Een verzekerings vraagje.
Een verzekerings vraagje.
Hallo allemaal,
We hebben hier allemaal behoorlijke verzamelingen en nu vroeg ik mij af hebben jullie deze verzekerd of hebben jullie de inboedel verzekering verhoogd of hebben jullie 'm niet verzekerd?
Ik zat namelijk eens te rekenen naar te geschatte totale waarde van mijn verzameling en ik schrok nogal. En nu zit ik er aan te denken om m'n verzameling bij de inboedel op te tellen met een bepaalde marge voor toekomstige aankopen.
Niels
We hebben hier allemaal behoorlijke verzamelingen en nu vroeg ik mij af hebben jullie deze verzekerd of hebben jullie de inboedel verzekering verhoogd of hebben jullie 'm niet verzekerd?
Ik zat namelijk eens te rekenen naar te geschatte totale waarde van mijn verzameling en ik schrok nogal. En nu zit ik er aan te denken om m'n verzameling bij de inboedel op te tellen met een bepaalde marge voor toekomstige aankopen.
Niels

- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Verzamelingen zijn vaak standaard meeverzekerd.
Om mijn modelauto's en Ilona's Disney verzameling extra te verzekeren hebben wij onze inboedelverzekering iets aangepast.
We betalen een heel klein beetje meer premie en hebben een iets hoger eigen risico maar we zijn wel verzekerd tegen alle van buitenkomende onheilen.
Om mijn modelauto's en Ilona's Disney verzameling extra te verzekeren hebben wij onze inboedelverzekering iets aangepast.
We betalen een heel klein beetje meer premie en hebben een iets hoger eigen risico maar we zijn wel verzekerd tegen alle van buitenkomende onheilen.
Oprichter van modelautoforum.nl
-
Ik heb via mijn verzekeringsagent een extra clousule laten toevoegen in mijn inboedelverzekering. Deze clousule geeft aan, dat ik een modelauto verzameling bezit, die dan extra mee verzekerd is voor 10.000 Euros. Naarmate ik meer modellen aankoop en mijn verzamelwaarde dan hoger wordt, dan kan ik het verzekerd bedrag altijd laten verhogen. Ik doe dit altijd per 2000 Euro. Je betaald uiteraard dan iets meer premie. Hoe hoger je de verzamelwaarde aan geeft, hoe hoger de premie.
Informeer je eens bij je verzekerings maatschappij of je verzekeringsagent voor de mogelijkheden die er zijn om je verzameling te verzekeren.
Informeer je eens bij je verzekerings maatschappij of je verzekeringsagent voor de mogelijkheden die er zijn om je verzameling te verzekeren.
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Ik heb contact gehad met een aantal verzekeraars maar niemand heeft een aparte verzekering voor verzamelingen in het pakket. Het valt standaard onder de inboedelverzekering. Wil je zekerheid neem contact met je verzekeringsagent en vraag of het nodig is om je inboedelverzekering te verhogen.
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Muiter schreef:Ik heb contact gehad met een aantal verzekeraars maar niemand heeft een aparte verzekering voor verzamelingen in het pakket. Het valt standaard onder de inboedelverzekering. Wil je zekerheid neem contact met je verzekeringsagent en vraag of het nodig is om je inboedelverzekering te verhogen.
Ja maar dan heb je nog wel een probleem denk ik

Moet je bonnetjes hebben of foto's

Wat keren ze uit??
Aankoopwaarde
Actuele waarde of
Het geld dat je nodig hebt om nu nieuwe te kopen???
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Ik heb contact gehad met mijn verzekeringsadviseur en die mailde mij het volgende
Ik wil voorstellen dat iedereen (die wil) hier een overzicht zonder foto's plaatst van zijn verzameling, met daarbij de beschikbare gegevens zoals, merk, schaal, geschatte waarde e.d.
Daarna zal ik mijn verzekeringsadviseur uitnodigen om het e.e.a. door te spreken n.a.v. wat hier gepost is.

Wij gaan iets leuks verzinnen voor een dergelijke specifieke verzekering.
Heb je zelf beeld van wat een gemiddelde verzameling omvat?
Hoeveel auto?s/ waarde per auto/ wat voor mensen bezoeken je site?
Het lijkt ons gewoon leuk om daar een bijdrage aan te leveren dus wij gaan aan de slag.
Ik wil voorstellen dat iedereen (die wil) hier een overzicht zonder foto's plaatst van zijn verzameling, met daarbij de beschikbare gegevens zoals, merk, schaal, geschatte waarde e.d.
Daarna zal ik mijn verzekeringsadviseur uitnodigen om het e.e.a. door te spreken n.a.v. wat hier gepost is.