En zijn die kits van metaal of van plastic?
Ik ben echt een leek op het gebied van kits, maar wil het graag eens proberen. Op Ebay zijn ze vaak niet zo duur.
Niels
Oja: Ik zit te denken aan een Ferrari 360 of 550.

Ik zit zelf er ook over na te denken om zelf een model te gaan bouwen. Maar ik heb er zelf dus ook helemaal geen verstand van. Als je zo'n kit gekocht hebt komen er dan nog veel kosten bij? En wat is een mooie/leuke kit om mee te beginnen. Als ik iets ga bouwen dan wordt het in ieder geval een F1 Ferrari. Iemand een suggstie??
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Nou wim... de bijkomende kosten vallen wel mee
1. compressor met airbrush
2. Diverse soorten lak
3. Diverse kit's die niet lukken
4. Diverse kit's die uit het raam gegooid worden
5. Diverse kit's die met een hamer platgeslagen worden
6. De kosten voor een echtscheiding
7. Behandeling van een psychiater
8. De sigaar nadat eindelijk de eerste gelukt is....
Al met al kost het niet zoveel.... 't is en blijft een hobby natuurlijk
maar zonder gekheid, de kosten voor het bouwen van een kit kunnen explosief toenemen als je helemaal nog geen modelbouwer bent.
Een paar stukjes schuurpapier, wat verf, spuitbussie.. en je bent zo weer honderd euri achteruit.
Advies 1 is dan ook. begin simpel... (BBR is niet simpel !!!)
Ga je resin bouwen, dan kom je al snel in moeilijk zaken terecht.
Lees de tips van ervaren modelbouwers, kijk wat die allemaal gebruiken en kijk wat je er zelf al van hebt. Bezint eer ge begint.

1. compressor met airbrush
2. Diverse soorten lak
3. Diverse kit's die niet lukken
4. Diverse kit's die uit het raam gegooid worden
5. Diverse kit's die met een hamer platgeslagen worden
6. De kosten voor een echtscheiding
7. Behandeling van een psychiater
8. De sigaar nadat eindelijk de eerste gelukt is....
Al met al kost het niet zoveel.... 't is en blijft een hobby natuurlijk

maar zonder gekheid, de kosten voor het bouwen van een kit kunnen explosief toenemen als je helemaal nog geen modelbouwer bent.
Een paar stukjes schuurpapier, wat verf, spuitbussie.. en je bent zo weer honderd euri achteruit.
Advies 1 is dan ook. begin simpel... (BBR is niet simpel !!!)
Ga je resin bouwen, dan kom je al snel in moeilijk zaken terecht.
Lees de tips van ervaren modelbouwers, kijk wat die allemaal gebruiken en kijk wat je er zelf al van hebt. Bezint eer ge begint.
ik ben bezig met mn eerste kit : de F399 van BBR. De kosten die bij de kit komen zijn: schuurpapier (kost nix), grondlak (7 euro, gebruik je voor meerdere modellen), airbrush lak (nog geen 3 euro per kleur, kan je jaren bewaren) en materiaalkosten. Het materiaal gebruik je uiteraard vaker, ik denk dat ik aan materiaal zon 35 euro heb uitgegeven (airbrush beginners set, pincetjes, kwastjes, lijm enz)
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer: