wat heb jij ooit uitgegeven aan een modelauto?
- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
wat heb jij ooit uitgegeven aan een modelauto?
hoeveel hebben jullie ooit aan een modelauto uitgegeven? 

- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
De F40 van Kyocho op 1/12 heb ik reeds in mijn bezit, daar heb ik 341 Euro voor betaald. Dit is een prachtig model, beter afgewerkt dan de Pocher modellen op 1/8, zeker zijn geld waard!

- droomautoos
- Contacteer:
-
Mijn duurste aankoop zijn 2 Ferrari modellen schaal 1/18 geweest van het resinbouwmerk MAGIC MODELS.
Te weten:
333SP Racing for Belgium 1994
333SP Daytona Winner 1998
Destijds per stuk 450 Euro exclusief verzendkosten.
Beide modellen inmiddels weer door verkocht.
*
Te weten:
333SP Racing for Belgium 1994
333SP Daytona Winner 1998
Destijds per stuk 450 Euro exclusief verzendkosten.
Beide modellen inmiddels weer door verkocht.
*
Laatst gewijzigd door The Red Dream op do 19 feb 2004 03:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor brandstof en elektro moet je eens op http://www.modelbouwforum.nl kijken.
Het meeste wat ik aan een statische modelauto heb uitgegeven was:
Pocher K76 (Bugatti type 50) voor 442 euro (975 gulden)
Pocher K86 (Bugatti type 50 Surprofile) voor ongeveer hetzelfde. Gekocht via E-Bay in Italie. Deze heb ik voor 7 euro naar een leverancier in Italie laten sturen, van daar heeft een bevriende chauffeur hem meegenomen naar NL.
Pocher K84 (Bugatti Coupe de Ville) heb ik 250 euro voor betaald, was al gebouwd en de body is slecht gespoten. Dit type gaat echter voor meer dan 1000 euro over de E-Bay toonbank...
Verder heb ik redelijk veel betaald voor Franklin Mint modellen (tussen 100 en 180 euro) (ik zoek nog de type 35 en de Royale in 1:16 voor een redelijk bedrag).
En ook de Revival modellen zijn niet bepaald gratis, maar vallen niet in de categorie "Boven 150 euro". Maar daarme heb ik gemazzeld...
Modellen verzamelen is een dure hobby. Bugatti modellen verzamelen is helemaal een dure hobby.
Over de kwaliteit van de Pocher modellen:
De moderne auto's, met de stalen carosserien (Porsche, Ferrari) zijn lang zo gedetailleerd niet als de klassieke modellen (Mercedes, Fiat, Bugatti, Alfa). Er zijn echter wel upgrade pakketten voor verkrijgbaar, met name voor:
De complete F40 (waarmee je echt een fantastisch model maakt)
De motor van de Porsche (zodat je je niet hoeft te schamen als je de motorklep open doet)
De motor van de Ferrari Testa Rossa.
Kijk voor de gein eens op http://www.scaleautoworks.com en zoek op E-Bay eens op "Pocher" (wel de optie "alle landen" aanzetten).
Het meeste wat ik aan een statische modelauto heb uitgegeven was:
Pocher K76 (Bugatti type 50) voor 442 euro (975 gulden)
Pocher K86 (Bugatti type 50 Surprofile) voor ongeveer hetzelfde. Gekocht via E-Bay in Italie. Deze heb ik voor 7 euro naar een leverancier in Italie laten sturen, van daar heeft een bevriende chauffeur hem meegenomen naar NL.
Pocher K84 (Bugatti Coupe de Ville) heb ik 250 euro voor betaald, was al gebouwd en de body is slecht gespoten. Dit type gaat echter voor meer dan 1000 euro over de E-Bay toonbank...
Verder heb ik redelijk veel betaald voor Franklin Mint modellen (tussen 100 en 180 euro) (ik zoek nog de type 35 en de Royale in 1:16 voor een redelijk bedrag).
En ook de Revival modellen zijn niet bepaald gratis, maar vallen niet in de categorie "Boven 150 euro". Maar daarme heb ik gemazzeld...
Modellen verzamelen is een dure hobby. Bugatti modellen verzamelen is helemaal een dure hobby.
Over de kwaliteit van de Pocher modellen:
De moderne auto's, met de stalen carosserien (Porsche, Ferrari) zijn lang zo gedetailleerd niet als de klassieke modellen (Mercedes, Fiat, Bugatti, Alfa). Er zijn echter wel upgrade pakketten voor verkrijgbaar, met name voor:
De complete F40 (waarmee je echt een fantastisch model maakt)
De motor van de Porsche (zodat je je niet hoeft te schamen als je de motorklep open doet)
De motor van de Ferrari Testa Rossa.
Kijk voor de gein eens op http://www.scaleautoworks.com en zoek op E-Bay eens op "Pocher" (wel de optie "alle landen" aanzetten).