hoe stal je je modellen uit
-
- Contacteer:
hoe stal je je modellen uit
Hallo Allemaal
wie gaan er naar zandvoort naar A1 kijken
maar waar het in dit topic omgaat is
hoe stal je modellen uit
ik heb nu een stuk of 40 modellen van Jos Verstappen 1:43 en 1:18 maar die zitten nu in doosjes. Dit wil ik in een vitrine kast zetten. maar dan heb ik de eerste kast al snel vol.
Hoe doen sommige van jullie dat met enkele honderden modellen
mvgr
Roy
wie gaan er naar zandvoort naar A1 kijken
maar waar het in dit topic omgaat is
hoe stal je modellen uit
ik heb nu een stuk of 40 modellen van Jos Verstappen 1:43 en 1:18 maar die zitten nu in doosjes. Dit wil ik in een vitrine kast zetten. maar dan heb ik de eerste kast al snel vol.
Hoe doen sommige van jullie dat met enkele honderden modellen
mvgr
Roy
Aangezien ik alleen 1:18 spaar gaat het erg snel met de beschikbare ruimte voor deze modellen.
Ik heb een aantal Bertby's hangen met per kast 12 modellen
deze zijn namelijk voorzien van 3 extra glasplaatjes per kast.
Daarbij staan er ook een aantal grotere vitrinekasten (ook van Ikea)
die ook voorzien zijn van extra glasplaten om zo toch de extra ruimte te krijgen voor de verzameling.
Op deze vitrine's staan opzet vitrine's (was vroeger 1 hele)
om de loze ruimte op te vangen.
Zo is de opstelling van mijn collectie
Ik heb een aantal Bertby's hangen met per kast 12 modellen
deze zijn namelijk voorzien van 3 extra glasplaatjes per kast.
Daarbij staan er ook een aantal grotere vitrinekasten (ook van Ikea)
die ook voorzien zijn van extra glasplaten om zo toch de extra ruimte te krijgen voor de verzameling.
Op deze vitrine's staan opzet vitrine's (was vroeger 1 hele)
om de loze ruimte op te vangen.

Zo is de opstelling van mijn collectie

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Display ze zoals je het zélf mooi vind. Kun je alle modellen kwijt en je vind dit mooi,...doe het dan. Heb je te weinig plaats wissel dan regelmatig je collectie. Maar stel je verzameling ALTIJD zo op hoe je het zelf het mooiste vind en niemand anders,....jij moet er tenslotte iedere dag tegaan kijken.
Er zijn tenslotte geen standaard regels hoe te displayen.

Er zijn tenslotte geen standaard regels hoe te displayen.
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
jonnoT schreef:Gezien de grote van mijn 1/43 collectie en de beperkte ruimte in mijn vitrinekasten kan ik slechts een deel mooi persenteren. Ik houd dus niet van prop werk in een vitrine. Modellen die ik niet in de vitrine heb staan, zijn in een bureauladeblok opgeborgen.![]()
Misschien een beetje brutaal maar waarom steek je in zo een korte tijd zoveel geld in zo een grote kwantiteit als je weet dat een deel in een bureauladeblok gaat eindigen.

Alleen had ik niet verwacht dat dit zo zou lopen.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Donkervoort
Hier een voorbeeldje van mij:
Dus: niet al te volgepropt, het moet nog wel een beetje overzichtelijk blijven.
Ik probeer altijd wat met kleurschema's of types te doen om een beetje een lijn in de uitstalling te krijgen.
En als ik een langere tijd niet op mijn kamer kom, dan zet ik alles in doosjes tegen het stof en omdat toch niemand er naar om kijkt..

Dus: niet al te volgepropt, het moet nog wel een beetje overzichtelijk blijven.
Ik probeer altijd wat met kleurschema's of types te doen om een beetje een lijn in de uitstalling te krijgen.
En als ik een langere tijd niet op mijn kamer kom, dan zet ik alles in doosjes tegen het stof en omdat toch niemand er naar om kijkt..
- vivado ferrari collection
- Contacteer:
- hanzjepanzje
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Eerst liet ik ze op hun plastic display staan, maar ik vind ze mooier als ze er vanaf zijn geschroefd. Omdat ik ze ook allemaal wil zien, is mijn vitrine kast van 2 meter hoog en een meter breed helemaal volgezet. Extra glazen planken erbij gemaakt. Soms haal ik modellen eruit die ik niet meer spaar en die verkoop ik. Maar dat gebeurd niet heel vaak. Eerst stond mij Siku erin, maar die zijn zo uitgebreid dat die in een aparte kast staan. 1 kast vind ik wel zo overzichtelijk. Mijn vitrine kast is een soort heiligdom, met foto handtekening kaarten aan de wand geplakt. Ik kan er heerlijk bij wegdromen.
Mijn ( 1:18 ) modellen staan allemaal uitgestald. De duurdere en zeldzamere modellen staan bijna allemaal in 2 vitrines waar per stuk met een beetje knutselwerk ongeveer 14 modellen in kunnen zonder dat het naar mijn zin te druk is. De rest van mijn verzameling staat verspreid over 3 matglazen planken en een houten kastje, dit zijn echter de minder waardevolle en kwetsbare wagens dus die kunnen een beetje stof welverdragen 

Ik ben 1 vd 6 de alles in de doosjes heeft zitten
Ook niks geen vitrine... tenminste nog niet... uiteindelijk moet die er wel komen... maar tot die tijd staat alles opgestapeld in een gesloten kast.

Ook niks geen vitrine... tenminste nog niet... uiteindelijk moet die er wel komen... maar tot die tijd staat alles opgestapeld in een gesloten kast.
Laatst gewijzigd door Opel-DTM op vr 21 apr 2006 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.