Probleem losmaken Ixo modellen
Probleem losmaken Ixo modellen
Ik ondervind de laatste tijd problemen bij het losmaken
van de 1/43 ixo modellen
vroeger kon je dit met een gewone schroevendraaier
Maar nu zijn die schroeven met een driehoekje
Hoe lossen jullie dit op ?
Gilles
van de 1/43 ixo modellen
vroeger kon je dit met een gewone schroevendraaier
Maar nu zijn die schroeven met een driehoekje
Hoe lossen jullie dit op ?
Gilles
- Jolly Club
Probleem kwam onlangs ook naar voren op een Duitsch rallyforum waar ik ook Forum-Freund ben
Ixo heeft één of andere vage reden voor het gebruik van deze schroefjes.
Als ik zin en tijd heb post ik het stukje hier nog wel even
In Duitschland zijn hiervoor al speciale schroevedraaiertjes in omloop die bij modelwinkels voor een paar Euro verkrijgbaar zijn.

Ixo heeft één of andere vage reden voor het gebruik van deze schroefjes.
Als ik zin en tijd heb post ik het stukje hier nog wel even

In Duitschland zijn hiervoor al speciale schroevedraaiertjes in omloop die bij modelwinkels voor een paar Euro verkrijgbaar zijn.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Is eigenlijk geen grapje, maar is best te doen.PORSCHE schreef:Met de slijpschijf
![]()
![]()
Grapje

Ik heb dit probleem enkele maanden ook al eens aangesneden,..

Maar toen werd ik een beetje voor

Ik los het als volgd op: ik weet niet of je in het bezit bent van een Dremel (of gelijkwaardig apparaat). Maar dan moet je hierin een slijpschijfje plaatsen en dan voorzichtig een sleufje slijpen in de kop van het schroefje. Je kunt het schroefje dan met een gewone schroevendraaier losdraaien en deze dan vervangen door een gewoon schroefje.....werkt perfect.!!!
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- droomautoos
- Contacteer:
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- Jolly Club
Hmmm...Europese regelgeving omtrent veiligheid van speelgoedGibt´s schon einige Tage mit den Dreicks-Schrauben :
"Am Podest sind die Modelle mit einer absolut unüblichen Dreiecks-Schraube befestigt. Sie vom Podest zu lösen ist daher nicht ganz einfach. Auch der Weg zum Baumarkt bleibt wohl erfolglos, gibt es dort den benötigten Schraubenzieher doch ebenfalls nicht.
Wir haben es dann mit allen anderen Werkzeugen versucht und waren mit einem 2,5 mm Schlitz-Schraubenzieher erfolgreich. Es geht also.
Grund für die Verwendung dieser ungewöhnlichen Schraube soll übrigens ein europäisches Gesetz zur "Spielzeugsicherheit" sein. "

En dan nog een kleine waarschuwing voor de mensen die hun modellen uit elkaar halen ....
Meine letzten Altayas waren auch mit diesen Schrauben versehen, aber nicht nur am Sockel, sonder auch die Fahrzeuge selbst haben unten diese Schrauben
Vroeger was alles beter ..

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Matt Modelautos schreef:[..]Is eigenlijk geen grapje, maar is best te doen.![]()
Ik heb dit probleem enkele maanden ook al eens aangesneden,..
Maar toen werd ik een beetje voorversleten......
Ik los het als volgd op: ik weet niet of je in het bezit bent van een Dremel (of gelijkwaardig apparaat). Maar dan moet je hierin een slijpschijfje plaatsen en dan voorzichtig een sleufje slijpen in de kop van het schroefje. Je kunt het schroefje dan met een gewone schroevendraaier losdraaien en deze dan vervangen door een gewoon schroefje.....werkt perfect.!!!

Goedzo streekgenoot