Circuit van Zuid Afrika

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
basNL
Schaal: 1:18
Contacteer:

Circuit van Zuid Afrika

Bericht door basNL »

Hier de eerste tekeningen voor een voorstel van Circuit van Zuid afrika

Afbeelding

AUGUST 30, 2005: A return to South Africa could be on the cards for F1 if plans for a new Herma Tilke-designed circuit in Cape Town bear fruit.

A South African business consortium believes it is on the verge of concluding a deal in the next few months with Bernie Ecclestone's Formula One Management company.

The deal would see a new circuit constructed close to the airport in time for a 2009 race, although the South African F1 Bid Company says that it could even be ready in time for 2007.

Plans released by Tilke show a roughly triangular circuit featuring several sweeping curves allied to tight hairpin corners. It is not known if the track will feature any significant elevation changes.

Ecclestone has said previously that he expects F1 to return to the African continent. "We are going to South Africa - it's not a question of if, it's only when," he said last November. "There will be a South African Grand Prix hosted by Cape Town within five years."

Afbeelding

bron http://www.etracksonline.co.uk/
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Jammer, Kylami is veel beter dan welke Tilke-baan dan ook! :thump_down:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ligt het aan mij of beginnen F1 circuits nu ook al op elkaar te lijken :?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Jolly Club schreef:Ligt het aan mij of beginnen F1 circuits nu ook al op elkaar te lijken :?

Ligt aan Tilke! :mrgreen:

Ik vind in principe de banen die hij ontwerpt wel gaaf (Shanghai, Istanboel), maar dit geval lijkt me dan weer niets. Vooral die driehoek aan de bovenkant, wordt een soort extreme versie van Maleisie: vol gas, vol in de remmen en weer volg gas, boring! :yawn:
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ik heb eerlijk gezegd een beetje genoeg van al die nieuwe circuits. Geef mij maar de oudjes, daar hangt tenminste een bepaalde sfeer die je zelfs thuis voor de tv meekrijgt. Ze zouden beter terug gaan naar Brands Hatch, Donington, Estoril, Jerez, A1 Ring, Adelaïde, Zolder ( ;) )...en natuurlijk Zandvoort.

Dit nieuwe circuit zegt me eerlijk gezegd ook weer niks, en als de naam Tilke eraan verbonden is nog minder. Ik denk dat dit berichtje van Jarno Trulli wel genoeg zegt :) http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=96454 .
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Yurinator schreef:Ik heb eerlijk gezegd een beetje genoeg van al die nieuwe circuits. Geef mij maar de oudjes, daar hangt tenminste een bepaalde sfeer die je zelfs thuis voor de tv meekrijgt. Ze zouden beter terug gaan naar Brands Hatch, Donington, Estoril, Jerez, A1 Ring, Adelaïde, Zolder ( ;) )...en natuurlijk Zandvoort.

Dit nieuwe circuit zegt me eerlijk gezegd ook weer niks, en als de naam Tilke eraan verbonden is nog minder. Ik denk dat dit berichtje van Jarno Trulli wel genoeg zegt :) http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=96454 .

Inderdaad, helemaal mee eens. Die nieuwe banen zijn wel leuk en aardig maar kunnen nooit tippen aan het gevoel wat bijvoorbeeld de GP van Monza geeft. Dat heeft nog de magie van vroeger en is ook niet zo hi-tech als bijvoorbeeld Istanbul.
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
supernova

Bericht door supernova »

Vergeet niet dat 't ook een paar jaar duurt voordat wij - de Formule 1 kijkers - 'gewend' zijn aan een nieuw circuit. En de historie komt ook vanzelf, je weet je bijvoorbeeld vast nog wel een paar mooie acties op 't circuit van Maleisie te herinneren. En Melbourne hoort ook nog maar 10 jaar tot de kalender, maar was vanaf het begin al niet meer weg te denken. Dus over een paar jaar horen Shanghai, Bahrein, Turkije er helemaal bij. En Zuid-Afrika als 'r een paar keer is geracet ook.
Dat wil niet zeggen dat ik denk dat dit circuit spectaculairder dan Kyalami zal worden. In DTM Racedriver zit Kyalami ook en ik vind 't mede door de hoogtverschillen een erg vet circuit. :thump_up: 't Wordt moeilijk om dat met een nieuw circuit te evenaren...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Hongarije kijk ik niet eens omdat daar al jaren nauwelijks wat gebeurd. Canada, VS, Frankrijk en Hongarije... 4 races achter elkaar die elkaar voor mij opvolgde in mate van triestheid. 4 races waar echt geen klap gebeurde. Turkije wordt dan gewoon weer wat ingehaald. Ik mag die circuits wel, waar tenminste een paar goede bochten voor inhaalacties liggen.

Van mij mogen ze wat van die oude troep eruit trappen. En die USGP. Moet wel zeggen dat ondanks de wijde uitloop stroken het toch leek alsof de rijders niet echt veel meer risico namen in Turkije, dat vond ik een beetje tegenvallen maar verder zie ik de nieuwe circuits graag komen. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Die watertjes in het midden, daar komen toch wel krokodillen in?

Verder heb ik niet de indruk dat het een heel fantastich circuit wordt. Wat is de gedachte achter dit circuit?
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Geld
Vincent

Bericht door Vincent »

Van mij part mogen ze die Tilke z'n ontslag geven.Een bocht moet vloeiend zijn, niet hoekig.En die nieuwe circuits mogen dan oh zo veilig zijn, ze hebben totaal geen charme.En ze zullen ook nooit de historiek kunnen krijgen zoals Spa, Suzuka of Monza.
Grab life by the horns.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Vincent schreef:Van mij part mogen ze die Tilke z'n ontslag geven.Een bocht moet vloeiend zijn, niet hoekig.En die nieuwe circuits mogen dan oh zo veilig zijn, ze hebben totaal geen charme.En ze zullen ook nooit de historiek kunnen krijgen zoals Spa, Suzuka of Monza.

volkome met je eens :D
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie