GB-Models verzameling..(update sep' 08 Jaguar)
Dat zou zomaar kunnen. Tot voor 3 jaar terug had ik altijd in Utrecht gewoond. Heb wel een paar keer meegedaan met een oldtimerrit in Culemburg en omgeving. En de vorige eigenaar heeft voordat ik de Auto kocht ermee bij diverse beurzen gestaan om hem te verkopen.
Na een advertentie in 'Classic Autotrader' heb ik hem gekocht in 1999.
Het leuke van deze wagen is dat er heel veel history (ook uit Engeland) nog steeds aanwezig is. Via de 'Jaguar-Daimler Heritage' in Engeland heb ik een 'Trace-Certificate' kunnen bemachtigen. Zodat ik weet welke dealer en aan wie de eerste eigenaar was in Engeland en waar die gereden heeft.
Van de vorige eigenaar weet ik dat de eerste Nederlandse eigenaar een verzamelaar was van Britse klassiekers met een eigen bedrijf. Nadat zijn bedrijf in 1993 failiiet was gegaan is de wagen door de curator geveild. Via allerlei omzwervingen is die bij een louche autohandelaar terecht gekomen op een woonwagencentrum. Toen de 2de Nederlandse eigenaar hem kocht ontbraken de kentekenpapieren. Deze zijn via een RDW-procedure weer boven water gekomen. Alle papieren van deze transacties en van de curator heb ik nog in een map zitten. Ook alle rekeningen van de vorige eigenaar (vanaf 1993) heb ik nog.
Na een advertentie in 'Classic Autotrader' heb ik hem gekocht in 1999.
Het leuke van deze wagen is dat er heel veel history (ook uit Engeland) nog steeds aanwezig is. Via de 'Jaguar-Daimler Heritage' in Engeland heb ik een 'Trace-Certificate' kunnen bemachtigen. Zodat ik weet welke dealer en aan wie de eerste eigenaar was in Engeland en waar die gereden heeft.
Van de vorige eigenaar weet ik dat de eerste Nederlandse eigenaar een verzamelaar was van Britse klassiekers met een eigen bedrijf. Nadat zijn bedrijf in 1993 failiiet was gegaan is de wagen door de curator geveild. Via allerlei omzwervingen is die bij een louche autohandelaar terecht gekomen op een woonwagencentrum. Toen de 2de Nederlandse eigenaar hem kocht ontbraken de kentekenpapieren. Deze zijn via een RDW-procedure weer boven water gekomen. Alle papieren van deze transacties en van de curator heb ik nog in een map zitten. Ook alle rekeningen van de vorige eigenaar (vanaf 1993) heb ik nog.

MvG. Jeroen
Helemaal fout gedacht , dit is een gewoon kentekennummer uit 1982.volvofiel schreef:schitterende wagen! HY, is dat niet de kentekenserie van Zuid-Holland? Samen met HX en HZ dacht ik?
Dat wat jij bedoelt is van vóór de jaren 70 geweest daarna werkte het zoals het nu nog steeds werkt, opvolgende kentekennummers.
Alleen zijn de gebruikte combinatie's veranderd.

Mooie klassieke Jag trouwens.

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Ik geef je gedeeltelijk gelijk andre. Dat eerste heb je gelijk in, maar dat tweede klopt volgens mij niet helemaal. De provincies hadden toen elk een eigen herkenningsteken. Dus bijvoorbeeld HY-06459. Dat was er dan een van Zuid-Holland. Dat zit nog vers in mijn geheugen, ik heb er afgelopen vrijdag nog een proefwerk over gehad.andre schreef:[..]
1.Helemaal fout gedacht , dit is een gewoon kentekennummer uit 1982.
2.Dat wat jij bedoelt is van vóór de jaren 70 geweest daarna werkte het zoals het nu nog steeds werkt, opvolgende kentekennummers.
Alleen zijn de gebruikte combinatie's veranderd.
Mooie klassieke Jag trouwens.
Nou ik heb er geen proefwerk over gehad (naja een aantal jaren geleden dan) over de kenteken combinatie's hoef je mij niets uit te leggen .volvofiel schreef:[..]
Ik geef je gedeeltelijk gelijk andre. Dat eerste heb je gelijk in, maar dat tweede klopt volgens mij niet helemaal. De provincies hadden toen elk een eigen herkenningsteken. Dus bijvoorbeeld HY-06459. Dat was er dan een van Zuid-Holland. Dat zit nog vers in mijn geheugen, ik heb er afgelopen vrijdag nog een proefwerk over gehad.
Ik weet zeker hetgene waar jij het over hebt is van vóór 1970
ben werkzaam in de autowereld en weet het eigenlijk wel zeker.
MAAR NU WEER ONTOPIC

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
T'is wel toevallig dat de eerste Nederlandse eigenaar uit Zuid-Holland kwam, Meerkerk als ik het goed heb.
De orginele kleur van de auto is muis-grijs. Maar hij is in het verleden overgespoten in Zilvergrijs-metalic. Hij heeft hier en daar wel wat roestplekjes (zijn wel bijgewerkt), maar niet echt verontrustend, de bodem en dragende delen zijn in prima staat. Hij komt tot nu toe ieder jaar zonder kleurscheuren door de APK. Het eerste jaar dat ik hem had heb ik wel wat onvolkomenheden moeten wegwerken. Uitlaat-systeem wat lekte heb ik toen vervangen door een RVS-uitvoering. Er zijn nieuwe bladveren ondergegaan en schokbrekers. En verder het gewone onderhoud, remmen, banden, olie, etc. En verder wat estetische werkzaamheden aan chromewerk. Via de Nederlandse Jaguar/Daimler club kan ik ook vaak wel aan spullen komen. En ze organiseren ieder jaar een onderdelendag voor de leden.
Heb wel plannen om de auto over niet al te lange tijd aan te pakken en hem helemaal over te laten spuiten.
BTW; Vandaag weer een modelletje binnen gekregen; de Innocenti Mini Cooper van Solido/Hachette. Hopelijk heb ik van het weekend tijd voor een foto-update-je.
Toegevoegd na 22 uren 15 minuten:
Toch nog ff wat plaatjes geschoten. Deze keer staan de Mini's in de spotlight.

De Innocenti Mini Cooper van Solido/Hachette. Gisteren binnen gekregen.

Nog een keer de Innocenti.

Hier samen met een Austin Se7en Mini van 'Dinky Collection'.

Deze heb ik een paar jaar terug gescoord bij een textielsuper winkel voor zo'n 1,50 Euro. Model is van Cararama.

Deze zijn ook van Cararama; Mini Pick up en Estate. Jammer van de kieren in de deuren

Mini Woody Estate van Schuco/Cararama. Moet zeggen dat dankzij Schuco de kwaliteit van deze modelletjes beter is. Ondanks dat ze uit de zelfde fabriek komen en in principe gebasseerd zijn op dezelfde modellen als de Cararama's.

Monte Carlo Mini van IXO dit model heb ik verleden jaar op een NAMAC-beurs gekocht.

Deze had ik eigenlijk al. Maar hier een iets betere foto. Model is van Jadi/Revell.

Hier nog een keer.
Volgende week krijg ik nog een Wolseley Hornet (Mini met kont) binnen van Dinky Collection.
De orginele kleur van de auto is muis-grijs. Maar hij is in het verleden overgespoten in Zilvergrijs-metalic. Hij heeft hier en daar wel wat roestplekjes (zijn wel bijgewerkt), maar niet echt verontrustend, de bodem en dragende delen zijn in prima staat. Hij komt tot nu toe ieder jaar zonder kleurscheuren door de APK. Het eerste jaar dat ik hem had heb ik wel wat onvolkomenheden moeten wegwerken. Uitlaat-systeem wat lekte heb ik toen vervangen door een RVS-uitvoering. Er zijn nieuwe bladveren ondergegaan en schokbrekers. En verder het gewone onderhoud, remmen, banden, olie, etc. En verder wat estetische werkzaamheden aan chromewerk. Via de Nederlandse Jaguar/Daimler club kan ik ook vaak wel aan spullen komen. En ze organiseren ieder jaar een onderdelendag voor de leden.
Heb wel plannen om de auto over niet al te lange tijd aan te pakken en hem helemaal over te laten spuiten.
BTW; Vandaag weer een modelletje binnen gekregen; de Innocenti Mini Cooper van Solido/Hachette. Hopelijk heb ik van het weekend tijd voor een foto-update-je.

Toegevoegd na 22 uren 15 minuten:
Toch nog ff wat plaatjes geschoten. Deze keer staan de Mini's in de spotlight.

De Innocenti Mini Cooper van Solido/Hachette. Gisteren binnen gekregen.

Nog een keer de Innocenti.

Hier samen met een Austin Se7en Mini van 'Dinky Collection'.

Deze heb ik een paar jaar terug gescoord bij een textielsuper winkel voor zo'n 1,50 Euro. Model is van Cararama.

Deze zijn ook van Cararama; Mini Pick up en Estate. Jammer van de kieren in de deuren

Mini Woody Estate van Schuco/Cararama. Moet zeggen dat dankzij Schuco de kwaliteit van deze modelletjes beter is. Ondanks dat ze uit de zelfde fabriek komen en in principe gebasseerd zijn op dezelfde modellen als de Cararama's.

Monte Carlo Mini van IXO dit model heb ik verleden jaar op een NAMAC-beurs gekocht.

Deze had ik eigenlijk al. Maar hier een iets betere foto. Model is van Jadi/Revell.

Hier nog een keer.
Volgende week krijg ik nog een Wolseley Hornet (Mini met kont) binnen van Dinky Collection.

MvG. Jeroen
- Donkervoort
Geweldig zeg! Innocenti Mini's...heerlijk. Geinig met zo'n uitlaat in het midden en vierkant nummerbord. Ook interieur vind ik altijd leuk(er dan de 'normale').
Ik heb die Cararama's ook..is wel goed voor je. Dan waardeer je de fantastische kwaliteit van de IXO's beter! Dat is werkelijk een heerlijk model.
Sinds ik mijn 1:1 heb ben ik gestopt met Mini's 1:43 te verzamelen..maar nu ik dit zie begint het toch wel weer te kriebelen!!!!
Ik heb die Cararama's ook..is wel goed voor je. Dan waardeer je de fantastische kwaliteit van de IXO's beter! Dat is werkelijk een heerlijk model.

Sinds ik mijn 1:1 heb ben ik gestopt met Mini's 1:43 te verzamelen..maar nu ik dit zie begint het toch wel weer te kriebelen!!!!

Die heb ik alweer een tijdje in m'n collectie.Nou nog een Riley Elf...

Zie hier;

Riley Elf (grijs) 1/43 Vitesse.
Ze hebben in het verleden ook een Wolseley Hornet gehad. Maar die kom ik nooit meer tegen.
Maar nu krijg ik het model van Dinky Collection, die je trouwens ook niet veel ziet.

Die Cararama's zijn voor het geld idd best leuk. De kwaliteit is ook nog wel eens wisselend. Sinds Schuco zich met dit merk bezig houdt gaat het kwalitatief wel steeds beter. Het valt me op dat bepaalde Schuco's/Cararama's ook onder andere merk-namen opduiken. Zie vaak modelletjes van High Speed, Yatming of Edison die ook onder de Schuco-Junior lijn worden verkocht. Of Schuco heeft meerdere merken/fabrikanten opgekocht

MvG. Jeroen