Ferrari boot

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
360spider

Ferrari boot

Bericht door 360spider »

Ik was een beetje aan het winkelen en toen kwam ik deze bootjes van schaal 1:18 en 1:43 tegen op http://www.giorgiogiochi.com/
Vind het om eerlijk te zijn maar aparte dingen..... en het kost ook nog eens 170 voor de 1:43 en 395 voor de 1:18 ook....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Geweldige speedboten waren dat! En het geluid is fenomenaal, bijna geen demping, alleen een lange uitlaat (ik heb beide motoren en 1 boot in het echt mogen zien en horen). Ik geloof dat het snelheidsrecord van 1 van de 2 boten nog steeds staat...
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Geweldige boot idd. Deze zou ik graag in mijn collectie willen toevoegen.

Je kunt ze als gebouwd en ongebouwd model kopen en ook nog met of zonder motor...

De prijs vind ik eerlijk gezegd nog meevallen...Je hebt er wel een heel mooi gedetailleerd model voor terug..

PS. hoeveel was dat snelheidsrecord dan? :?
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Naam van de boot is Arno XI.

De eigenaar wilde een boot uitvoeren met een Ferrari motor. Ferrari wilde echter geen motor leveren. Toen kwam de bouwer in Zuid Amerika een Ferrari op het spoor, die in een ravijn gereden was. De motor was echter nog intact. De rest is geschiedenis...

Fabrikant is Provence Moulage. (1:18 en 1:43)

Er is ook een 1:8 versie, van Amati. Hier is ook een transkit voor beschikbaar, via http://www.legendaepassione.it of via http://www.scaleautoworks.com. Laatsgenoemde heeft ook een forum over dat model, via message boards --> Arno XI
///M Power

Bericht door ///M Power »

Zo dat zijn best wel mooie boten! :thump_up: Ik wist niet dat daar modellen van waren, heb ze wel eens op tv gezien. Volgens mij zou je echt een super machtige auto krijgen als je wieltjes onder die bovenste zou zetten en het houten stuk wegliet... Of is juist het omgekeerde gedaan om deze boten te maken?
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

zo lijkt het bijna wel dat ze zo gemaakt zijn. Een 'vin' achterop en gassen maar
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Leuke modelletjes...Die zouden ze eigenlijk in een fles moeten stoppen netzoals de echte oude boten...dan lijkt het helemaal of ze vroeger echt gevaren hebben en zeer oud zijn :!: :thump_up:
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Zou je wel een hele grote fles moeten hebben om een 1/18 in op te kunnen bergen :mrgreen:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Van die hele grote flessen zijn er dus dat is het probleem niet. Maar hoe krijg je zon model er dan in.... :doh: :thump_up:
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

kwiebje schreef:Van die hele grote flessen zijn er dus dat is het probleem niet. Maar hoe krijg je zon model er dan in.... :doh: :thump_up:

Als de fles rond is, is dat geen probleem.
Je doet er een klein beetje water in en neemt een dubbeltje van de gulden tijd :thump_up: (ik weet niet of het met die euri munten ook werkt) en die stop je in de fles en dan net zolang rondjes draaien (het dubbeltje gaat nu rondjes langs de onderkant van de fles draaien en snijden) tot de bodem onder de fles vandaan valt, bootje erin en de bodem weer netje op de fles lijmen. :P

Note: Pas wel op de fles wordt wel vlijmscherp!!!
Ik hou me NIET verantwoordelijk voor persoonlijk letsel! :wink:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik vind dit zeer mooie modellen. Vooral dat hout rondom heeft wel iets. :thump_up:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Dat rondjes draaien met zon kwartje in een fles hebben we ooit als experiment gedaan op school maar je moet dan echt wel draaien tot je echt zowat half lam bent. Maar dat is idd een goede oplossing om het bootje erin te krijgen. Ben benieuwd hoe het zou staan :!: :thump_up:
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Er is er ook 1 (zelfs 2) met een Bugatti motor geweest. Er is echter nauwelijks wat over te vinden. Het ding heet Niniette, is als model door PM uitgegeven, en van het origineel is alleen een verouderde link te vinden naar een schilderij van Francois Chevalier.

Een fles kan je ook laten barsten door een touwtje, gedrenkt in terpentine, om de fles te wikkelen. Touwtje aansteken, even laten branden, blussen met water en de fles scheurt op de lijn. (kijk uit, terpentine drijft op water, en van echt blussen is geen sprake. Buiten uitvoeren dus in brandveilige omgeving, en kijk uit voor je kleren...)

Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade aan wat dan ook.

Schepen in flessen worden ofwel buiten de fles opgebouwd, met opklapbare masten, of compleet in de fles geassembleerd. Gereedschap wordt aan fietsspaken gemonteerd. Verder is geduld een schone zaak. Toen ik dat nog had, heb ik ook wel wat flessenschepen gebouwd.

Test je fles eerst op transparantheid van het glas: steek een opgerold stuk krant in de fles, dan zie je het zo.

Maar deze boten zijn ook zonder fles erg mooi....
Bracer

Bericht door Bracer »

Grappige dingen om te zien ja, dat hout is mooi inderdaad, maar niet echt weggelegd voor mij.
Trouwens, kun je n dubbeltje echt glas laten snijden? Heb nooit zo uitgebreid natuurkunde gehad :lol:
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Bij de 1:18 en 1:43 zijn de houtstructuren een decal.

Overigens zijn ze wel goedkoper te krijgen, voornamelijk in Frnakrijk. Gewoon even zoeken naar "niniette" (geeft maar 20 hits oid), en je krijgt lijsten waar de arno XI ook op staat.
Plaats reactie