Info gevraagd over Ferrari F1 model
Info gevraagd over Ferrari F1 model
Het is voor ne maat van mij ( geen verzamelaar ) maar hij heeft ooit eens een Ferrari F1 wagen op 1/18 gekregen. Kweet er op dit moment nog niet veel over, alleen dat er geen pilootje in zit en dat het het model van 1997 is, aleja dacht ik toch. Van Mattel dacht ik ook?
Een foto heb ik nu nog niet kunnen nemen. Dat komt mss nog wel binnen x-aantal tijd..
Waarom ik dit vraag dat is omdat hij er nu een nieuwe van wou kopen, maar als niet-verzamelaar vind hij 80 euro véél te veel en ik heb erges hier gelezen dat sommige van die F1's al wat waard zijn. En dan stelde ik voor dat hij dan deze zou verkopen en met da geld een nieuwe te kopen.
Iemand een idee hoeveel deze waard kan zijn? De doos heeft hij er ook nog van.
Alvast bedankt
Een foto heb ik nu nog niet kunnen nemen. Dat komt mss nog wel binnen x-aantal tijd..
Waarom ik dit vraag dat is omdat hij er nu een nieuwe van wou kopen, maar als niet-verzamelaar vind hij 80 euro véél te veel en ik heb erges hier gelezen dat sommige van die F1's al wat waard zijn. En dan stelde ik voor dat hij dan deze zou verkopen en met da geld een nieuwe te kopen.
Iemand een idee hoeveel deze waard kan zijn? De doos heeft hij er ook nog van.
Alvast bedankt
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Tsja, ik vraag me af welk model dit is, met welke rijder. Alleen dat kan ik er wat over zeggen. Daarnaast hebben we hier een mooi topic over zulke dingen, Hoeveel is mijn auto waard?
viewtopic.php?t=2709&start=255
viewtopic.php?t=2709&start=255
- Special Models
Als ie uit 1997 is is het de Minichamps Ferrari F310B van Schumacher. Deze is uitgegeven met de korte achtervleugel, zonder camera en zonder rijdersfiguur.
Ik weet het niet zeker, maar kon je daar toendertijd niet voor sparen bij de Shell
Het model dat ik bedoel staat op de volgende site: http://www.grueterich-software.de/minichamps/1997.html
Ik weet het niet zeker, maar kon je daar toendertijd niet voor sparen bij de Shell

Het model dat ik bedoel staat op de volgende site: http://www.grueterich-software.de/minichamps/1997.html

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
deze 3 zijn er gemaakt:
- lange achtervleugel, met coureur, met camera
- korte achtervleugel, met coureur, met camera
- korte achtervleugel, zonder coureur, zonder camera (actie van Shell, in een rode doos, met op de doos 'Ferrari F 310 B 1997' maar nergens de vermelding 'Paul's Model Art')
Heb er ook al gezien in een speciale kleurrijke Shell-verpakking, maar wat dat juist is weet ik niet, denk dezelfde als die 3e... Heb er een foto van.
Bekijk die link van boerke04!
- lange achtervleugel, met coureur, met camera
- korte achtervleugel, met coureur, met camera
- korte achtervleugel, zonder coureur, zonder camera (actie van Shell, in een rode doos, met op de doos 'Ferrari F 310 B 1997' maar nergens de vermelding 'Paul's Model Art')
Heb er ook al gezien in een speciale kleurrijke Shell-verpakking, maar wat dat juist is weet ik niet, denk dezelfde als die 3e... Heb er een foto van.
Bekijk die link van boerke04!
- Jolly Club
Timo911 schreef:
Het zou natuurlijk ook deze kunnen zijn....
Het gaat in dat geval om Schumacher's Ferrari van 1996, schaal 1:20
Naar mijn idee geproduceerd door Maisto in opdracht van Shell, die deze modellen samen met andere Ferrari-modellen in een spaaractie had...
Kwalitatief gezien vind ik 15 Euro voor dit model overigens wel genoeg
Hoop dat je er wat aan hebt
Het is voor ne maat van mij ( geen verzamelaar ) maar hij heeft ooit eens een Ferrari F1 wagen op 1/18 gekregen. Kweet er op dit moment nog niet veel over, alleen dat er geen pilootje in zit en dat het het model van 1997 is, aleja dacht ik toch. Van Mattel dacht ik ook?
Het zou natuurlijk ook deze kunnen zijn....

Het gaat in dat geval om Schumacher's Ferrari van 1996, schaal 1:20
Naar mijn idee geproduceerd door Maisto in opdracht van Shell, die deze modellen samen met andere Ferrari-modellen in een spaaractie had...
Kwalitatief gezien vind ik 15 Euro voor dit model overigens wel genoeg

Hoop dat je er wat aan hebt

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -