GB-Models verzameling..(update sep' 08 Jaguar)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Een hele mooie collectie :worshippy: Maar ik mis inderdaad nog wat mooie TVR modellen... Komen die er nog bij?
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
GB-Models
Schaal: 1:43

Bericht door GB-Models »

@Frans
Ik heb ooit een Vauxhall Viva SL 90 gehad, niets dan miserie

Vauxhall was/is toch eigenlijk een Engelse Opel? In de jaren 70 en begin 80 zag je ze nog regelmatig rondrijden. Ik kan me ook nog een Vauxhall Cavallier herinnneren, dit was een B-Ascona met de neus van een Manta. Met de kwaliteit van deze vehikels heb ik geen ervaring. Weet wel dat Vauxhall tegenwoordig dezelfde modellen bouwt als Opel, alleen het stuur zit dan aan de andere kant. Op 'het continent' worden ze al jaren niet meer verkocht.
Een kennis van mij heeft vroeger (ergens in de jaren 80) een tijdje in een Austin Allegro gereden. Nou ja gereden.... Hij stond meer bij de garage dan datie er mee reed. Heel veel electrische storingen, op de meest ongelegen ogenblikken niet willen starten, etc. Ook op mechanisch gebied allerlei dure reparaties o.a. aan het remsysteem. Vaak hoor je Indianen-verhalen over roest bij Allegro's, maar dit was niet echt een groot probleem. Uiteindelijk heeft die slechte kwaliteit van de Britse autoindustrie (vooral British Leyland) wel de boel genekt, hoewel de latere Rover-modellen die samen met Honda werden ontwikkeld stukken beter waren.

edit;
Een hele mooie collectie Maar ik mis inderdaad nog wat mooie TVR modellen... Komen die er nog bij?

Voorlopig niet. Ik hou het alleen bij eerder genoemde merken. :o
Afbeelding
MvG. Jeroen
Tim

Bericht door Tim »

Niet mijn ding (vreemd he) maar wel indrukwekkend!
Mooie verzameling, vallen Land en Range Rovers er ook onder?
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
GB-Models

Bericht door GB-Models »

vallen Land en Range Rovers er ook onder?

Land Rover is van origine van Rover geweest (tegenwoordig van Ford). Dus opzich valt er wel iets voor te zeggen om die er ook bij te gaan sparen. Maar voordat je het weet heb je alweer ruimte-gebrek, heb de laatste maanden erg veel bijgekocht. Ik heb het voorlopig maar uit m'n hoofd gezet.
Afbeelding
MvG. Jeroen
caprigek

Bericht door caprigek »

gaaf
die sd1 en die princess doen mij aan vroeger denken

ik heb beide een blauwe maandag gehad

groet caprigek
verzameling ziet er goed uit
all objects in the mirror will be soon

dissapear
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Het waren voor die tijd hele vooruitstrevende wagens. De Rover SD1 is in 1977 ooit nog 'Auto vh Jaar' geweest. Jammer dat ze kwalitatief zo belabberd waren.
Afbeelding
MvG. Jeroen
caprigek

Bericht door caprigek »

GB-Models schreef:

Het waren voor die tijd hele vooruitstrevende wagens. De Rover SD1 is in 1977 ooit nog 'Auto vh Jaar' geweest. Jammer dat ze kwalitatief zo belabberd waren.

was toen helemaal verliefd op de sd1 3500
(die motor paste zonde veel moeite in mn capri)
je raad zeker wel wat er met de rest gebeurd is he

idd jammer dat ze zo snel roesten toendertijd
maar blijven tijdloze auto's

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Volgens de kenners zijn die Rover 3500 V8 blokken erg degelijk, eigenlijk is het van origine een GM-blok die o.a. voor 'Buick' werd gebruikt, maar door Rover was opgekocht voor gebruik in de Rover P5 en latere modellen zoals de Range-Rovers.
De lichtere Rover-blokken (O-series) die waren een stuk minder duurzaam. Dit blok lag trouwens ook in de princess. :(
Afbeelding
MvG. Jeroen
tom

Bericht door tom »

Goh, gave verzameling! Ik heb vroeger veel Brits spul uit de jaren '40-'70 verzameld, heb nog steeds veel staan waar ik geen afscheid van kan nemen. Die MkII estate is daar een van, moet 'm alleen nog steeds bouwen. :?
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Kijk anders eens op xxxxxxxxxxxxx Hier staan ook best veel modellen op; bijv. de rover sd1 vandenplas EFi en nog vele anderen, zowel 1:43 als 1:18 :drool: :clap:

[MOD-EDIT model1op43] helaas is dit geen partner van het forum, dus even de naam weggehaald.
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Heb de laatste tijd weer behoorlijk wat aankopen gedaan. Vandaar weer even een update. Te beginnen met de Jaguar-modellen.

Afbeelding
Dit is één van mijn laatste aankopen. De XJ220 van Spark. Vindt hem echt super..!

Afbeelding
Jaguar S-type, Jaguar Mk2 estate, Jaguar Mk7....handbouw van Milestone uit Engeland. Unieke modellen die je niet vaak tegenkomt.

Afbeelding
Nog een keer de Mk7.

Afbeelding
Jaguar-concept cars van Replicars. Natuurlijk jammer dat Jaguar/Ford deze auto's nooit in produktie heeft genomen. Vooral de coupé is echt schitterend. :drool:

Afbeelding
Deze had ik al eerder gekocht. Maar nu ff een wat betere foto.. Jaguar XJR-12 coupé 'Big Cat' (Silverstone 1976) van PM/Starter.

Afbeelding
De Jaguar XJ-13 van AutoArt. Van deze auto is ooit slechts 1 proto-type gebouwd door Jaguar. Wordt tegenwoordig bewaard (na een restauratie) in de Jaguar-collectie (UK). Petje af voor AutoArt... voor dit schitterende 1/43 model. :worshippy:

Afbeelding
Brumm C-type, AutoArt... XK-SS, XJ-13

Afbeelding
LeMans Racers; Jaguar D-type (IXO), D-type en C-type van Brumm.

Afbeelding
Jaguar LeMans racers uit de jaren 80. van Bizarre en Ixo.

Afbeelding
V8 Star..ZakSpeed van Schuco...

Afbeelding

Deze had ik op de Beurs in Houten gekocht. Een Daimler SP-250 'Dart' van Spot-On replica's. Niet zo gedetailleerd als bovenstaande modellen. Maar wel heel apart. Kom je niet gauw tegen.

Zal binnenkort wat foto's maken van de andere modellen. Dit was het voor dit moment. To be continued... :dance:
Laatst gewijzigd door GB-Models op zo 04 jun 2006 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MvG. Jeroen
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Wat geweldig zeg! Ik vind alles wat je laat zien geweldig mooi!
Op mijn wishlist staat de XJ13 ook nog..inderdaad echte AutoArt kunst.

De witte D-Type #9..die is er ook van IXO. Die is heel wat mooier dan die je nu laat zien. Misschien moet je daar nog eens achteraan.. :wink:

De XK-SS is ook om te :drool:

Ga zo door!! :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Dat ziet er zeker weer prima uit. :drool:
GB-Models

Bericht door GB-Models »

@Donkervoort...
De witte D-Type #9..die is er ook van IXO.
Klopt! Die IXO is idd een stuk gedetailleerder dan de Brumm die ik in mijn collectie heb. Moet ook zeggen dat ik die Brumm zo'n 10 jaar geleden heb gekocht, was eigenlijk één van mijn eerste Jag's.
Heb wel een blauwe D-type van IXO in m'n collectie.

FF wat anders. Deze kwam ik laatst tegen op internet;

Afbeelding

Misschien ken je hem al? Hij is van K & R Replicas uit Engeland. Zie ook;

http://www.kandrreplicas.co.uk/

Ze hebben ook Jaguars & MG's in hum programma. Zowel als kit en gebouwd. Helaas kom je ze in NL maar heel weinig tegen.
Laatst gewijzigd door GB-Models op zo 04 jun 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MvG. Jeroen
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Leuk...Maar hij staat hier al..gebouwd naar eigen smaak wat erg goed is gelukt! Ik heb hem begin 2005 via eBay te pakken gekregen. Begin december wassie helemaal klaar.

Zie deze link: viewtopic.php?t=4486&postdays=0&postorder=asc&&start=210

Afbeelding
Plaats reactie