Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Yes Yes Yes, weer een stukkie dichter bij de wereldtitel, moet toegeven Raikonen reed super, maar de Renaults blijven toch top rijden he, en betrouwbaar!!!!!
Alonso, ik gun het je, hebben we weer een mooie titel erbij
een heerlijke race vond ik het, en het resultaat was beter als wat ik verwacht had. McLaren is al een groot aantal races vele malen sneller, maar wederom hebben ze dat niet omgezet in een 1-2 wat minimaal 4 punten verlies oplevert voor Alonso. Hij heeft hem tussen Montoya en Raikkonen gezet zodat het verlies beperkt bleef.
Hmmm...Montoya kon je zien aankomen, was een klassiek gevalletje van man-voor-je-onder-druk-houden. Niet zo mooi als een inhaalactie, maar zeker niet onverdienstelijk van Alonso....
De man heeft optimaal gescoord toen McLaren de zaakjes niet voor elkaar had, zou terechte wereldkampioen zijn
McLaren is weer eens te laat in het seizoen op stoom gekomen
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Knappe race van Doornbos, reed nog even lekker zijn snelste ronde 2 rondjes voor het einde, over een goede race-instelling gesproken .
En Montoya, hij gaf Monteiro wel erg weinig ruimte vond ik, okee, Monteiro moet dit anticiperen, maar hij is toch niet 100% schuldig...misschien maar 75 .
Jos schreef:een heerlijke race vond ik het, en het resultaat was beter als wat ik verwacht had. McLaren is al een groot aantal races vele malen sneller, maar wederom hebben ze dat niet omgezet in een 1-2 wat minimaal 4 punten verlies oplevert voor Alonso. Hij heeft hem tussen Montoya en Raikkonen gezet zodat het verlies beperkt bleef.
Tsja, best knap om hem tussen de Mclarens te scharen als Montoya's achterkant aan bonken gereden wordt en minder downforce heeft
nou Marko dat akkefietje Montoya-Monteiro had natuurlik niet moeten gebeuren, maar omdat Alonso niet rustig aan reed in de laatste stint reed hij dermate dicht op Montoya dat hij de achterstand wel kon inhalen...als hij de laatste stint meer behoudend had gereden was montoya gewoon tweede geworden. Alonso pushte tot aan het eind van de race.
Ik vind het zowiezo wat vreemd van Montoya om nog zo kort voor de bocht per se weer terug de racelijn op te willen. Die bocht is meerdere malen gebruikt voor inhaalacties, dus op de binnenlijn ligt ook weinig stof, debris, marbles enz. Natuurlijk had dit nooit mogen gebeuren, en het lappen van deelnemers gaat normaal vrijwel nooit fout. Montoya volgde de algemene procedure, en dit keer ging het dus wel fout, balen voor hem en voor Raikkonen niet minder.
Ron Dennis schreef:He (Montoya) pushed a bit too hard," said Dennis. "I am upset at Juan Pablo, to a certain degree but at the end of the day his car shouldn't have been damaged by a backmarker, especially one that's two laps down.
"Overall it was a dominant performance, the car has never missed a beat in any of the practice sessions prior to the race. But (the incident) spoiled obviously a perfect day and gave away two points to Renault."
Daarnaast is reeds lang afgesproken dat er niet zo van rijlaan gewisseld wordt op het moment dat de ander in een remzone voor een bocht komt. Iets waar Monteiro ook van uitging volgens eigen zeggen. En bij iemand in een Jordan zou ik in een grote bocht omheen rijden, zijn toch meestal niet de meest ervaren rijders in de F1. Ik denk dat geheel niet nodig was gezien Alonso geen absoluut bedreiging was. Om de een of andere reden overkomt dit toch weer een zeker persoon. 4de keer dit jaar dan Ron niet blij is.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.