"Miami Vice" [Update: 28 maart]

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Yep Mr. Muscle is erg makelijk om verf van plastic delen af te krijgen, wordt veelal gebruikt bij de 1:24 modelbouwers, zeker als je de kap verkeerd gespoten heb gooi je hen in een zak (afgesloten) vol Mr. Muscle en dan na een dagje is de verf er weer vanaf gebladderd.
Wel handschoentjes aan voor diegene met tere vingertjes ;) :mrgreen:
Bracer

Bericht door Bracer »

Een hele vooruitgang idd, wat een beetje verf al niet kan doen...
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, maar volgens mij gaat dat helemaal in orde komen :thump_up:
Afbeelding
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Zo het heeft even geduurd, maar ik kan jullie (misschien) weer verblijden met een update. de tijd tussen de update is misschien wat lang, maar ik heb niet zoveel tijd en met dit weer stribbelen mijn handen iets wat tegen. Ik ben nooit verkouden, hooguit snotterig, maar dat moet ik verduren daardat mijn handen droog en bijna verrot zijn (zo droog dat de huid barst en het gaat bloeden :doh: ).
Maar dat mag de pret allemaal niet drukken en ik heb de Ferrari weer eens aangepakt op sommige punten.
Als eerste de deuren, ik begin even met een fototje van de deuren met het interieur:
Afbeelding
Zoals jullie zien zit er een aardige kier tussen de metalen deur en de platic luchtinlaat. Maar niets wat een beetje plamuur niet op kan lossen :mrgreen: :
Afbeelding
Het is allemaal nog wat ruw, maar ik ben nog maar net begonnen :roll: . Er moet nog een laagje plamuur op (na het schuren) en de andere kant moet ook nog. Wel heb ik een laagje primer gespoten om het resultaat nu al te bekijken. Valt eigenlijk best mee met de ruwheid :thump_up: :
Afbeelding
Dan nu het interieur. Zoals jullie waarschijnlijk al weten wordt dat biege met bruin. Op de referentiefoto's zag ik dat de bovenste deel van de deur beige was (plastic), het middelste deel bruin (plastic) en het onderste deel beige (stof). Dus ben ik begonnen met de eerste laagjes verf:
Afbeelding
Hier zien jullie gelijk dat ik bij een alvast het gaatje heb gedicht. Op mijn foto's van de echte zaten ze ook niet in iig :mrgreen: . Een beetje plamuur erover en dan nog de laatste laagjes verf:
Afbeelding
Maar dan nog het onderste deel, beige stof. Hiervoor ga ik de inmiddels wel bekende interieurvlokken voor gebruiken. Ik heb mijn bestelde zakje in middels ontvangen, dus naar de laatste laagjes verf gaat dat erop:
Afbeelding
Begint al ergens op de lijken niet. Dan het volgende in het interieur, de stoelen. Bburago heeft er deze saaie, niet al te beste dingen van gemaakt:
Afbeelding
Lijkt wat mij betreft nergens op, dus aan de slag met deze dingen. De lendesteunen en "heupsteunen" zijn te hoog en niet breed genoeg. Deze zullen aangepast worden. Tevens zal ik de achterkant vullen. Maar het meerst in het oog springende, de hoofdsteunen. Deze zitten ook bij Ferrari niet vastgeplakt aan de stoel, dus afzagen die dingen:
Afbeelding
Maar nu ze losgezaagd zijn, moeten ze wel weer vast. nou jullie kennen allemaal de manier hoe en hoofdsteun vastzit, dus zo heb ik ze ook vastgemaakt. De steuntjes zijn gemaakt van spru (afvalplastic van een bouwdoos). Zoek de verschillen :mrgreen: :
Afbeelding
Zo dat was mijn zegje weer voor even. Zoals altijd, hint, tips en comments zijn welkom,

Gerwin
Afbeelding
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

hehe, nicely done
leuk projectje :thump_up:

Heb eens ergens gelezen dat de Ferrari 365 uit Miami Vice was, zoals jullie misschien wel weten, geen echte Ferrari, maar een replica was, op basis van een Corvette ofzoiets.

Toen bleek dat Miami Vice een schot in de roos was, bood Ferrari wel een authentieke wagen aan, 2 stuks om precies te zijn. Een gewone voor de presence en een tweede, die aangepast was om stunts mee te doen (hogere rijhoogte enz).

Weet niet in hoeverre dit accuraat is :)
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wim83 schreef:hehe, nicely done
leuk projectje :thump_up:

Heb eens ergens gelezen dat de Ferrari 365 uit Miami Vice was, zoals jullie misschien wel weten, geen echte Ferrari, maar een replica was, op basis van een Corvette ofzoiets.

Toen bleek dat Miami Vice een schot in de roos was, bood Ferrari wel een authentieke wagen aan, 2 stuks om precies te zijn. Een gewone voor de presence en een tweede, die aangepast was om stunts mee te doen (hogere rijhoogte enz).

Weet niet in hoeverre dit accuraat is :)

Volgens mij werd de omgebouwde corvette gebruikt voor stunts maar dat weet ik niet zeker.
tom

Bericht door tom »

Dat klopt, de Daytona was een Corvette. Die hebben ze destijds door een ontploffing aan zijn einde laten komen. Kan me nog een Autovisie-artikel herinneren over de Daytona-replica.

Leuk project! Vergeet je niet dat er ook een kier tussen plastic en metaal aan het andere eind van de deur zit (onder de deurklink)?
coolpappa04
Schaal: 1:18

goe bezig

Bericht door coolpappa04 »

dit is een projectje dat ik zeker ga volgen,een mede verbouwer :thump_up: ziet er leuk uit tot nu toe ben zéér benieuwt naar een volgende update :dance:
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Hier zien jullie gelijk dat ik bij een alvast het gaatje heb gedicht. Op mijn foto's van de echte zaten ze ook niet in iig :mrgreen: . Een beetje plamuur erover en dan nog de laatste laagjes verf:
Krijg je straks de deur en nog wel in dan? Volgens mij zit dat gat daar voor het stangetje van de deur waarmee die aan de auto vastzit??

Verder ben je goed bezig hoor :thump_up: Ga zo door!
Afbeelding
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Zkeer een leuk project om te volgen and sofar so good! :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Ik zag redelijk wat belang bij tips over Mr.Muscle, dus hierbij een korte How-To:

Ik kan niet verzekeren dat het bij alle verfsoorten werkt, maar bij chroom van de fabrikanten, Revell en Tamiya verf werkt het iig wel.
1. Men neme het mislukte geschilderde of verchrommde onderdeel. Ik heb express de grille verpest, anders kon ik het jullie niet uitleggen.
Afbeelding
2. Zorg dat je een bus Mr.Muscle ovenreiniger in huis hebt, het is een groene bus met een oranje dop. Verder heb je een plastic zakje nodig om de boel in te doen. Ik doe het altijd in de badkamer, aangezien ik gehoord heb dat het niet goed voor je bureau of tafel is :shock:
Afbeelding
3. Spuit een laagje ovenreiniger in het plastic zakje en doe daarna je onderdeel (onderdelen) in het zakje. Spuit nu nog wat ovenreiniger erin tot alle onderdelen bedekt zijn.
Afbeelding
4. Als afsluiting knoop je het zakje dicht en moet je wachten. Per verf is dat zeer veschillend, mijn tip, neem een doorzichtig zakje, dan kun je het gauw genoeg zien. De algemene wachttijd is 24 uur, maar het chroom is soms in 30 minuten weg en pittige verf duurd 48 uur.
Afbeelding
Paar kleine tips, voor de tere handjes, handschoentjes aandoen.
Adem de dampen niet in, het is naar spul.
En nu maar afwachten, ik zal nog een update doen als de verf eraf is.

Dan nog even over de Testarossa. Ik heb een deurdeel bevlokt om te kijken of het dan op het origineel lijkt. Even een plaatje van het origineel:
Afbeelding
En nog even hoe als Bburago het had gemaakt:
AfbeeldingEn zo is het geworden, lijkt aardig als je het mij vraagt. Nog iets bijstippen en dan ziet het er wel goed uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Gewoon subliem :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Goed bezig Gerwin :thump_up:

Allememachies wat een vieze kleurencombinatie in dat origineel zeg...dacht dat ze stijl hadden bij Ferrari, maar al die smakeloze bruintinten staan zo goor bij elkaar :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Lassy

Bericht door Lassy »

Tip voor beschilderen bovenkant vd luchtinlaat:

Schilder eerst de belettering met zilvergrijs, verf daarna alles rood en veeg daarna snel met een doekje de rode verf van de belettering af, dit geeft een netter resultaat dan het alleen het verven van de letters.

Je hebt trouwens goud gebruikt voor "Testarossa", volgens mij hoort dit ook zilvergrijs te zijn?

Ziet er verder goed uit! Je zou evt ter detaillering bougiekabels kunnen aanbrengen. Rood electriciteitsdraad kun je hier goed voor gebruiken.
Laatst gewijzigd door Lassy op di 28 mar 2006 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind dat je geweldig bezig bent, echt iemand met geduld en inzicht in verbouwen! :worshippy:
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Lassy schreef:Tip voor beschilderen bovenkant vd luchtinlaat:

Schilder eerst de belettering met zilvergrijs, verf daarna alles rood en veeg daarna snel met een doekje de rode verf van de belettering af, dit geeft een netter resultaat dan het alleen het verven van de letters.

Je hebt trouwens goud gebruikt voor "Testarossa", volgens mij hoort dit ook zilvergrijs te zijn?

Ziet er verder goed uit! Je zou evt ter detaillering bougiekabels kunnen aanbrengen. Rood electriciteitsdraad kun je hier goed voor gebruiken.

Dat goud was een special touch van mezelf. En ja, dat is een goed tip wat beteft de belettering, ik ga het toch opnieuwe doen aangezien ik niet tevreden was. Misschien dat ik het eens met BMF ga proberen.

En Peter, geduld is er belangrijk bij ombouwen. Heb je geen zin, moet je het werk gewoon een dagje laten liggen, anders ja je de mist in.

Verder bedankt voor de feedback mensen,

Gerwin
Afbeelding
Plaats reactie