1:43 Showroom 16/11: Computertekeningen

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Cedrick
Schaal: 1:43

1:43 Showroom 16/11: Computertekeningen

Bericht door Cedrick »

Ik was eerst van plan een stukje circuit te maken voor 1/43, maar gezien de realisatie ervan nog steeds niet gestart is, heb ik het idee maar in de doofpot gestoken.

Maar niet getreurd, ik heb alweer een nieuw idee. Iets minder bouwwerk.

Ik ga een grond maken met daarop mijn 1/43 showroom. De showroom is klaar (was op voorhand gemaakt, heb gewoon omgeouwd tot showroom)

Mss even bij het begin beginnen :mrgreen:

Heb jaren geleden van een familielid een soort mini serre gekregen, dit had dienst gedaan om plantjes in te plaatsen, maar bij de verhuis zou dit naar het containerpark gebracht worden ... Maar niets als ik in de buurt ben ... Heb het van de stapel 'vuil' gehaald, wat opgeknapt: Een likje verf, stukje parket binnenin gelegd en voila, daar was mijn showroom.

Aan de showroom zelf ga ik nog wat veranderingen doen, zoals het stuk parket vervangen door een nieuw, aangezien er momenteel serieuze spleten in zijn. Dan komt er nog een tweede verdieping met in die tweede verdieping in het midden een rechthoekig gat, waar je dan de gelijkvloers kan zien. Maar dat is voor later.

Ik heb hier thuis nog een groot bord liggen 77x53 cm en dit wordt de 'grond' waar mijn showroom zal komen. Daar stond tot vandaag prachtig 1/43 huis op, maar dat was zo vervallen dat ik de sloophamer er heb bijgehaald :mrgreen:

Verder dan dit ben ik nog niet, maar heb alvast een tekening op schaal gemaakt (schaal van een schaal :mrgreen: ) net zoals het gaat worden.

Fotootjes van de showroom:

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is het glaasje waar de A4 Cabrio opstaat al vervangen door een kleiner exemplaar.

Foto's van de plaat volgen morgennamiddag!!
Laatst gewijzigd door Cedrick op vr 16 nov 2007 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Cedric,

Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen! Dit ziet er op zich al wel netjes uit....
Misschien nog wat mogelijkheden?

- Ramenfolie op de showroomruiten?
- De kolommen van de buitenkant optisch iets dunner laten lijken.... (naar verhouding lijken ze nu erg groot)

Ik ben erg benieuwd! Succes :D
Cedrick

Bericht door Cedrick »

ViperArry schreef:Cedric,

Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen! Dit ziet er op zich al wel netjes uit....
Misschien nog wat mogelijkheden?

- Ramenfolie op de showroomruiten?
- De kolommen van de buitenkant optisch iets dunner laten lijken.... (naar verhouding lijken ze nu erg groot)

Ik ben erg benieuwd! Succes :D
De garage staat precies wat in de hoogte, in werkelijkheid zou je van buitenaf naar een muur kijken :mrgreen: Maar op de plaat komt er een verhoog waar je zogezegd kan opwandelen :D Zal zo dadelijk eens tekening posten

Toegevoegd na 13 minuten:

Dit is de plaat in huidige toestand (huis is opgeruimd, alleen liggen er nog wat tegels die met houtlijm zijn vastgemaakt, deze ga ik vannamiddag los prutsen)

Afbeelding

En dit is het plannetje van de plaat zoals het gaat worden

Afbeelding

Donkerbruin: showroom
Lichtbruin: wandelpad voor de showroom, verhoogd, zodat je binnen kan kijken
Groen: gras natuurlijk :mrgreen:
Donkergrijs: asfalt
Lichtgrijs: parking
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Cedrick,

Ik bedoelde met de kolommen... de ondersteuning van het dak. Deze lijken erg dik.

Ik weet niet hoever je de showroom om wilt bouwen... maar je zou het glas naar buiten kunnen verplaatsen en de kolommen zilver kunnen schilderen ofzo.
Even een klein voorbeeldje van wat ik bedoel.
Afbeelding
Afbeelding
Cedrick

Bericht door Cedrick »

Mjah, idd, maar dat ga ik zo laten :) Niet teveel prutswerk, of ik krijg het niet meer in elkaar :mrgreen:

Toegevoegd na 7 uren 48 minuten:

Even wat geknipt en geplakt en zo de schets al wat opgevuld, zodat je al een beter idee krijgt

Afbeelding
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Erg mooi al, Cédric!! :thump_up:

Echt een leuk idee! Succes met de verdere bouw / afwerking! :worshippy:

Prachtige RS6 die erin staat..
Sk0da-Freak

Bericht door Sk0da-Freak »

ziet er mooi uit, deze ga ik zeker volgen :thump_up:
verzamelaar van alle schalen skoda
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Mijn complimenten ziet er zeker leuk uit :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Cedrick

Bericht door Cedrick »

Heb vandaag het plannetje uitgetekend op de plaat

Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Netjes!

Denk alleen wel aan een oprit zodat je modellen ook in de showroom kunnen worden gereden. :wink:
Cedrick

Bericht door Cedrick »

Wel, die blokken voor de showroom zijn er zodat je zogezegd op dezelfde hoogte kan staan kijken. In het begin komt daar een afschuining aan zodat je er ook op kan.

Een inrit om de wagens in de showroom te rijden maak ik wss aan de zijkant
Cedrick

Bericht door Cedrick »

Zo, dat is lang geleden zeg!

Begin zo beetje op dreef te komen en de ideetjes blijven maar komen. Heb al materiaal, maar ik heb nog parket nodig. Dus voorlopig heb'k het op een andere plank getekend. Maar hieronder alvast de 2 verdiepingen. Deze week moet'k nog het nodige materiaal en gereedschap gaan kopen en dan kan'k aan het werk.

De benedenverdieping: Rechts onderaan heb je een bureau (groot vierkant) en het kleine vierkant ernaast zal de trap worden die naar het middenniveau gaat. Op dit middenniveau zal 1 wagen staan.

Afbeelding

Bovenverdieping: Vanuit het kleine middenverdiepje zal een stuk schuin omhoog lopen naar de bovenverdieping.

Het vak met de 3 zware wagens is de bovenverdieping. Hier komt ook nog een aparte desk voor ontvangst van klanten, gezien hierboven de Bentley's komen te staan. Het stuk waar de SL en de gele lambo staan is het schuin omhooglopend deel en waar de 40th staat is het middenniveau tussen beide verdiepingen. Het stuk dat met potlood gearceerd is op de plank is de benedenverdieping die je van boven zal kunnen zien.

Afbeelding

Zo :mrgreen:
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Dat zijn heel wat plannen! Ik ben benieuwd naar je vooruitgang. Dit lijkt me wel een leuk project om te volgen :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

ziet er goed uit, ben heel erg benieuwd hiernaar :)
flame

Bericht door flame »

Ben zeer benieuwd :worshippy:
Plaats reactie