hoe stal je je modellen uit

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Modellen uit de doosjes halen en in een vitrine zetten

Ja allemaal
71
58%
nee alleen de 1:18
21
17%
nee alleen de 1:43
4
3%
ik wissel mijn modellen in de vitrine af
14
11%
allemaal in de doosjes laten zitten
13
11%

Totaal aantal stemmen: 123

minichamps
Contacteer:

hoe stal je je modellen uit

Bericht door minichamps »

Hallo Allemaal

wie gaan er naar zandvoort naar A1 kijken

maar waar het in dit topic omgaat is
hoe stal je modellen uit

ik heb nu een stuk of 40 modellen van Jos Verstappen 1:43 en 1:18 maar die zitten nu in doosjes. Dit wil ik in een vitrine kast zetten. maar dan heb ik de eerste kast al snel vol.
Hoe doen sommige van jullie dat met enkele honderden modellen

mvgr
Roy
Cedrick
Schaal: 1:43

Bericht door Cedrick »

Ik heb een vitrinekast met plaats voor +/- 12 * 1/18

De 1/43 zitten allemaal in de plastic doosjes en al de rest van m'n auto's staan in bakken die aan m'n muur hangen, zomaar stoffig te worden (Ik stof ze wel af) :mrgreen:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Gezien de grote van mijn 1/43 collectie en de beperkte ruimte in mijn vitrinekasten kan ik slechts een deel mooi persenteren. Ik houd dus niet van prop werk in een vitrine. Modellen die ik niet in de vitrine heb staan, zijn in een bureauladeblok opgeborgen. 8) 8)
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Aangezien ik alleen 1:18 spaar gaat het erg snel met de beschikbare ruimte voor deze modellen.
Ik heb een aantal Bertby's hangen met per kast 12 modellen
deze zijn namelijk voorzien van 3 extra glasplaatjes per kast.
Daarbij staan er ook een aantal grotere vitrinekasten (ook van Ikea)
die ook voorzien zijn van extra glasplaten om zo toch de extra ruimte te krijgen voor de verzameling.
Op deze vitrine's staan opzet vitrine's (was vroeger 1 hele)
om de loze ruimte op te vangen. :mrgreen: :thump_up:

Zo is de opstelling van mijn collectie :angel:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mijn modellen staan allemaal uitgestald in een vitrine met voetjes er onder etc. Zonder doos dus wel te verstaan. Maar met een beetje creativiteit kom je een heel eindje :thump_up:
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Display ze zoals je het zélf mooi vind. Kun je alle modellen kwijt en je vind dit mooi,...doe het dan. Heb je te weinig plaats wissel dan regelmatig je collectie. Maar stel je verzameling ALTIJD zo op hoe je het zelf het mooiste vind en niemand anders,....jij moet er tenslotte iedere dag tegaan kijken. :mrgreen:

Er zijn tenslotte geen standaard regels hoe te displayen.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik wissel nauwelijks, ben van plan nieuwe kasten te gaan kopen (ja, de ikea's), maar op dit moment staat het meeste in de vitrine (in doos :P ) en de rest er bovenop (in doos) of in de lades (in doos)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

jonnoT schreef:Gezien de grote van mijn 1/43 collectie en de beperkte ruimte in mijn vitrinekasten kan ik slechts een deel mooi persenteren. Ik houd dus niet van prop werk in een vitrine. Modellen die ik niet in de vitrine heb staan, zijn in een bureauladeblok opgeborgen. 8) 8)

Misschien een beetje brutaal maar waarom steek je in zo een korte tijd zoveel geld in zo een grote kwantiteit als je weet dat een deel in een bureauladeblok gaat eindigen. :? Het zou mij namelijk veel leuker lijken dit zelfde bedrag in een exclusievere en duurdere en daardoor automatisch beknoptere verzameling te steken die je gewoon volledig kunt plaatsen. Ieder zijn eigen keus maar bij mij staat een gedeelte noodgedwongen ook weg en dat zint me voor geen meter.

Alleen had ik niet verwacht dat dit zo zou lopen. :oops: Wil er dus ook wat aan doen. :mrgreen: Maar ontopic: Ik zou dus gewoon beginnen met een vitrinekast. Zo in de doos vind ik persoonlijk niks. En als je dan uit je jasje groeit toch maar een vitrine erbij. En als je echt uit je jasje groeit snel op jezelf gaan wonen. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Alles in 3 vitrine kasten van Kewlox:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Forza Ferrari
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Hier een voorbeeldje van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Dus: niet al te volgepropt, het moet nog wel een beetje overzichtelijk blijven.
Ik probeer altijd wat met kleurschema's of types te doen om een beetje een lijn in de uitstalling te krijgen.

En als ik een langere tijd niet op mijn kamer kom, dan zet ik alles in doosjes tegen het stof en omdat toch niemand er naar om kijkt..
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Tipje: als je iets schuiner van de kast de foto neemt,kom je zelf en de flits niet op de foto....Spiegels zijn mooi,maar "spiegelen"

Succes,
Vin (VFC)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zo stal ik mijn modellen.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Prachtig om te zien, vooral Frans. Helaas is mijn vitrinekast nogsteeds stof aan het verzamelen en staan mijn gaafste modellen in een kast in de doos achter een deur... elke dag tranen.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Eerst liet ik ze op hun plastic display staan, maar ik vind ze mooier als ze er vanaf zijn geschroefd. Omdat ik ze ook allemaal wil zien, is mijn vitrine kast van 2 meter hoog en een meter breed helemaal volgezet. Extra glazen planken erbij gemaakt. Soms haal ik modellen eruit die ik niet meer spaar en die verkoop ik. Maar dat gebeurd niet heel vaak. Eerst stond mij Siku erin, maar die zijn zo uitgebreid dat die in een aparte kast staan. 1 kast vind ik wel zo overzichtelijk. Mijn vitrine kast is een soort heiligdom, met foto handtekening kaarten aan de wand geplakt. Ik kan er heerlijk bij wegdromen.
Bracer

Bericht door Bracer »

Mijn ( 1:18 ) modellen staan allemaal uitgestald. De duurdere en zeldzamere modellen staan bijna allemaal in 2 vitrines waar per stuk met een beetje knutselwerk ongeveer 14 modellen in kunnen zonder dat het naar mijn zin te druk is. De rest van mijn verzameling staat verspreid over 3 matglazen planken en een houten kastje, dit zijn echter de minder waardevolle en kwetsbare wagens dus die kunnen een beetje stof welverdragen :shifty:
Afbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ik ben 1 vd 6 de alles in de doosjes heeft zitten :D
Ook niks geen vitrine... tenminste nog niet... uiteindelijk moet die er wel komen... maar tot die tijd staat alles opgestapeld in een gesloten kast.
Laatst gewijzigd door Opel-DTM op vr 21 apr 2006 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie