Supernova's 1:43 F1 modellen - update met 12 nieuwe

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
KingBemel
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 13:39
Schaal: 1:18

Bericht door KingBemel »

Hallo

Zeer mooi collectie en de tribune opstelling is heel goed, gebruik dat ook wel eens.
Doe zo verder, hoeveel 1/43 ers zijn dat?

Andy
http://www.jpmontoya.be
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

W-J schreef:Een erg mooie verzameling :thump_up:
Dat zijn een hele hoop modellen, ik zal je maar niet vragen om ze te tellen :mrgreen:

Op de foto's staan elke keer dezelfde modellen hoor! :lol: Zo verschrikkelijk veel modellen heb ik nou ook weer niet, als je ze allemaal tegelijk op 1 foto zet lijken het er al snel veel.
Ik heb momenteel 56 F1 modellen schaal 1:43, waaronder de Verstappen Honda uit 1999 en een McNish Toyota diorama uit 2002. Omdat die laatste twee in verpakkingen met afwijkende maten zitten, heb ik ze niet op de foto gezet. Daarnaast heb ik nog 9 Formule 1 wagens in 1:18 .

Thegs schreef:Net als Ricardo ben ik niet zo'n Formule 1 man. Maar dit ziet er zeer smakelijk uit :worshippy: :drool:

Dank je. Het was mijn bedoeling om foto's te maken die alle bezoekers op het forum zouden kunnen waarderen. blijkbaar is dat aardig gelukt.

Bracer schreef:Ooit met Lego in de weer geweest?

Hehe, het zou best kunnen dat ik door een jarenlange blootstelling aan Lego-steentjes de wereld (en dus ook m'n modelautoverzameling) in blokjes ben gaan zien. :mrgreen: En blokjes moeten gestapeld worden...
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Dit zijn natuurlijk geweldige foto's, hier kan ik echt uuuuuuren naar kijken. :drool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ziet er fantastisch uit hoor! Mooie kleurrijke verzameling (die kleuren vind ik ook een van de leuke aspecten van mijn eigen collectie) en mooi gefotografeerd!
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

super collectie :shock:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
tifosi_forever
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 11:06
Locatie: Aalst

Bericht door tifosi_forever »

schitterende colllectie en fantastische fotos :worshippy:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Afbeelding


waow...... :worshippy:
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Vanaf nu dan ook een aantal foto's van de 1:18 modellen die ik heb + foto's van het pitstopdiorama dat vorige keer niet op de foto's paste. Zelf ben ik niet zo kapot van deze foto's, doordat ik te weinig modellen had om te fotograferen en daardoor weinig verschillende opstellingen kon bedenken. 1:43 modellen blijven mijn favoriet, dat fotografeert een toch stuk makkelijker. :D Een ander punt is dat de belichting compleet suckt: de achtergrond hoort wit te zijn en niet geel of roze... :( Toch wilde ik jullie ook deze modellen laten zien.

Afbeelding Afbeelding
Deze prachtige diorama is op een Duitse site voor 60 euro (nieuw!) te koop. Als ik de link plaats wordt m'n post verwijderd, dus PB me als je wil weten waar jij ook zo eentje kan kopen.

Afbeelding Afbeelding
Netjes in de vakken parkeren, jongens. :angel:

Afbeelding Afbeelding
Spelen we 8- of 9-op-een-rij? Nee, 4 is zat joh...

Afbeelding Afbeelding
Iets originelers dan dit kon ik deze keer niet verzinnen... :|

Afbeelding
Is dit Monaco of loopt het weer eens een keer uit de hand in de La Source Hairpin? :wink:

Edit - de links weer werkend gemaakt.
Laatst gewijzigd door supernova op di 14 aug 2007 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Nou Lennart, leuk gedaan.
Dat diorama vind ik wel mooi, maar die poppetjes zijn toch ook zonder diorama verkrijgbaar?
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zeer mooi al die F1 wagens :thump_up:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Leuke foto's heb je gemaakt :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Mooie F1's :!:

Ooit wel eens gedacht om etelateur te worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Tim schreef:Dat diorama vind ik wel mooi, maar die poppetjes zijn toch ook zonder diorama verkrijgbaar?

Dat is waar Tim, weet je alleen hoeveel je dan aan poppetjes kwijt bent?
Voor de gein heb ik het even op de 'Duitse site met de Italiaanse naam' opgezocht. Je hebt 6 setjes figuren nodig: 4 setjes die elk een van de wielen verwisselen (dan heb je wel 3 figuren per wiel ipv 2 zoals in de diorama's), een setje 'jack-figuren'voor de voorste en achterste krik en de lollypopman en dan nog het setje met de tankinstallatie en de 2 figuren die tanken. Die setjes kosten normaal gesproken ergens tussen de 20 en 30 euro ( :shock: ) Dan betaal je al (reken even mee) tussen de 120 en 180 euro voor de figuurtjes alleen. Op die site die ik net noemde kosten alle setjes 15 euro, dus daar ben je 90 euro voor alleen de figuurtjes kwijt, dan moet je het model dus nog kopen. En dan mis je de speciale verpakking waar de figuren op het grondplaatje bevestigd zijn. Ik weet niet hoe goed ze blijven staan als ik ze los neer zou zetten. De veruit goedkoopste en makkelijkste oplossing is in dit geval dus om het hele diorama te kopen. Ik vind het echt zonde om (bijna) de prijs van een modelauto neer te tellen voor 1 setje figuren, waarvan je er 6 nodig hebt.

Markopolo schreef:Ooit wel eens gedacht om etelateur te worden :mrgreen:

Hoe spel je dat? :angel: Nee ik heb geen ambities in die richting, maar ik vind dat m'n verzameling mooi genoeg is om goed op de foto te zetten. Dan heb je veel tijd en moeite nodig plus nog wat creativiteit. Ik had natuurlijk m'n modellen in een half uurtje op de foto kunnen knallen, waarbij je bij wijze van spreken een half leeggegeten bord spaghetti of de schoen van tante Miep op de achtergrond kan zien. Maar uit m'n foto's blijkt dat het ook zonder bijzondere middelen of kennis mogelijk is om je verzameling op een mooie manier tot z'n recht te laten komen. Iedereen bepaalt voor zichzelf hoeveel moeite hij wil doen om foto's van z'n modellen te maken, maar ik ben er dan zo eentje die zegt 'als ik het doe doe ik het goed'. En in dit geval was ik zo perfectionistisch dat ik er in totaal 3 (gedeeltes van) avonden aan besteed heb. :mrgreen: Maar dan heb je ook wat, of in mijn geval bijna niet meer... :cry:
Een huisgenoot heeft er namelijk (door het verwijderen van de verkeerde partitie) voor gezorgd dat m'n foto's van de harde schijf verdwenen zijn en ik had het geheugen van de camera uiteraard al gewist. :doh: Gelukkig had ik dit topic al gemaakt en kon dus mijn eigen foto's weer gaan downloaden. 8) Hoeveel lessen heeft een mens nodig om te leren dat backups maken cruciaal is? Maar dat was niet je vraag...hehe.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Dan ben je nog gelukkiger met dit forum :mrgreen: mooie foto's van je bolides hoor :worshippy: krijg gelijk weer zin om mn eigen experimenten uit te gaan voeren :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Zo, het werd weer eens tijd om dit topic af te stoffen. :)
Dat ik over het 100 modellen mijlpaaltje ben gegaan was een mooie reden om m'n verzameling weer eens uitgebreid te fotograferen.
Laten we beginnen met de laatste aanwinsten: bij 2 internetwinkels had ik begin deze maand in totaal 15 modellen besteld (ze waren bijna allemaal in de aanbieding...). Dat schiet natuurlijk al lekker op. (De foto's linken naar high-res versies.)

Afbeelding
Als je zo'n partijtje modellen in 1 keer tegelijk binnen krijgt, kan dat zorgen voor heftig :drool:-werk...

Afbeelding
Dezelfde modellen vanuit een andere hoek. (Er staan 14 modellen op de foto, het 15e model was de Jordan EJ14 - Heidfeld - Liveries Box.
Door het afwijkende formaat van de verpakking staat die niet op de foto).

Afbeelding Afbeelding
M'n verzameling geordend per team, onderaan de oudste modellen (vanaf 1994) naar boven toe steeds recenter.
Van links naar rechts Benetton, Jordan, McLaren, Minardi, Ligier/Prost en Williams.

Afbeelding Afbeelding
Van links naar rechts Arrows, Sauber, Ferrari (+ 1 Tyrrel), BAR (+ 2 McLarens), Toyota (+ 2 Minardi's), Renault (+ 3 Jordans)
en in de laatste kolom Simtek, Stewart en Jaguar (+ 3 Williams').

Afbeelding
Bij elkaar ziet dat er zo uit. Dit is 90% van m'n verzameling. Er staan er nog een paar in een vitrine bij m'n ouders thuis. Vandaar.
Zo gefotografeerd lijken het niet eens zoveel modellen, toch?

Afbeelding
Dit zijn testwagens die alleen tijdens de winter in deze livery (kleurstelling) zo hebben rondgereden.

Afbeelding
Mijn towerwings serie is nu bijna compleet! Ik mis alleen de Sauber tower wings wagen (uit 1998) nog.
(De Tyrrel tower wings uit 1997 heb ik wel, maar staat niet op de foto).

Afbeelding
Black is beautiful. Zwarte wagens zijn (wat mij betreft) supergeil. 8)

Afbeelding
Een aantal van m'n favoriete modellen.

Afbeelding
En nog meer modellen die wat mij betreft in de spotlight mogen staan.

Afbeelding
Als laatste: zo staan de modellen momenteel in m'n kast.

Afbeelding
That's all folks! :)

PS. je kan de foto's aanklikken voor een groter formaat. :angel:
Plaats reactie