Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ten tweede: dit is een oplage van 1632 stuks. Vanwaar zo'n vreemd getal, of is dat vaker zo. Ik zie meestal oplages van 100, 150, 1000 enz. enz. maar ik heb nog nooit zo'n vreemd getal gezien
Dat hebben Minichamps-modellen altijd. Kijk ook maar eens bij andere modellen: 1008, 2540 enz. De reden is simpel: de modellen worden in pakketten van 48 geproduceerd/verpakt, dus iedere limiet (behalve bij de modellen in een afwijkende verpakking) is een veelvoud van 48!
ten tweede: dit is een oplage van 1632 stuks. Vanwaar zo'n vreemd getal, of is dat vaker zo. Ik zie meestal oplages van 100, 150, 1000 enz. enz. maar ik heb nog nooit zo'n vreemd getal gezien
Ik weet ook niet waar ze deze cijfers vandaan halen de albers van 2002 heeft bv. 1008 en de 2003 heeft 1728. En aan Minichamps hoef ik ook niks te vragen, want antwoord krijg ik toch al niet.
Dat hebben Minichamps-modellen altijd. Kijk ook maar eens bij andere modellen: 1008, 2540 enz. De reden is simpel: de modellen worden in pakketten van 48 geproduceerd/verpakt, dus iedere limiet (behalve bij de modellen in een afwijkende verpakking) is een veelvoud van 48!
Ja, maar waarom is de ene dan 1008 en de andere 1728 ?
Markopolo schreef:Ja, maar waarom is de ene dan 1008 en de andere 1728 ?
Die jongens van Minichamps hebben hier een effectieve methode voor. Ze kondigen een model aan, wachten op de 'bestellingen' (gewenste hoeveelheid) van de verschillende handelaren en maken er dan een veelvoud van 48 in de buurt van dat aantal. Sommige "Minichamps-tegenstanders" verafschuwen dit, omdat deze limiet eigenlijk nep is, het is meer gewoon een productie op basis van de vraag. Maar er zijn meer dan voldoende voorbeelden van modellen die compleet verkeerd ingeschat zijn en nu heel veel waard zijn geworden.
Die jongens van Minichamps hebben hier een effectieve methode voor. Ze kondigen een model aan, wachten op de 'bestellingen' (gewenste hoeveelheid) van de verschillende handelaren en maken er dan een veelvoud van 48 in de buurt van dat aantal. Sommige "Minichamps-tegenstanders" verafschuwen dit, omdat deze limiet eigenlijk nep is, het is meer gewoon een productie op basis van de vraag. Maar er zijn meer dan voldoende voorbeelden van modellen die compleet verkeerd ingeschat zijn en nu heel veel waard zijn geworden.
Het verhaal klinkt geloofwaardig, maar ik heb er één waarvan er maar 811 zijn gemaakt .... De Racers Group Porsche GT3 - Le Mans 2002.
Zal wel weer een uitzondering zijn - exclusief voor Noord - Amerika gefabriceerd.
Het verhaal klinkt geloofwaardig, maar ik heb er één waarvan er maar 811 zijn gemaakt .... De Racers Group Porsche GT3 - Le Mans 2002. Zal wel weer een uitzondering zijn - exclusief voor Noord - Amerika gefabriceerd.
Je zegt het zelf al De modellen in speciale verpakkingen (giftboxen e.d.) en bepaalde andere speciale uitgaven voldoen niet noodzakelijkerwijs aan dit concept.
Wat betreft de produktnummers: dat zou ik zelf zo 1-2-3 niet weten, maar ik heb het voorgelegd aan een Duitse Minichampsfanaat met nauwe contacten met Minichamps (zo heeft hÃj voorgesteld of ze niet die blauwe Miura 1:43 konden maken, die nu ook aangekondigd is ) die ik goed ken, als hij het weet horen jullie het.
Het verhaal klinkt geloofwaardig, maar ik heb er één waarvan er maar 811 zijn gemaakt .... De Racers Group Porsche GT3 - Le Mans 2002. Zal wel weer een uitzondering zijn - exclusief voor Noord - Amerika gefabriceerd.
Klopt en ze komen zo aan het nummer: Autonummer + einstand in de race.
Zover als ik weet bepalen de importeurs van alle landen samen hoveel er gemaakt worden, iedereen geeft het aantal opwat hij wil hebben , Minichamps doet er een paar bij en dat wordt dan het productieaantal.
430 bzw. 400 steht für 1/43 Dann kommt die Nummer der Automarke und die letzte Ziffer kennzeichnet,um welche Farbvariante es sich handelt. 433 deutet auf Sondermodell hin 431 in der Regel mit Motorhaube zu öffnen 436 mit Gift-box
Hopelijk is het een beetje duidelijk
[MOD-EDIT]even een tweetal berichtjes samengevoegd tot één