waar koop je carbon-look stickers ? (repareren onderplaat)

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Jos
Schaal: 1:43

waar koop je carbon-look stickers ? (repareren onderplaat)

Bericht door Jos »

Ik heb vandaag een model binnengekregen wat mijn zeldzaamste model is. Het is een oplage van 300 stuks, uitgeleverd aan de technische staf van Michelin. Ik ga hier geen fotos van de box laten zien omdat er bij transport een beschadiging is opgetreden.

De carbon(look) bodemplaat is namelijk een scheur in gekomen... :evil:

Nu ben ik zelf gaan brainstormen...:

1) set uit elkaar halen en kijken of de scheur nog opvalt als het "hoogteverschil" weg is (dit ga ik zowiezo proberen)

2) plexiglas plaatje kopen, carbonsticker erop... (maar waar krijg ik een carbonsticker)

3) iemand andere tips...? Naar mijn eerste indruk is het geen echt carbon, maar een plaatje plastic materiaal met een carbonsticker erop..

hieronder een foto van de beschadiging:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jos op za 13 mei 2006 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:naughty: Da's toch héél géén Alonso Robbie ... ik ken wel iemand die rallywagens verzamelt en die niet wakker ligt van gescheurd carbon :mrgreen:

Misschien kun je de plaat, als je het model er af hebt geschroefd, weer vlak krijgen, en daarna het geheel redelijk onzichtbaar fixeren door er transparante plakfolie overheen te plakken :think:

Zou er verder maar niet te veel aan prutsen, met een ander plaatje eronder is 'ie tenslotte niet meer origineel :?

Laat je gauw wat meer zien van dit model :?: :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jos

Bericht door Jos »

ik heb de schade eens bekeken, het model eraf gehaald en met tape de plaat in elk geval weer recht gemaakt. Het onderplaatje is, zoals ik al vermoedde, een stuk van 32 x 47,5 cm zwart plexiglas met een carbon sticker er overheen. Ik laat snel meer zien van het model, er staat iig een alonso op martin

Toegevoegd na 23 minuten:

okidoki ik heb het geplakt met tape aan de onderzijde. Je ziet het wel nog, maar voorlopig is het even goed. Dit is waar we het over hadden:

Afbeelding

Afbeelding

het is een cadeau van michelin aan de 300 koppen tellende technische staf die betrokken was bij de 3 wereldtitels van 2005 (F1, MotoGP en WRC). Eén van deze techneuten heeft hem aan mij verkocht.

Mijn vraag is nu, weet iemand waar je carbon-look stickers kan kopen? Ik zoek een formaat 32 x 47,5 cm sticker met carbon look
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

ik weet dat dit er scooterwinkels dit soort stickers verkopen, carbonlook...

misschien een optie, kijk maar op wats cootersites
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Op auto tuning sites kun je ook wel folie tegen komen, wordt vaak voor spiegels etc gebruikt. Dus ff googlen :D
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

ik zoek inderdaad carbon-look folie. Echter aangezien ik de beschadiging redelik heb kunnen herstellen is er geen mega haast bij, ik ga eens rustig rondkijken. Weet iemand of dit soort folie een specialiteit is of dat het ook veel in scooter/tuning winkels te krijgen is?
tom

Bericht door tom »

Volgens mij leveren autoshops het, ik dacht dat *kuch*Autostyle het in zijn programma heeft.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

probeer even http://www.conrad.nl en tik "carbon" in onder trefwoorden...

zijn ook nog eens snel in het leveren...

ook kan je echte carbonfibre plaaten kopen.. mocht je hem willen vervangen voor een echte (die scheuren niet) wel moet je dan wat dieper in de buidel tasten als voor de folie die conrad levert..
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Dat is trouwens wel een heel mooi setje Jos.
Altijd leuk om iets te hebben wat niet bij iedereen in de kast staat.
Kende je monteur die je hem heeft verkocht?

Gaaf man...

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Rakesh_BMW

Bericht door Rakesh_BMW »

halfords verkoopt ook "carbon-folie" van het tuning merk "autostyle" :thump_up: ..........plakt heel goed dat spul :thump_up:

tis wel zo dat het per filiaal afhankelijk is of ze 'm op voorraad hebbe
Sk0da-Freak

Bericht door Sk0da-Freak »

Dit staat op conrad.nl :

Afbeelding
verzamelaar van alle schalen skoda
Plaats reactie