plaatsbesparing

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
coolpappa04
Schaal: 1:18

plaatsbesparing

Bericht door coolpappa04 »

hallo allemaal,ik lees hier regelmatig dat het grootste probleem bij verzamelaars het plaatgebrek is,wel bij mij was dit ook het geval waar ik voor mij zelf een oplossing heb gevonden nl,herindeling.de meeste vitrinekasten die je koopt zijn standaard voorzien van 4 a 5 schapjes waar de gaten voor voorzien zijn,wel ik heb voor ik mijn vitrinekast in elkaar stak nieuwe gaten geboord op ong 17cm van elkaar zodat ik 4 extra schapjes kon plaatsen,dit moet wel met veel aandacht gebeuren en met exacte afmetingen anders gaan ze schuin hangen bij volledige montage achteraf,bij elke doe-het-zelf zaak kun je dan extra glazen op maat laten snijden (min 3 mm dikte i.v.m gewicht auto's),zo kun je ong een 20 tal auto's op 1/18 plaatsen op een kast van 1m80 hoog,kijk maar naar de link om te zien hoeveel auto's je kwijt kunt,dit is maar een kleine tip maar toch handig om te weten
groetjes peter
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3UDEEGOG
Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

heb dit ook al reeds met alle vitrine's gedaan bij mij in huis. :wink:
er staat er een bij daar staan 54 modellen in maar, wat nu
als je echt alle ruimte hebt gebruikt? :oops:
mijn vrouw wordt niet blij van een 5e vitrine in huis. :?
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

andre schreef:heb dit ook al reeds met alle vitrine's gedaan bij mij in huis. :wink:
er staat er een bij daar staan 54 modellen in maar, wat nu
als je echt alle ruimte hebt gebruikt? :oops:
mijn vrouw wordt niet blij van een 5e vitrine in huis. :?

vrouw buiten,weeral plaats bespaart hahah :lol: :lol:
Afbeelding
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Mijn vitrinekastje: van ca. 34 cm diep, 38 cm breed en 170 cm hoog had maar vier glasplaatjes (24 x 30) en een bodem. Maar ja, die kocht ik toen ik 12 modellen had ofzo :?

Inmiddels voorzien van 19 glasplaatjes en nog steeds dezelfde bodem en goed voor 20 x 12 = 240 Le Mans modellen (ongeveer de helft van mijn collectie).

En nog steeds maar 34 x 38 cm oppervlakte innemen he... :angel:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik heb in mijn vitrinekast 2 extra glasplaten gezet. Ik dacht dat dat vrij makkelijk ging, maar toen ik er mee bezig was, bleek dat ik de hele kast uit elkaar moest halen om de nieuwe gaten te kunnen boren.
Maar het is gelukkig goed gekomen. :thump_up:

Hier de huidige kast:
Afbeelding

Misschien niet duidelijk te zien, maar in de hoekkast zitten nog de normale hoeveelheid glasplaten, en in de linkerkast dus 2 extra.
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Voldoende plaats is inderdaad een groot probleem bij de verzamelaar. Wat je veel ziet is dat alle modellen naast elkaar geperst worden om toch maar zoveel mogelijk in de kasten te krijgen.
Ik heb altijd de manier gehanteerd om ruimte in de kast te laten, zodat je leuk kunt uitstallen. ik heb de planken niet zo dicht op elkaar (ongeveer 23cm) en maak gebruik van hoogte verschillen op een schap. Hiervoor gebruik ik etalagestandaards, maar ga nu andere maken
Eens in de zoveel tijd wissel ik modellen. een wisselende expositie houdt spanning in je kast en is ook nog is leuk werk om te doen 8) 8) 8)
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Eens in de zoveel tijd wissel ik modellen. een wisselende expositie houdt spanning in je kast en is ook nog is leuk werk om te doen
Dat doe ik ook. En als ik aan het veranderen ben, neem ik gelijk een stofbeurt mee. Mijn 1:12 modellen blijven altijd in dezelfde kast staan, maar soms wisselen ze wel van plaats. De rest van de 1:18 modellen gaat van de ene naar de andere kast!
Afbeelding
Plaats reactie