Februari 2005:
Hierbij presenteer ik dan (met gepaste trots) m'n verzameling Minichamps 1:43 Formule 1 modellen (OK, en ook een paar 1:18's). Op het moment heb ik meer dan 55 1:43 modellen en een stuk of 10 1:18s. Maar echt verzamelen doe ik alleen met de 1:43 modellen. Het merendeel van de modellen komt uit de periode 1994 - 2001. Dat komt omdat ik eerst de oudere moeilijk verkrijgbare modellen probeer te kopen. De nieuwere modellen, die komen nog wel en zijn minder schaars als het goed is. En daarbij komt dat ik de livery (kleurstelling) van de modellen uit het vorige decennium veel verrassender en origineler vind. De Williams ziet er bijvoorbeeld van een afstandje al 5 jaar lang globaal hetzelfde uit. McLaren en Ferrari qua kleurstelling idem dito. Ik snap waarom dat zo is maar ik vind het saai. En helemaal als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld een compleet zwarte Arrows, een psychedelisch gekleurde BAR, een gouden Jordan, een gele Minardi, een paarse Simtek en een rode Williams. Daarom gaat m'n voorkeur naar zulke modellen uit. Over de foto's ben ik zelf best tevreden, het kostte me dan ook 2 avonden om de modellen in verschillende poses te fotograferen.

Alle feedback over de foto's en de modellen is welkom! Have fun.
Zo heb ik de modellen tegenwoordig in m'n vitrine staan. Persoonlijk vind ik deze 'winkelopstelling' mooier dan wanneer ik ze los in de vitrine zet.
Hier een foto waarbij de 1:18 modellen niet meer het zicht op de 1:43's belemmeren. De modellen op de middelste 3 planken staan gerangschikt op jaartal. De oudste linksonder, de nieuwste rechtsboven. Op de onderste plank staan de meest recente modellen, dus die zouden op de bovenste plank horen in dit systeem.
Binnenkort kan je je inschrijven voor de curus 'bouw een skyline van modelauto's'

Nog meer verschillende opstellingen.
De modellen in een carré, waarbij de modellen die ik het mooiste vind in het centrum staan, en m'n minst favoriete in de buitenrand...Ja, hoe gek wil je het hebben?

In slagvolgorde.
Geen originele opstelling, zo'n 'tribune', maar het blijft erg mooi, vind ik. Slechts een deel van m'n modellen kon ik zo op de foto zetten.
Edit - de links weer werkend gemaakt