Slordig foutje van AA???

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Slordig foutje van AA???

Bericht door kwiebje »

Ik heb gezien dat er alweer een subaru wrc 2004 uit is gebracht van zowel de japanse rally als de acropolis rally.

Nu meen ik toch echt dat er tijdens de acropolis rally met gravel banden is gereden en niet met de bekende standaart velgen. Weet iemand of dit daadwerlijk klopt?

Dit is het model:
Afbeelding

horen daar ook niet deze velgen onder te zitten:

Afbeelding

Hopelijk kan iemand mij over dit onderwerp meer informatier verschaffen!
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

bedankt voor de informatie. De wagen die je geeft is wel van 2005 maar intussen heb ik de 2004 versie ook gevonden. Ik ga eens even een meeltje naar Autoart sturen en vragen om uitleg. Hopelijk mailen ze me terug :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Is helaas een bekend verschijnsel bij AutoArt, Bas. :(

De meeste Corolla's hadden asfaltwielen, hetzelfde geldt voor Mitsubishi Lancer WRCs en de nieuwe OMV Xsara van Manfred Stohl....

Ironisch is dat als hij op Cyprus werkelijk met asfalt-setting van start was gegaan, hij zich als privateer nooit en te nimmer zo in de kijker had kunnen rijden dat AutoArt zou besluiten er een model van te maken :?

Het zal wel met kostenbesparing te maken hebben dat ze zich er zo makkelijk van af maken, maar het monteren van foute velgen stoort mij als rally-fanaat meer dan het wel of niet open kunnen van het model :shifty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Geef ik je helemaal gelijk in. Ik heb bij een zaak de 2004 modellen al laten reserveren maar ik weet nog niet of ik deze versie met de foute velgen ga aankopen. Of ik moet nog ergens een set van die wielen op de kop kunnen tikken. Maja dan speelt de hoogte van het model nog een rol, want deze is ook anders. Ik heb ook liever dan een model met een sealed body dan met echt fouten. Kwam er bij toeval achter....maja neem aan dat AA geen sukkels in dienst heeft, maar zo nu en dan begin ik toch te twijfelen :eh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Denk dat Autoart in de meeste gevallen de modellen heeft gemaakt van de wagens zoals ze opgesteld staan voor de race. Dus gewoon standaard.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

kwiebje schreef:....maja neem aan dat AA geen sukkels in dienst heeft, maar zo nu en dan begin ik toch te twijfelen :eh:



Eh... hoe schrijf je Mercdes ook alweer :?
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik heb al antwoord op mijn e-mail gekregen! Erg snel. Ik had dus gevragen of het dus een foutje was of dat hun de presentatie versie nagemaakt hadden. Dit was hun antwoord:

Hi Bas,
There is various races using the same wheels and Subaru accepted us to use one wheels for two versions.
By the way, do visit http://www.aa-collection.com regularly to see details on our new releases and current models.
Best regards,
AA Collection Ltd

Een zeer standaard emailtje en ik snap wel wat ze bedoelen, maar ze gaan totaal niet in op mijn vraag. Maja ben er toch echt zeker van dat er fouten wielen onder de subaru liggen. Maar helaas geven ze dit niet toe...
Afbeelding
Jordy
Berichten: 376
Lid geworden op: za 27 nov 2004 11:35

Bericht door Jordy »

Kan best zijn dat het hoort .. maar ik vind de gewone velgen toch vele malen mooier :eh:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

There is various races using the same wheels and Subaru accepted us to use one wheels for two versions.


Als ik deze reactie leest leid ik er uit af dat AutoArt zich er makkelijk vanaf kan maken omdat Subaru het accepteert dat ze slechts één type velg voor verschillende versies gebruiken...

Voor AA is het natuurlijk efficienter om maar één type onderstel/velgen te gebruiken in de produktie, en zolang Subaru het géén probleem vindt is dat dus lekker geregeld :?

Zou het dan niet slimmer zijn twee rallies te kiezen waarin met dezelfde velgen gereden wordt :?: (bijvoorbeeld Tour de Corse en Monte Carlo)dan kloppen de modellen tenminste :roll:

:eh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien wilde ze bij AA wel een asfalt en een gravel versie uitgeven, en omdat Solberg beide races (acropolis rally en de japanse rally) gewonnen heeft maar allebij op gravel afspeelde en ze toch 2 versie wilde uitgeven hebben ze misschien zodoende gekozen om 1 van de 2 voorzien van asfalt afstelling.
Gesloten