GP San Marino
GP San Marino
dinsdag 19 april 2005 om 14:42 - McLaren heeft zojuist in een persbericht verklaard dat de Oostenrijker Alexander Wurz in Imola de nog steeds geblesseerde Juan Pablo Montoya zal vervangen. De Colombiaan is nog altijd niet volledig hersteld van zijn schouderblessure en zal nu voor de tweede achtereenvolgende keer van de zijlijn toe moeten kijken. Pedro de la Rosa, die hem in Bahrein niet onverdienstelijk verving, zal zich schikken in de rol van vrijdagtester.
De Oostenrijkse testcoureur van het team zal voor het eerst sinds de Grand Prix van Maleisië in 2000 weer in actie komen. Die bewuste race was de laatste keer dat hij de kleuren van Benetton verdedigde, het team waarvoor hij in 1997 als vervanger van de met een voorhoofdsholteontsteking kampende Gerhard Berger zijn debuut maakte.
Tot en met het paasweekend, waarin Montoya zich blesseerde, was er nooit ook maar enige sprake van dat hij in zou vallen voor een van de racecoureurs. De grand prix in Bahrein kwam voor Wurz te vroeg, omdat toen in allerijl de MP4-20 aangepast moest worden aan zijn lengte. Nu Juan Pablo Montoya na enkele nieuwe tests en onderzoeken afgeraden wordt om te racen, krijgt hij voor het eerst in een goede vier jaar de tijd om te racen.
"Het is voor mij een geweldige mogelijkheid om eindelijk eens een race voor McLaren te rijden en daar ben ik zeer blij mee. Dit wil trouwens niet zeggen dat ik Juan Pablo geen snel herstel toewens", aldus de lange Oostenrijker. "Sinds ik het team in 2000 kwam versterken, heb ik meer dan 70.000 kilometer getest. Maar nu mag ik dus een keer racen en ik hoop dat ik een goed resultaat kan behalen."
Overigens wil de absentie van Montoya niet zeggen dat het met de genezing niet goed gaat, maar de McLaren-coureur komt nog wat spierkracht tekort in zijn gehavende linkerschouder. Nadat Ron Dennis en de zijnen er in eerste instantie vanuit gingen dat hij aankomend weekend terug zou keren, is zijn geplande comeback nu verschoven naar de Spaanse GP begin mei.
Bron: Racefreaks.nl
De Oostenrijkse testcoureur van het team zal voor het eerst sinds de Grand Prix van Maleisië in 2000 weer in actie komen. Die bewuste race was de laatste keer dat hij de kleuren van Benetton verdedigde, het team waarvoor hij in 1997 als vervanger van de met een voorhoofdsholteontsteking kampende Gerhard Berger zijn debuut maakte.
Tot en met het paasweekend, waarin Montoya zich blesseerde, was er nooit ook maar enige sprake van dat hij in zou vallen voor een van de racecoureurs. De grand prix in Bahrein kwam voor Wurz te vroeg, omdat toen in allerijl de MP4-20 aangepast moest worden aan zijn lengte. Nu Juan Pablo Montoya na enkele nieuwe tests en onderzoeken afgeraden wordt om te racen, krijgt hij voor het eerst in een goede vier jaar de tijd om te racen.
"Het is voor mij een geweldige mogelijkheid om eindelijk eens een race voor McLaren te rijden en daar ben ik zeer blij mee. Dit wil trouwens niet zeggen dat ik Juan Pablo geen snel herstel toewens", aldus de lange Oostenrijker. "Sinds ik het team in 2000 kwam versterken, heb ik meer dan 70.000 kilometer getest. Maar nu mag ik dus een keer racen en ik hoop dat ik een goed resultaat kan behalen."
Overigens wil de absentie van Montoya niet zeggen dat het met de genezing niet goed gaat, maar de McLaren-coureur komt nog wat spierkracht tekort in zijn gehavende linkerschouder. Nadat Ron Dennis en de zijnen er in eerste instantie vanuit gingen dat hij aankomend weekend terug zou keren, is zijn geplande comeback nu verschoven naar de Spaanse GP begin mei.
Bron: Racefreaks.nl
Daar kijk ik wel naar uit. Het zou best kunnen dat Wurz net zo'n race gaat rijden als De La Rosa in Bahrein deed.
Ik vond Pedro altijd een coureur die zo netjes mogelijk probeerde te rijden, daarom was het wel een verrassing om te zien dat ie ook met 'het mes tussen z'n tanden' kon racen. En wel eerlijk van McLaren dat ze Wurz de kans geven terwijl De La Rosa meer ervaring in die auto heeft.

- Jolly Club
Vage beslisiing van McLaren
Niet dat het besluiteloze McLaren dit jaar de titel gaat kosten, ze zijn niet echt op WK-sterkte, maar denk dat je beter voor wat continuiteit kunt kiezen.
De la Rosa was de smaakmaker in de vorige race, laat zo'n jongen zo'n kunstje nog eens proberen te herhalen
Misschien is Dennis bang dat na drie van zulke wedstrijden iedereen die dure Colombiaanse aankoop is vergeten

Niet dat het besluiteloze McLaren dit jaar de titel gaat kosten, ze zijn niet echt op WK-sterkte, maar denk dat je beter voor wat continuiteit kunt kiezen.
De la Rosa was de smaakmaker in de vorige race, laat zo'n jongen zo'n kunstje nog eens proberen te herhalen

Misschien is Dennis bang dat na drie van zulke wedstrijden iedereen die dure Colombiaanse aankoop is vergeten

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Er is met Montoya toch méér aan de hand dan alléén maar een eenvoudige schouderblessure tijdens een potje tennis....
Dat Wurz nu in de McLaren plaats mag nemen vind ik wel goed, de ondergewaardeerde Oostenrijker verdient wel een kans na 70.000 km in een testwagen.....
Niet dat ik PDLR een mindere coureur vind, wat hij liet zien in de vorige race was wunderbaar....
en als hij de rest van het seizoen niet meer kan rijden bij McLaren is helemaal nog niet slecht.... hij kan zijn megaprestatie dan ook niet meer verpesten. Een best sterke positie als hij voor het volgende seizoen een plaatsje wil veroveren... In deze sport ben je altijd nog zo goed als je laatste race....
Dat Wurz nu in de McLaren plaats mag nemen vind ik wel goed, de ondergewaardeerde Oostenrijker verdient wel een kans na 70.000 km in een testwagen.....
Niet dat ik PDLR een mindere coureur vind, wat hij liet zien in de vorige race was wunderbaar....
en als hij de rest van het seizoen niet meer kan rijden bij McLaren is helemaal nog niet slecht.... hij kan zijn megaprestatie dan ook niet meer verpesten. Een best sterke positie als hij voor het volgende seizoen een plaatsje wil veroveren... In deze sport ben je altijd nog zo goed als je laatste race....
Curbstone Models schreef:Er is met Montoya toch méér aan de hand dan alléén maar een eenvoudige schouderblessure tijdens een potje tennis....
Dat schijnt een smoes te zijn geweest. Het zou zijn gekomen door een motorcross ongeluk. Maar Ron Dennis en Montoya hebben het officieel afgedaan als tennis ongeluk. Of Montoya moet een hardere service hebben als Richard...

fish88 schreef:niet montoya afkraken

SCHUMACHER: I HAVE NOTHING TO LOSE
Michael Schumacher says he has 'nothing to lose' by gunning for victory in this weekend's San Marino Grand Prix. The Ferrari ace reckons that Fernando Alonso's points lead is so large that it has freed Schumacher up to adopt a win or bust attitude, while the Renault star is under pressure to protect his championship lead.
"There's no two ways about it: our goal is to start winning races again," Schuey told his official website, "and I think our chances are quite good.
"The fight for the championship title is not anywhere near it's decisive phase yet. "A 24 point lead sounds like a lot, but it is not impossible to catch up. "Fernando will have to keep the championship in mind and will have to handle some situations differently to make sure he scores points. "I, on the other hand, have nothing to lose, so I can attack and push."
The reigning world champion says he is not concerned by the reliability problems that hit the new Ferrari F2005 in Bahrain.The Italian team has been testing the new car intensively since the last race and Schumacher says that not only has it made gains in reliability, but has also taken a step forward in performance.
"I must say we made some really good progress," he added. "The F2005 was very good right from the start, but now we understand the car much better and know how to deal with any problems that may arise. We perfected it and also improved the aerodynamics. "I think our winning potential is very high with this car, and we're not worried any more about the problems regarding reliability that came up in Bahrain. "I think we've solved that problem."
"I, on the other hand, have nothing to lose, so I can attack and push." Dus als ie niet Pole qualificeert dan zal ie in de race gaan inhalen. Ben benieuwd. Dat belooft bij een slechte qualificatie van Schumi spannend te worden. 180 rondjes getest op Fiorano en nog eens ruim 200 op Mugello en blijkbaar toch niet alleen voor banden dus. Ben benieuwd wat ze gaan laten zien.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer: