BMW M1 Jan Lammers

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

BMW M1 Jan Lammers

Bericht door Peter Parker »

Dit model is er alleen van Revell 1:24 de BMW M1 van Jan Lammers. Ik vond een racebaan model die ik wil ombouwen. Met hulp van Paol die me van zijn ombouw de stickers leverde en een racebaan wagentje wat wel 1:43 is, ga ik een poging wagen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Eerst moest hij uit elkaar en alle uitstekende onderdelen heb ik eraf gehaald. Met plamuur heb ik de gaten weer gevuld en heb hem 3 lagen gegeven.
Het moeilijke nu is de rood wit blauw striping die dwars over de wagen loopt. Ik heb speciale modelbouw tape gekocht, maar nu nog moed verzamelen.

Afbeelding

Rechts onder is nog een caravan die ook even wat wit meekreeg.

Gerben aan jou een vraag want ik begreep dat jij een kitje hebt van deze auto. Kan je me een overzicht van de decals bezorgen? Het nummer was 99, maar de rest is niet erg duidelijjk. Er zijn 2 wat vage foto's bekend van het echte model.

Zo hij staat nu veilig te drogen, alvast de schilderstape eraf gehaald.
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Ik heb idd wel een overzicht van de decals. Tegenwoordig scan ik mijn decal setje voordat ik hem gebruik. Maar helaas heb ik dat voor deze BMW M1 niet gedaan, sorry.

Ik zal in het weekend het spul even inscannen voor je en je dat mailen.
Het is een dubbele versie. Die van Toine Hezemans staat er ook op. Hij is bijna hetzelfde aleen de F&S reclame staat er bij Jan niet op.
Komt goed.

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Hardstikke bedankt Gerben :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Volgende stap waren de strepen, met Tamiya masking tape heb ik de rood wit blauwe strepen gedaan met vooral het voorbeeld van pabloprimera erbij, maar helaas kwam de blauw er toch onder, nu moet ik heel veel gaan bijwerken.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Op een holletje naar de modelwinkel in de buurt en Tamiya verf en een fijn penseel gehaald. Het bijwerken gaf een goed resultaat. De binnenranden van de ramen zwart gemaakt en de grille en nieren van de BMW aangepakt met zwart.
Afbeelding[URL=http://imageshack.us]Afbeelding

Nu de velgen nog en de decals.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Hey Peter, hoe gaat t met dat wagentje?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik volg met bovenmatige belangstelling jouw project Peter.
Deze staat bij mij ook nog op de wachtlijst, maar wil hem dan van de Minichamps uitvoering gaan maken.
Ik wacht deze keer maar eens af wat voor problemen er opduiken bij deze bouw. :mrgreen: ....hoop ze dan zelf te vermijden. :dance:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen déjavu aan het creëren ben en verder ik wil de pret niet bederven maar volgens mij kwamen er laatst enkele M1's uit. Komt Minichamps niet gewoon met de M1 van Jan? :oops:

Edit: yep 3 weken terug een zwart witte. :mrgreen: alleen is die uit '79 en reed Jan in '80.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik dacht dat zowel de 1979 als 1980 BMW M1 van Minichamps te gebruiken waren voor de ombouw naar Jan Lammers.
1979: Pironi & Andretti uitvoeringen.
1980: Piquet uitvoering.
Het waren volgens mij praktisch dezelfde auto's. :think: (alleen decal verschillen.)
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Matt Modelautos schreef:Ik dacht dat zowel de 1979 als 1980 BMW M1 van Minichamps te gebruiken waren voor de ombouw naar Jan Lammers.
1979: Pironi & Andretti uitvoeringen.
1980: Piquet uitvoering.
Het waren volgens mij praktisch dezelfde auto's. :think: (alleen decal verschillen.)


Waar een "nieuwsgierig-zijn-naar-een-bouwproces-omhoog-schop-post" al niet tot toe kan leiden. :worshippy:

Bij mijn weten zijn beide modellen inderdaad niet heel anders.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Hij is inmiddels af en ik vind hem redelijk, maar niet geweldig. De donor auto was geen minichamps, maar een Carrera wagentje en dat doet de details niet goed. Binnenkort de foto's!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

AfbeeldingAfbeelding
Zoals beloofd de foto's, ze blijven vaag, ook ik heb meer geld over voor mijn modellen dan voor mijn camera. Maar ooit...
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

hij ziet er goed uit, jammer van de slechte foto's. :( webcam kwaliteit :P
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

zipperscales schreef:hij ziet er goed uit, jammer van de slechte foto's. :( webcam kwaliteit :P


Goedkope Trust, je weet nog wel van die griezel met dat sjaaltje Michel Perridon, die dacht dat hij F1 manager was. :doh:
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

helaas herriner ik me dat nog maar al te goed. Maar hij ziet er goed uit hoor. :) Klopt ie nu precies? Of heb je met decals wat gegokt?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Plaats reactie