Massa reed gewoon een slechte ronde...
A. Alonso komt met 1.30 op de klok op de baan en had GEEN tijd om Massa te blokken. Hij kwam met minder dan 2 seconde over start/finish. Dan moet je wel idioot snel kunnen bedenken dat je bij meetpunt 2 nog (maximaal) 2 seconde hebt om Massa even af te remmen in S3. Alonso focust zich op de komende ronde, niet een 2de rijder van Ferrari.
B. Massa claimt in S3 tijd te verliezen, dan zou Alonso het laatste stuk van zijn outlap dus langzamer gedaan hebben terwijl hij toch met maximum snelheid zijn snelle ronde moet willen in gaan. En in die ene bocht in S3 waar het eventueel zou kunnen zie je Alonso van Massa wegrijden.
c. Massa komt zelf in s3 niet duidelijk dichterbij. 3tiende is nog al wat! En kwam hij wel dichterbij had hij kunnen slipstreamen en zelfs nog meer dan "3tiende" moeten kunnen winnen.
D. Alonso belet Massa in S2 niet 0.068 seconde te winnen op Kimi, maar in S3 zorgt Alonso er wel voor dat er plots 3 tiende verloren gaan. Dit terwijl Massa niet duidelijk dichterbij komt of verliest aan afstand. Of laat Massa uit beleefdheid Alonso ruim voor? Denk het toch niet. Massa is wel een meester in het bewaren van ongeveer dezelfde afstand. Of heeft Ferrari als eerste team in de F1 distance control? Waarschijnlijk wel want toen MS hem in Monaco parkeerde bleef de wagen netjes van de muur af staan.
E. de straf is voor het uitkomen van de pit: als Massa start/finish passeert remt Alonso al aan voor de chicane. En juist S1 en S2 zijn de goede stukken voor Massa.
F. Kijk, met name het eerste drukkere gedeelte van de Q-sessie, hoeveel rijders op deze manier voor iemand anders op de baan komen...
G. Hoe veel verder reed Ms voor Fisichella en Fisichella op zijn beurt voor, gok ik want de camera keek natuurlijk alleen naar MS, een Honda achter hem.
Gewoon maar weer klagen in de hoop een penalty te versieren. En in Italië lukt een schwalbe voor Ferrari altijd. Willy Weber wist niet voor niets te melden dat MS na 8 titels nog zat te doen zou hebben. En ik postte niet voor niets net voor Monza dat er nog een dubieuze beslissing zou komen. Dit ligt echter niet aan de FIA maar aan de locale baanmarshals. Deze nemen de beslissing. En waar ligt Monza ook alweer... En welke op GP focussen de camera's ook alleen maar op 2 rode auto's wat er ook voor iets spannends gebeurd en ook al liggen ze niet eens 1? Let morgen maar op. MS wordt meer gefilmd dan Kimi. Als Alonso zich terug vecht zie je er weinig van.

K*t tyfosi. Maar de pole ging ze mooi aan de neus voorbij.
Als Alonso achter Massa aangeschoven was en in zijn snelle ronde door Massa was opgehouden was hij 8ste geweest en niks aan straffen uitgedeeld. Nu zitten Fisi en Barrichello er tussen, juist degene die hem toch niet in de weg zouden rijden. Maar geef MS die titel maar. Dan kan deze schande eindelijk de F1 uit met zijn 8 titels. Wat zou ik me schamen als ik me ooit had uitgegeven als fan van hem. Ik hoop dat Kimi het wel gewoon op eigen kracht blijft proberen ipv politiek.
Maar Japan moet nog komen en Sato rijdt nog...