Exem 1/43

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gesloten
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Exem 1/43

Bericht door GB-Models »

Heb van de week een ´Austin Healey Sprite Coupé´ besteld na lang zoeken, van het merk ´Exem´ in schaal 1/43. Had ooit wel eens van dit Italiaanse modelauto-merk gehoord. Maar op het Internet is erg weinig info te vinden over dit merk. Ook een zoekopdracht op dit forum leverde eigenlijk niks op. Ze schijnen wel veel Alfa Romeo´s in het programma te hebben/hadden. Of dit merk nog steeds bestaat weet ik eigenlijk ook niet. Wel schijnt Progetto K bepaalde modellen van Exem in z´n programma te hebben. Maar ja... Dat gebeurt wel vaker dat modelautofabrikanten modellen van elkaar overnemen. Wie weet hier meer van.... :?:

Hier nog een plaatje van het boven genoemde model.

Afbeelding

Austin Healey Sprite 2drs Coupé.
Afbeelding
MvG. Jeroen
300ZX Z31
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 13:53
Locatie: Heinkenszand

Bericht door 300ZX Z31 »

Exem is volgens mij een satteliet-merk van Progetto K, wat alleen nooit echt van de grond is gekomen. Vorig jaar nog de Fulvia Zagato ervan voor weinig op de kop getikt, was gelijk een leuk verjaardagscadeautje voor een bevriende Lancia-verzamelaar. :)
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Bedankt voor de info! :) Heb gisteren het model binnen gekregen per post. Moet zeggen dat ik het een heel apart model vindt! Staat nu te pronken naast de andere Austin Healey's in de vitrine.
Het model zelf is van resin-hars gemaakt en doet een beetje aan als de modellen van 'Provence Moulage'. Zag trouwens op de site van Toms dat Progetto K het zelfde 'Austin-Healey' model idd aanbiedt in een andere kleur (groen).
Afbeelding
MvG. Jeroen
300ZX Z31
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 13:53
Locatie: Heinkenszand

Bericht door 300ZX Z31 »

Gefeliciteerd met de aanwinst! Leuk modelletje van een bijzondere auto. ik ken hem ook nog wel als klein modelletje van Corgi Whizzwheels (1/66?), die duikt af en toe nog wel eens op op een beurs.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Exem heeft ook een mooie Frogeye gemaakt, jaren geleden.
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Je bedoeld zeker deze?

Afbeelding

Ziet er idd leuk uit. :worshippy:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Gesloten