Kheb nu ook iets voor op Ebay, het is ondertussen al meer dan een maand aan de gang. Het is ook mn eerste keer dat ik via Ebay koop, en wat nu al vast staat is dat ik er nooit meer iets via ga kopen, maarja, kzit op dit moment wel met het probleem en ja, als iemand een beetje uitleg zou kunnen geven zou ik al zeer blij zijn

Normaal koop ik via 2dehands of marktplaats een model maar diegene die ik wou heb ik daar nog bijna niet tegengekomen, buiten een keer voor 100 euro maar dat vind ik toch wel wat te veel.
Dus ben ik Ebay in de gaten beginnen houden. En na 2 dagen vond ik het model al
Mn enige voordeel (hoop ik toch tot dus ver) is dat ik niet betaald heb..
Maar het is dus het volgende, midden februari dit jaar koop ik een Porsche Repsol op Ebay voor 76 euro.
Ik dacht, gewoon bieden.
Ik heb ondertussen geen vragen ofzo gesteld (waar ik nu wel spijt van heb)
Dus uiteindelijk ben ik de hoogste bieder ( wat ik ook een slecht systeem vind, ik zet mn hoogste bedrag in en op het einde, eerst stond het nog voor 50 euro, begon er ene te bieden met altijd maar 1 euro meer, dus moest ik het voor mn maximum prijs kopen

kvind dit opzich ook maar

)
Maar tot hiertoe eigelijk nog niet zo heel erg, want dat vond ik nog een aanvaardbare prijs. Kheb al veel van duitsland laten overkopen, zelf pakketten van rond de 10 kilo en altijd was het 8 euro.
Dus zou mn model nog altijd 'maar' rond de 85 euro kosten.
Dan neem ik contact op met de verkoper en sturen we enkele mails buiten ebay om naar elkaar voor af te spreken.
Hij zegt dan dat het totaal op 99.50 euro komt !!!
=> de prijs van het model + verzending 20 euro + 3 euro voor betaling via overschrijving

( kbetaal altijd via overschrijving, altijd met iban en bic enzo, juist hetzelfde als nu en nu zegt die nog eens 3 euro dat ik moet bij betalen )
Ik was dus niet tevreden, heb gestuurd dat ik normaal maar 8 euro betaald aan verzending en hij zei dat hij alleen verstuurd voor 20 euro ( verzekerd ) dusja. Enig alternatief was dat ik in een perfect duitse zin zeg dat het onverzekerd enzo mag verzonden worden.
Het contact verliep altijd in het engels, maar bij hem zijn die zinnen echt niet aaneenhangend en met nog al wat spellingsfouten.
Daarom zei ik nog een laatste maal dat zoveel niet wou betalen en zei ik dat de hij ofwel het mij verkocht voor de prijs + 8 euro verzending. En dat hij het anders aan iemand anders maar moest verkopen.
Ondertussen is er dus al redelijk wat tijd over gegaan en opeens stuurde hij dat het mn laatste kans was

snapte ik niet echt en nu dacht ik van, hij niet reageren op de mails die ik stuur en dan opeens zo iets.. Dan reageer ik nu ook gewoon niet terug.
Dus nu 3 dagen geleden heb ik een soort aanmaning ofzoiets gekregen van Ebay. Kga het model echt niet meer kopen, vanaf de eerste mail had ik zo al een wantrouwig gevoel over die persoon, zijn feedback enzo is wel hoog, maar dat maakt mn zaak niet want, kweenie, kan totaal verkeerd zitten, maar heel het Ebay-systeem lijkt mij zoooo manipuleerbaar.. Kheb al zoveel gekocht vanuit Nederland en altijd gewoon contact gehad met de verkopen, maar 1 maal telefonisch alles geregeld en nog geen een keer is er iets fout gelopen.
En nu dat ik juist dacht dat Ebay zo waterdicht enal was gebeurd dit
En is nu dus mn grote vraag: Wat moet/kan/ zou ik best doen?
Alvast zeer bedankt.
Grtz Timothy