Opschoning ledenbestand / topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Als we gewoon met zn allen aanhouden dat we de laatste update op de laatste pagina ook kopieren naar de beginpost zijn we al een heel eind.

Alle complimenten en discussie kunnen dan naar verloop van tijd worden verwijderd.

Als je t initiatief bij de topicstarter houdt zorgt hij/zij er naar mijn idee wel voor om t geheel netjes te houden en bij te houden.



Ik heb t al een keer eerder gezegd, maar ik zou er niet voor kiezen om radicaal alle oude posts weg te gooien.
Ik vind dit forum namelijk ook geweldig makkelijk als naslagwerk.......
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Als het technisch mogelijk is dan is het uiteraard een zeer goed oplossing, mensen die hun eigen topics beheren.

Ben het ook met Paul eens over bijvoorbeeld de Autoart topic. Veel nieuws is achterhaald en zal eigenlijk gewoon weg kunnen. Ik hoef namelijk niet te weten wat er twee jaar geleden gereleased is.

Hetzelfde vind ik ook van de prive topics om eerlijk te zijn. Misschien net als Viperarry zegt in de eerste bericht een lijst met update's (het is aan te raden om geen foto's te plaatsen :mrgreen: een optie zal kunnen zijn een link naar een foto) Zo kun je overbodige berichten eens in de zoveel tijd verwijderen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

ViperArry schreef:Als we gewoon met zn allen aanhouden dat we de laatste update op de laatste pagina ook kopieren naar de beginpost zijn we al een heel eind.
Zorg jij er dan voor dat iedereen zijn foto's maximaal op 640 x 480 houdt, want ik ga echt geen uur zitten wachten om naar een update van 1 auto te kunnen kijken ;)
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Markopolo schreef:[..]

Zorg jij er dan voor dat iedereen zijn foto's maximaal op 640 x 480 houdt, want ik ga echt geen uur zitten wachten om naar een update van 1 auto te kunnen kijken ;)
:mrgreen: nou 50 x een foto van 640 x 480 lijkt me nog steeds niet echt prettig :angel:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Dan moet je mensen niet beperken in het maximale aantal pagina's.......
Volgens mij maken de plaatjes in ons breedband land onderhand ook niks meer uit trouwens. Op DiecastXchange word je als je de 60Kb per plaatje overschrijdt al aangesproken..... dat vind ik wel erg zwaar hoor....... zeker als je nadenkt dat bijna iedereen tegenwoordig wel breedband internet heeft.

T een is volgens mij t gevolg van het ander.

Waarom willen we de boel eigenlijk opschonen?
Omdat er nutteloze discussies zijn die we nooit meer opzoeken?

Omdat er nutteloze topic's zijn? (Ook daarvan heb ik al aangegeven dat er diverse topics lopen die naar mijn idee weg kunnen).

Ff teruggekeken.
Volgens mij moeten we niet iets in een privetopic verwijderen. Dit maakt het toch wel weer wat radicaler.
Of, je zou de plaatjes in een speciaal topic moeten plaatsen (maar das ook wel weer heel veel werk), een zelfde verhaal hebben ze op DiecastXchange. per model per merk een review.......
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

je kan ook gewoon plaatjes in een topic ouder dan 3 maanden vervangen door een link....

en als mensen plaatjes willen plaatsen zo groot als half nederland.. dan wordt hun topic al snel niet meer bezocht.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Maar, waarom zou je die plaatjes door links willen vervangen dan?

Als je echt plaatjes zou willen bewaren, zouden we een soort van speciale modellen database moeten bouwen.
De kleine series handgebouwde of verbouwde modellen willen mensen vaak plaatjes van terugkijken als ze er een te koop tegenkomen.

Veel data is dan een voordeel........
Maar, wellicht dat wij op dat gebied meer met DiecastXchange zouden kunnen samenwerken.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:Maar, waarom zou je die plaatjes door links willen vervangen dan?
Laadtijd :angel: Iedereen heeft misschien wel breedband maar die zijn ook niet allemaal even snel :thump_up: En als mensen een plaatje willen zien dan klikken ze ook heus wel op een link lijkt mij :angel:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

nou.. op de opmerking dat markopolo niet eerst een uur wilde wachten tot alle plaatjes waren weergegeven...

maar ik ben bang dat het niet uitmaakt wat je doet.. er zal altijd wel iemand zijn die commentaar heeft.

en je kan de database niet eeuwig laten doorgroeien.. je zal ergens moeten gaan snoeien....

en misschien kunnen sommige topics sneller verwijderd worden dan anderen.. maar je moet het misschien overlaten aan de topicstarter.. die weet wat hij wil/verwacht van een topic... houdt hij het Clean & Lean... of laat hij alles maar staan omdat hij die cijfertjes erbij zo leuk vind...

en stuur hem na een jaar maar een PB dat zijn topic verwijderd wordt omdat er al een jaar niet in gepost is... als hij zelf al niet eens meer reageert... dan mag zijn topic ook wel weg
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Dat zou ik jammer vinden.... je vindt dan alleen gegevens van het laatste jaar.

Als je iets bijzonders terug wil zoeken moet je echt dieper dan een jaar gaan....

Vandaar dat ik de oplossing van DiecastXchange (modeldatabase) niet eens zo gek vind.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ViperArry schreef:Dat zou ik jammer vinden.... je vindt dan alleen gegevens van het laatste jaar.

Als je iets bijzonders terug wil zoeken moet je echt dieper dan een jaar gaan....

Vandaar dat ik de oplossing van DiecastXchange (modeldatabase) niet eens zo gek vind.
maar er zijn zat topics die niet over een model gaan.... en die kan je wel doen...
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

De Café-topics die een bepaalde tijd niet meer gebruikt worden, verdwijnen toch ook vanzelf?

De collectie-topics zijn erg leuk om terug te lezen, ook voor nieuwe leden en om zelf een idee te krijgen van wat iemand verzamelt. Alleen knap waardeloos als alle foto's inmiddels verdwenen zijn en vervangen door kruisjes.
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

tom schreef:De collectie-topics zijn erg leuk om terug te lezen, ook voor nieuwe leden en om zelf een idee te krijgen van wat iemand verzamelt. Alleen knap waardeloos als alle foto's inmiddels verdwenen zijn en vervangen door kruisjes.
Kan ik als nieuwkomer alleen maar bevestigen. Heb best al veel tijd besteed aan het doorlopen van het enorme aantal pagina's dat dit forum rijk is, en al heel veel kruiskes gezien... Maar 't wordt pas ambetant als ge uit de reacties kunt opmaken dat er iets bijzonders getoond werd, en zo een beetje (veel) op je honger blijft zitten...
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

De collectie-topics zijn erg leuk om terug te lezen, ook voor nieuwe leden en om zelf een idee te krijgen van wat iemand verzamelt. Alleen knap waardeloos als alle foto's inmiddels verdwenen zijn en vervangen door kruisjes.
Daarom ga ik ook één keer in de zoveel tijd m'n eigen topic na op foto's die zijn verdwenen, of niet meer werken. Ik vervang ze dan met een nieuwe foto.. zou iedereen moeten doen, maar of dat gaat gebeuren :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Curbstone Models schreef:maar er zijn zat topics die niet over een model gaan.... en die kan je wel doen...
Daar kom ik dan toch minder...... ik had er niet eens direct bij nagedacht dat ze er ongetwijfeld ook zijn.

Maaruh, hoe zit het met de forumregels dan? Die zijn er toch wel?
Plaats reactie