bouwkit revel 1/18 clio v6 eindresultaat
- coolpappa04
- Schaal: 1:18
bouwkit revel 1/18 clio v6 eindresultaat
dit is een voorsmaakje van mijn toekomstige ombouw,een kadeautje van mijn vrouw van revel nl een 1/18 clio v6 in bouwpakket,natuurlijk ga ik hier één en ander aan veranderen maar dat is voor later als ik mijn kever af heb en hij begint goed te vlotten!!!

Laatst gewijzigd door coolpappa04 op zo 19 mar 2006 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

- B(BMW)+B(BENZ)Freak
- Contacteer:

==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
- coolpappa04
update 14/3/2006
hallo allemaal,daar ik terug wat tijd heb en de kever moet gespoten worden(verf is besteld in de vs!!)ben ik ondertussen begonnen aan de clio.
Zoals bekent van revel is de kwaliteit beter dan, bv een burago of een maisto,en dat is bij deze bouwdoos niet anders.
De eerste foto's tonen uit hoeveel kleine en minuscule onderdeeltjes deze wel bevat,zoals de meeste onder jullie al weten verbouw ik graag en voeg er mijn eigen creatie aan toe,wel dit is nu ook niet anders.
Ik ben niet echt begonnen bij het begin (de motor)maar bij de body,deze was al wel in kleur maar dit is dan ook al...
Bij de montage van de lichten is niets maar de luchthappers was héél fijn werk doordat dit uit amper enkele milimeter dit staal moest bevestigt worden op de happers(prutswerk,niet te doen!!!)
bon, dan de achterspoiler + raam,en de zijramen heb ik eerst met zwarte doorzichtige lak gespoten en daarna een doorzichtige raamfolie opgekleeft,dit is héél goed gelukt zonder luchtbellen.
Op de voorspoiler zit langs de binnenzijde een mooie gaas die je op de duurdere merken ook tegenkomt,hetzelfde op de achterspoiler!!!
Bij de montage van het dashbord heb ik met een fijne naald eerst de omlijstingen blauwgemaakt van de roosters.Tot zover de body.
De originele zetels waren voor mij te simpel,dus heb ik (met véél geluk als hoogste bieder te zijn)2 recaro kuipzeteltjes kunnen kopen via e-bay duidsland,echt deze zijn héél mooi en mooi op maat(niet die 1/24 modelletjes maar echte 1/18 ers)dit is mijn voorlopige update
graag reactie's goed of slecht
groetjes peter

Zoals bekent van revel is de kwaliteit beter dan, bv een burago of een maisto,en dat is bij deze bouwdoos niet anders.
De eerste foto's tonen uit hoeveel kleine en minuscule onderdeeltjes deze wel bevat,zoals de meeste onder jullie al weten verbouw ik graag en voeg er mijn eigen creatie aan toe,wel dit is nu ook niet anders.

Ik ben niet echt begonnen bij het begin (de motor)maar bij de body,deze was al wel in kleur maar dit is dan ook al...
Bij de montage van de lichten is niets maar de luchthappers was héél fijn werk doordat dit uit amper enkele milimeter dit staal moest bevestigt worden op de happers(prutswerk,niet te doen!!!)

Op de voorspoiler zit langs de binnenzijde een mooie gaas die je op de duurdere merken ook tegenkomt,hetzelfde op de achterspoiler!!!
Bij de montage van het dashbord heb ik met een fijne naald eerst de omlijstingen blauwgemaakt van de roosters.Tot zover de body.
De originele zetels waren voor mij te simpel,dus heb ik (met véél geluk als hoogste bieder te zijn)2 recaro kuipzeteltjes kunnen kopen via e-bay duidsland,echt deze zijn héél mooi en mooi op maat(niet die 1/24 modelletjes maar echte 1/18 ers)dit is mijn voorlopige update
graag reactie's goed of slecht
groetjes peter

Laatst gewijzigd door coolpappa04 op di 14 mar 2006 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- Donkervoort
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- B(BMW)+B(BENZ)Freak
- Contacteer:
Keurig gedaan 

==============================
heeey die heb ik ook,
alleen hier ben ik begonnen met de V6.. maar niet echt doorgegaan.. tijdgebrek
alleen hier ben ik begonnen met de V6.. maar niet echt doorgegaan.. tijdgebrek

Ford Mustang 1967 GT Gold (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT350 SAAC 30th Aniversery (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500 (1/24 )
Ford Mustang 1967 GT Tokyo Drift (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500Eleanor+Signature (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT350 SAAC 30th Aniversery (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500 (1/24 )
Ford Mustang 1967 GT Tokyo Drift (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500Eleanor+Signature (1/18 )
- coolpappa04
Donkervoort schreef:Peter, wil je voortaan leestekens toevoegen en enteren..Dit is heel irritant!
Project ziet er waanzinnig uit! De Recaro stoelen zijn echt juweeltjes!![]()
Clio V6 is een favourite bak van mij, deze kleur staat hem erg goed!

- coolpappa04
update 17/03/2006
hallokes,
hier nog een updatje van hoe ver ik al sta,ik moet zeggen dat het mooi begint te worden al zeg ik het zelf!
de motor was volledig in het zwart(eigenlijk alles)dus wat heb ik gedaan..
een beetje wit met zwarte verf gemengt om een zo natuurlijk mogelijk effect te creeren en daarna op verschillende plaatsen met transparante verf om een olietranspiratie effect te creeren,de kleppendeksels heb ik blauw gemaakt en de uitlaat zilver.ook heb ik een kleine decal van een 1/24 modelltje genomen om op de zijkant te kleven.
de originele velgen waren maar te gewoon,ook de remschijven dus heb ik er mooie chrome wheels onder gezet samen met geperforeerde schijven en rode klauwen
[img]http://img98.imageshack.us/img98/2583/montagewielsvelgen5hh.jpg
de bodemplaat moest worden bevestigt met wasknijpers om een mooi geheel te vormen
volgende update is voor morgen!!
hier nog een updatje van hoe ver ik al sta,ik moet zeggen dat het mooi begint te worden al zeg ik het zelf!

de motor was volledig in het zwart(eigenlijk alles)dus wat heb ik gedaan..
een beetje wit met zwarte verf gemengt om een zo natuurlijk mogelijk effect te creeren en daarna op verschillende plaatsen met transparante verf om een olietranspiratie effect te creeren,de kleppendeksels heb ik blauw gemaakt en de uitlaat zilver.ook heb ik een kleine decal van een 1/24 modelltje genomen om op de zijkant te kleven.

de originele velgen waren maar te gewoon,ook de remschijven dus heb ik er mooie chrome wheels onder gezet samen met geperforeerde schijven en rode klauwen
[img]http://img98.imageshack.us/img98/2583/montagewielsvelgen5hh.jpg
de bodemplaat moest worden bevestigt met wasknijpers om een mooi geheel te vormen

volgende update is voor morgen!!

- coolpappa04
update 18/03/06
zoals belooft,een volgende update!!!
bij de montage van alle onderdelen heb ik voor de ondekant gebruik gemaakt van zilver wheelspray van motip omdat dit als voordeel heeft dat het volledig droog is in 10 a 15 seconden en een mooi dekkend effect geeft,ook de pedaaltjes,deurklinkjes,pook enz heb ik met een fijn penseeltje bewerkt.
voor de binnenmatjes heb ik gebruik gemaakt van een stuk nepleder dat ik dan ook in het zilver heb gespoten
het stuur dat origineel in het zwart was heb ik eerst in het blauw gemaakt en dan bijgewerkt met zilver
[/img]
bij de montage van alle onderdelen heb ik voor de ondekant gebruik gemaakt van zilver wheelspray van motip omdat dit als voordeel heeft dat het volledig droog is in 10 a 15 seconden en een mooi dekkend effect geeft,ook de pedaaltjes,deurklinkjes,pook enz heb ik met een fijn penseeltje bewerkt.

voor de binnenmatjes heb ik gebruik gemaakt van een stuk nepleder dat ik dan ook in het zilver heb gespoten

het stuur dat origineel in het zwart was heb ik eerst in het blauw gemaakt en dan bijgewerkt met zilver

[/img]

- autofreakie
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
- coolpappa04
autofreakie schreef:Echt prachtig man !
Heb zelf ook zo een bouwkitje van Revell gemaakt van de clio v6 ! Maar bij mij klopte de achteras niet ! De achteras was bijna een cm te lang !Maar die van jou is gewoon prachtig !
bedankt voor je reactie,voor die van jullie allemaal trouwens

autofreakie;de achteras is niet de originele want die is inderdaad een beetje te lang,zeker voor deze velgen