Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Bart schreef:[..]
Ik vermoed inderdaad dat er zoiets is gebeurd. Is een goede waarschuwing naar iedereen lijkt mij.

Ik heb netjes de kosten vergoed gekregen. Een duidelijk antwoord helaas niet. Maar goed, alles is als nog verkocht maar dan wel echt verkocht gelukkig.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Nu je het zegt, ik heb op 6 feb hetzelfde aan de hand gehad. Ik vermoed dat er iemand met en scriptje heeft zitten klooien, en half Ebay had leeggekocht...
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

ik krijg nu steeds een "Je inloggegevens zijn ongeldig. Probeer het opnieuw. " melding als ik in wil loggen bij ebay. vage sh*t :thump_down:
Afbeelding
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik hoop 't niet voor je, maar misschien dat iemand je wachtwoord heeft veranderd en nu vanalles op jouw naam kan doen. Ik zou in ieder geval even contact opnemen met eBay.
Afbeelding
Erik O

Bericht door Erik O »

Ik heb deze auto gewonnen een tijdje geleden:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... RK:MEWN:IT

En na moeizame communicatie, heeft ie mij de 22e een bericht gestuurd dat het pakketje werd verstuurd op die dag.

Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen, en ik zie dit als ik kijk bij "meerdere objecten van deze verkoper"

http://cgi.ebay.nl/ESCI-RENAULT-R-5-ALP ... dZViewItem

wat te doen?
Nothing beats a TurboCharger!
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Nog een weekje afwachten. Het is vandaag tenslotte pas de 8de werkdag dat het pakket onderweg is. En misschien heeft hij wel meerdere van deze bouwpakketten.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Erik O

Bericht door Erik O »

Ik heb het zelf nooit meegemaakt dat het langer duurt dan 3-5 dagen eigenlijk :?

hoelang kan het gemiddeld duren dan?
Nothing beats a TurboCharger!
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Vanuit Duitsland? 3-5 dagen, eigenlijk. Zelden dat het langer duurt. Ik vrees dat er ergens iets niet goed aan het gaan is...
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Bestel ook nog veel uit duitsland, het duurt meestal toch een dag of 7-8 voor het pakket in België geraakt is..
Hoop voor jou dat je hem snel zult hebben!!
Afbeelding Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Droes schreef:Bestel ook nog veel uit duitsland,..........

Pakketje komt uit Oostenrijk. :mrgreen:
Het is bijna onmogelijk om een gemiddelde levertijd noemen. Het is in hoge mate afhankelijk van de verzendmethode. Zo heb ik eens ooit een pakket gehad uit Amerika in VIER dagen,......en bijna 3 weken eentje uit België.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het nog niet buitensporig lang is. Er zijn verzendingen die er korter over doen, maar ook zéker langer.
Carpe Diem

Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik maak ook een mooie stoot mee:
Koop een auto (Ferrari 348 GTS) op Ebay van een Oostenrijker. Nu stuurt die kerel mij een model op( Ferrari 250LM) dat ik niet besteld heb, en dat ik trouwens al heb. Ik stuur die kerel een mail met de uitleg dat hij het verkeerde model heeft opgestuurd dat er in het geheel niet op trekt. En zeg hem dat ik mij bedrogen voel, die kerel antwoord doodleuk dat ik hem niet als bedrieger mag noemen , en dat hij daar niets kan aan doen. Hij zegt dat het aan zijn leverancier ligt, die een verkeerd model heeft opgestuurd! Wel een originele doos met duidelijk de vermelding van het model (verkeerde model en zichtbaar door het plastiek venstertje)
Nu gaat hij maandag contact nemen met zijn leverancier (die er voor mijn part voor niets tussen zit!)om dit op te lossen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Als het mis loopt dan vermeld ik hem met naam op alle forum's waar ik op zit.
Nu koop ik al jaren op het Internet en via Ebay, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Afbeelding

Forza Ferrari
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Zal ik even het verhaal van Frans vervolledigen? :evil:

pfff lap kheb dus ook prijs..

Op e-bay deze gewonnen:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... otohosting
Afbeelding

Zoals je kunt zien is dit de 'Mild seven' renault, met de tabaksreclame, zo is ook heel duidelijk te zien op de foto van de verkooppagina!

Vandaag krijg ik het pakket toe en wat blijkt?
Afbeelding

ik heb de 'Fisico' versie gekregen :thump_down:

Meteen een mail gestuurd naar de verkoper om alles uit te leggen..
ben benieuwd..

Kun je hier eventueel verdere stappen tegen beginnen?
Afbeelding Afbeelding
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Je hebt er goed aan gedaan eerst contact op te nemen met de verkoper.

Als je er daarmee niet uitkomt zou ik een klacht indienen bij ebay.
Maar aangezien verkopers (net als kopers) bang zijn voor negatieve feedback geef ik je aardige kans dat hij overstag gaat.
In het slechtste geval heeft hij de hele Mild Seven niet en moet hij de transactie terugdraaien.

Dat is dan pech, maar in ieder geval geen geld weg :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Het is en blijft opassen geblazen.
Zo wilde ik begin deze week een 1:43 donorauto bestellen die "direkt kopen" was voor 12,50.
Verzendkosten Duitsland 6,00 euro. en word wereldwijd verzonden.
Gelukkig voor de aankoop even gevraagd wat verzendprijs naar Nederland is.
Krijg keurig netjes de volgende dag al een email retour dat verzendkosten naar Nederland 27,00 euro bedraagd. :nuts:
Carpe Diem

Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Kheb nu ook iets voor op Ebay, het is ondertussen al meer dan een maand aan de gang. Het is ook mn eerste keer dat ik via Ebay koop, en wat nu al vast staat is dat ik er nooit meer iets via ga kopen, maarja, kzit op dit moment wel met het probleem en ja, als iemand een beetje uitleg zou kunnen geven zou ik al zeer blij zijn :P Normaal koop ik via 2dehands of marktplaats een model maar diegene die ik wou heb ik daar nog bijna niet tegengekomen, buiten een keer voor 100 euro maar dat vind ik toch wel wat te veel.
Dus ben ik Ebay in de gaten beginnen houden. En na 2 dagen vond ik het model al :P
Mn enige voordeel (hoop ik toch tot dus ver) is dat ik niet betaald heb..

Maar het is dus het volgende, midden februari dit jaar koop ik een Porsche Repsol op Ebay voor 76 euro.
Ik dacht, gewoon bieden.
Ik heb ondertussen geen vragen ofzo gesteld (waar ik nu wel spijt van heb)
Dus uiteindelijk ben ik de hoogste bieder ( wat ik ook een slecht systeem vind, ik zet mn hoogste bedrag in en op het einde, eerst stond het nog voor 50 euro, begon er ene te bieden met altijd maar 1 euro meer, dus moest ik het voor mn maximum prijs kopen :x kvind dit opzich ook maar :? )

Maar tot hiertoe eigelijk nog niet zo heel erg, want dat vond ik nog een aanvaardbare prijs. Kheb al veel van duitsland laten overkopen, zelf pakketten van rond de 10 kilo en altijd was het 8 euro.
Dus zou mn model nog altijd 'maar' rond de 85 euro kosten.

Dan neem ik contact op met de verkoper en sturen we enkele mails buiten ebay om naar elkaar voor af te spreken.
Hij zegt dan dat het totaal op 99.50 euro komt !!!
=> de prijs van het model + verzending 20 euro + 3 euro voor betaling via overschrijving :? ( kbetaal altijd via overschrijving, altijd met iban en bic enzo, juist hetzelfde als nu en nu zegt die nog eens 3 euro dat ik moet bij betalen )

Ik was dus niet tevreden, heb gestuurd dat ik normaal maar 8 euro betaald aan verzending en hij zei dat hij alleen verstuurd voor 20 euro ( verzekerd ) dusja. Enig alternatief was dat ik in een perfect duitse zin zeg dat het onverzekerd enzo mag verzonden worden.

Het contact verliep altijd in het engels, maar bij hem zijn die zinnen echt niet aaneenhangend en met nog al wat spellingsfouten.

Daarom zei ik nog een laatste maal dat zoveel niet wou betalen en zei ik dat de hij ofwel het mij verkocht voor de prijs + 8 euro verzending. En dat hij het anders aan iemand anders maar moest verkopen.

Ondertussen is er dus al redelijk wat tijd over gegaan en opeens stuurde hij dat het mn laatste kans was :? snapte ik niet echt en nu dacht ik van, hij niet reageren op de mails die ik stuur en dan opeens zo iets.. Dan reageer ik nu ook gewoon niet terug.

Dus nu 3 dagen geleden heb ik een soort aanmaning ofzoiets gekregen van Ebay. Kga het model echt niet meer kopen, vanaf de eerste mail had ik zo al een wantrouwig gevoel over die persoon, zijn feedback enzo is wel hoog, maar dat maakt mn zaak niet want, kweenie, kan totaal verkeerd zitten, maar heel het Ebay-systeem lijkt mij zoooo manipuleerbaar.. Kheb al zoveel gekocht vanuit Nederland en altijd gewoon contact gehad met de verkopen, maar 1 maal telefonisch alles geregeld en nog geen een keer is er iets fout gelopen.
En nu dat ik juist dacht dat Ebay zo waterdicht enal was gebeurd dit :cry: :?
En is nu dus mn grote vraag: Wat moet/kan/ zou ik best doen?

Alvast zeer bedankt.
Grtz Timothy
Plaats reactie