Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
motorhead schreef:Vanochtend had ik nog 400 geplaatste berichten en nu nog maar 321 , hoe kan dat
Ik neem jou met zo weinig posts niet langer serieus Rene.
Even serieus; kan die hele postcount en bijbehorende "rangen" er niet vanaf? Scheelt een hoop onzinposts en dat "expert" en "senior member" komt ook niet echt over. Als dat nou gebaseerd was op je kennis van wat dan ook zou het nog wat nut hebben, maar nou ben ik dadelijk expert terwijl ik alleen wat nascar en u.s. spullen ken, maar om me dan meteen expert te noemen vind ik erg ver gaan. (om maar een voorbeeld te geven.)
Tim je moet door de woorden heen kijken, tis meer een indicatie van hoeveel die persoon op het forum zelf heeft gezien denk ik. Misschien kunnen de rangen wel anders genoemd worden maar geen enkele naam zal mijns inziens dan aan de voorwaarden voor een goede benaming voldoen. Dat van die onzinposts klopt op zich wel maar in mijn ogen passen mensen met die instelling niet op dit forum
Misschien is het een idee om de Vrienden de mogelijkheid te geven om zelf hun 'rank' te editten. Dat ze bijvoorbeeld ipv Expert, BMW Professional zijn ofzo. Dan kun je meteen zien waar hun kennis ligt.
motorhead schreef:Vanochtend had ik nog 400 geplaatste berichten en nu nog maar 321 , hoe kan dat
Ik neem jou met zo weinig posts niet langer serieus Rene.
Even serieus; kan die hele postcount en bijbehorende "rangen" er niet vanaf? Scheelt een hoop onzinposts en dat "expert" en "senior member" komt ook niet echt over. Als dat nou gebaseerd was op je kennis van wat dan ook zou het nog wat nut hebben, maar nou ben ik dadelijk expert terwijl ik alleen wat nascar en u.s. spullen ken, maar om me dan meteen expert te noemen vind ik erg ver gaan. (om maar een voorbeeld te geven.)
Het maakt mij niet uit hoeveel posts ik heb, of het er nou 4 of 400 zijn, ik was alleen bang dat er weer topics verdwenen waren van het forum
BU schreef:Misschien is het een idee om de Vrienden de mogelijkheid te geven om zelf hun 'rank' te editten. Dat ze bijvoorbeeld ipv Expert, BMW Professional zijn ofzo. Dan kun je meteen zien waar hun kennis ligt.
Lijkt me opzich wel een goed idee van BU, dan ben ik een Josofiel of een Verstappoloog.
Maar dan moet het natuurlijk niet te gek worden he . Niet dat je jezelf Forum Spammert noemt ofzo.
Maar eerder dus dat je daarmee aangeeft waar je kennis ligt. Dan hoeven er ook geen topics voor bepaalde dingen geopend worden, en kun je dus een PB sturen naar diegene.
Bracer schreef:Tim je moet door de woorden heen kijken, tis meer een indicatie van hoeveel die persoon op het forum zelf heeft gezien denk ik. Misschien kunnen de rangen wel anders genoemd worden maar geen enkele naam zal mijns inziens dan aan de voorwaarden voor een goede benaming voldoen. Dat van die onzinposts klopt op zich wel maar in mijn ogen passen mensen met die instelling niet op dit forum
Wat mij betreft staan er dan helemaal geen "rangen" meer. Gewoon nix. Behalve de mods en de beheerder, de rest allemaal gelijk.
Als je bv. bijna alles leest maar niet altijd reageert omdat je vind dat dat dat niks bijdraagt aan de discussie, wordt je dan anders aangesproken als iemand die niet zo veel weet maar wel overal op reageert?
Wat voor indicatie wil je hebben dan? Of iemand wel alles leest? Of hoeveel tijd per dag op het forum doorbrengt?
Vermeld dan sinds wanneer ze al lid zijn... ookal staat dit al in het profiel.
Of hoe vaak ze gemiddeld in de maand online zijn...
Het aantal posts zegt iig niks over de kennis van de persoon...
Ik neem aan dat Muiter behoorlijk wat kennis heeft..
Maar zijn posts zijn niet echt superhoog... volgens mij heb ik er nog meer.
Dat je bepaalde rangen koppelt aan ongelijkheid op het forum vind ik vreemd, dat is sowieso niet het geval, in principe is iedereen hier gelijk.
Wat betreft het feit dat het aantal berichten niet altijd de ervaring op het forum weergeeft spreek ik ook niet tegen maar een betere indicator weet ik ook niet.
Voor mij persoonlijk maakt het niets uit of de rangen blijven aangezien ik zo onderhand wel weet wie wie is, maar is dat ook zo voor newbies?
BU schreef:Misschien is het een idee om de Vrienden de mogelijkheid te geven om zelf hun 'rank' te editten. Dat ze bijvoorbeeld ipv Expert, BMW Professional zijn ofzo. Dan kun je meteen zien waar hun kennis ligt.
Denk niet dat dit gaat werken.
Wanneer iemand wat wilt weten over een type van BMW, release datum etc.. Ik zie het dan niet zo gauw gebeuren dat iemand naar BU daarover een Pb stuurt. Diegene post gewoon zelf een nieuw topic met daarin de vraag. Kans op een duidelijk antwoordt is vele malen groter zo.
En hierdoor gebeurd het dus weer dat er zo'n bericht wordt geplaatst die niks toevoegt aan de vraag.
Kortom rangen of niet, zulke posts voorkomen is niet te doen volgens mij
Rangen hebben volgens mij ook niets met 'kennis' van iets o.i.d. te maken. Ik meen mij te herinneren dat de rangen zijn ingesteld, gewoon omdat het leuk is. Een klein stukje waardering bij een bepaald aantal posts.
Persoonlijk kijk ik er helemaal niet naar, het zal me worst wezen of ik newbie of expert ben
Bracer schreef:Wat betreft het feit dat het aantal berichten niet altijd de ervaring op het forum weergeeft spreek ik ook niet tegen maar een betere indicator weet ik ook niet.
Waar wil je dan een indicatie van hebben? Dat vroeg ik me dus af.
Juist omdat ik met je eens ben dat iedereen hier gelijk behandeld dient te worden vind ik die postcount en de bijbehorende rangen zo raar. Als iemand een mooi model aan zijn/haar collectie toevoegt of een vraag stelt dan reageer je daar toch op, ongeacht hoe lang die persoon hier al rondsurft of hoeveel berichtjes hij/zij heeft geplaatst?
Bracer schreef:Wat betreft het feit dat het aantal berichten niet altijd de ervaring op het forum weergeeft spreek ik ook niet tegen maar een betere indicator weet ik ook niet.
Waar wil je dan een indicatie van hebben? Dat vroeg ik me dus af. Juist omdat ik met je eens ben dat iedereen hier gelijk behandeld dient te worden vind ik die postcount en de bijbehorende rangen zo raar. Als iemand een mooi model aan zijn/haar collectie toevoegt of een vraag stelt dan reageer je daar toch op, ongeacht hoe lang die persoon hier al rondsurft of hoeveel berichtjes hij/zij heeft geplaatst?
Klopt helemaal. Volgens mij kijk je dan niet naar de rang. Rangen afschaffen
Denk dat iedereen wel door heeft dat het niks toevoegt aan de waarde van een post/topic
Tsjah als je het zo stelt, voor mij voegt het zoals gezed niets toe maar zowat ieder forum werkt met dit systeem dus misschien zat er toch iets van nut achter. Heb er eens goed over nagedacht maar kan er verder ook geen andere verklaring voor bedenken.