F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

De stewards zijn van mening dat de Spanjaard Massa belemmerde een snelle ronde te rijden toen deze uit de pits kwam en vlak voor Massa invoegde.
Het gaat er dus niet over of hij wel of niet het snot uit z'n ogen reed, hij heeft blijkbaar niet goed opgelet bij het uitkomen van de pits.

Wat de reden ook is, ik vind dit wel prima, hopenlijk blijft het kampioenschap nu tot het allerlaatste spannend! nnToegevoegd na 2 minuten:nn
Het beloofde persbericht van Midland is uitgesteld. Het team gaf vanmiddag aan dat om 19:00 uur vanavond een persbericht uitgevaardigd zou worden met daarin de bekendmaking van de overname van het team. Nu is gebleken dat dat bericht later zal komen.
Een woordvoerder van MidlandF1 zei tegenover F1Racing.nl: "Het persbericht is helaas tot nader order uitgesteld. We hopen later vanavond alsnog met het nieuws te komen."
Begint al lekker professioneel! :thump_up: Eerst iedereen waarschuwen en dan tot de ontdekking komen dat je nog niets te melden hebt... :nuts:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ik vind de willekeur van de FIA altijd dolkomisch om te zien :lol:

Was aan het begin van het seizoen vermeend 'blocken' of ophouden niet goed voor 10 plaatsen terug of zelfs achteraan beginnen :?: :eh:

Alonso vreselijk genaaid ? mwoah.....

:think:

eerder een mazzeltje voor hem dat 'ie maar vijf plekken terug hoeft, en niet hoeft te starten in de buurt van de SuperAguri's en de Spijkers...eeh Midlands..of Spijkers...jongens is dat persbericht er al :?:

nee ... ??

OK :doh: ... Midlands, morgen meer :nuts:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Niels schreef:Gelukkig naait Alonso nooit iemand een oor aan :wink:
inderdaad
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Massa reed gewoon een slechte ronde...

A. Alonso komt met 1.30 op de klok op de baan en had GEEN tijd om Massa te blokken. Hij kwam met minder dan 2 seconde over start/finish. Dan moet je wel idioot snel kunnen bedenken dat je bij meetpunt 2 nog (maximaal) 2 seconde hebt om Massa even af te remmen in S3. Alonso focust zich op de komende ronde, niet een 2de rijder van Ferrari.

B. Massa claimt in S3 tijd te verliezen, dan zou Alonso het laatste stuk van zijn outlap dus langzamer gedaan hebben terwijl hij toch met maximum snelheid zijn snelle ronde moet willen in gaan. En in die ene bocht in S3 waar het eventueel zou kunnen zie je Alonso van Massa wegrijden.

c. Massa komt zelf in s3 niet duidelijk dichterbij. 3tiende is nog al wat! En kwam hij wel dichterbij had hij kunnen slipstreamen en zelfs nog meer dan "3tiende" moeten kunnen winnen.

D. Alonso belet Massa in S2 niet 0.068 seconde te winnen op Kimi, maar in S3 zorgt Alonso er wel voor dat er plots 3 tiende verloren gaan. Dit terwijl Massa niet duidelijk dichterbij komt of verliest aan afstand. Of laat Massa uit beleefdheid Alonso ruim voor? Denk het toch niet. Massa is wel een meester in het bewaren van ongeveer dezelfde afstand. Of heeft Ferrari als eerste team in de F1 distance control? Waarschijnlijk wel want toen MS hem in Monaco parkeerde bleef de wagen netjes van de muur af staan.

E. de straf is voor het uitkomen van de pit: als Massa start/finish passeert remt Alonso al aan voor de chicane. En juist S1 en S2 zijn de goede stukken voor Massa.

F. Kijk, met name het eerste drukkere gedeelte van de Q-sessie, hoeveel rijders op deze manier voor iemand anders op de baan komen...

G. Hoe veel verder reed Ms voor Fisichella en Fisichella op zijn beurt voor, gok ik want de camera keek natuurlijk alleen naar MS, een Honda achter hem.

Gewoon maar weer klagen in de hoop een penalty te versieren. En in Italië lukt een schwalbe voor Ferrari altijd. Willy Weber wist niet voor niets te melden dat MS na 8 titels nog zat te doen zou hebben. En ik postte niet voor niets net voor Monza dat er nog een dubieuze beslissing zou komen. Dit ligt echter niet aan de FIA maar aan de locale baanmarshals. Deze nemen de beslissing. En waar ligt Monza ook alweer... En welke op GP focussen de camera's ook alleen maar op 2 rode auto's wat er ook voor iets spannends gebeurd en ook al liggen ze niet eens 1? Let morgen maar op. MS wordt meer gefilmd dan Kimi. Als Alonso zich terug vecht zie je er weinig van. :think: K*t tyfosi. Maar de pole ging ze mooi aan de neus voorbij. :lol:

Als Alonso achter Massa aangeschoven was en in zijn snelle ronde door Massa was opgehouden was hij 8ste geweest en niks aan straffen uitgedeeld. Nu zitten Fisi en Barrichello er tussen, juist degene die hem toch niet in de weg zouden rijden. Maar geef MS die titel maar. Dan kan deze schande eindelijk de F1 uit met zijn 8 titels. Wat zou ik me schamen als ik me ooit had uitgegeven als fan van hem. Ik hoop dat Kimi het wel gewoon op eigen kracht blijft proberen ipv politiek.

Maar Japan moet nog komen en Sato rijdt nog... :twisted:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:yawn: this story is getting oooooold....

en k*t-tyfosi is overigens niet met y 8)

Zie dat je langzaamaan bijdraait en partij begint te kiezen voor de una-brow, je zal ook wel moeten want je ploegje zit volgend jaar met hem opgescheept.

Meneer zit toch zelf altijd te zwaaien omdat ie last heeft van achterblijvers die nog een halve ronde voor hem rijden, als hij dus zelf binnen 500meter voor iemand rijdt, is er wat mij betreft wel degelijk sprake van blocken :lol:

En de beslissing valt zoals gezegd nogal mild uit, een paar races gereden bestond de straf '5 plaatsen terug en u ontvangt géén 20.000 gulden' immers nog niet...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Dimage

Bericht door Dimage »

Ik vond het in het begin wel gaaf dat Alonso zo goed ging, maar door dat irritante gezwaai van hem is m'n respect toch wel wat voor hem gedaald...
Kimi is nooit echt mijn rijder geweest, vind hem niet echt een uitstraling hebben en vind hem eerder minder goed gaan rijden.
Ben zelf al jarenlang Schumi fan en voor iemand met zulke rijkunsten en 7x wk kampioen hoef ik me nergens voor te schamen.
Net alsof Schumi vanaf de zijkant staat tegen het team; "zag je Alonso Massa blokken, dien gauw een protest in..."
Maar goed hij wordt een jaartje ouder dus wellicht dat iemand van de jongere generatie het eens moet gaan overnemen van hem, maar dan wel hopelijk in een Ferrari :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Zie dat je langzaamaan bijdraait en partij begint te kiezen voor de una-brow, je zal ook wel moeten want je ploegje zit volgend jaar met hem opgescheept.

Helemaal niet. Mclaren heeft de la Rosa en Hamilton al. Alonso is wat mij betreft absoluut niet welkom bij McLaren. Juist door dat handje en de Schumacher trekjes. Ik gun het Renault team de titel. Die werken hard met het laagste budget van de topteams. Verder gun ik MS het zeker niet na dingen als Monaco en nu dit. Bovendien staat MS voor het eerst onder serieuze druk voor een titel en kijk eens wat er gebeurd met Herr Uberweltmeister qua foutjes en slechte beslissingen. Kimi vind ik dit jaar in tegenstelling tot 2005 ook niet de persoon die de titel wel zou verdienen, voor er commentaar komt.

Het is jammer dat je het filmpje niet kunt zien Martin, ik weet zeker dat je je hier voor zou schamen :!: Ipv rechtstreeks het gevecht aangaan moet er weer een titel komen door politiek. :thump_down: Dat staat volledig los van het feit of je het Alonso zou gunnen of niet. Kimi vocht vorig jaar ook een verloren slag. Maar hij vocht deze tenminste wel zelf en alleen. Niet dat hij bv op Silverstone een handje geholpen werd dmv partijdige beslissingen…

En je hebt een PB over dat "foutje". Iets is niet altijd wat je denkt dat het is. :wink:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Zou me trouwens niks verbazen als Alonso dit seizoen nog een dubieuze straf aan zijn broek krijgt. schreef st-paul en het is al zover wat een belachelijke beslissing is dit nu weer heb alles gevolgd en dit ruikt weer eens serieus naar......... het zal dus weer eens de zoveelste titel met een reukje worden voor de heer schumacher,hopelijk pakt hij voorgoed zijn boeltje want de grootste allertijden is ook de meest controversiele wereldkampioen ooiet .deze straf verdiende fernando zeker niet F.I.A. weer eens :thump_down: :thump_down: :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

St. Paul, 1 woord: GELUL.

:thump_up:

De mooiste theorieën komen altijd van de slechtste verliezers.
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Niels schreef:St. Paul, 1 woord: GELUL.

st paul en ik zelf zijn geen slechte verliezers we zijn trouwens Mclaren fans HET GAAT OM EERLIJKHEID en sorry als wij niet blind zijn door die rode bril die u al jaren verblind van de werkelijkheid
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

of het nou terecht is of niet jongens, dat boeit menig F1 fan toch geen zak? Het is leuk voor het kampioenschap, misschien zit er nog een leuke laatste race in zo.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

zipperscales schreef:of het nou terecht is of niet jongens, dat boeit menig F1 fan toch geen zak? Het is leuk voor het kampioenschap, misschien zit er nog een leuke laatste race in zo.
dat we er niets aan kunt veranderen dat is volkomen terecht ,maar als jij een kampioenschap boeient vind waar weer eens serieus mee geknoeit wordt vind ik dit zeer jammer ,maar ja ieder zijn mening natuurlijk
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

degenen die zeggen dat fans zich moeten schamen zouden eens denken aan hun idool ik meen zo iets op een video band gezien te hebben van in 1991 tussen senna en prost was niet mooi wat daar die grootheid van een senna deed he en toen kwam die eens bij de fia op het matje huilen dat die deed.

NU alonso zijn wagen was beschadigd en toch nog door gaan.
en dan heeft die massa wel degelijk gehinderd.

vergeet niet als iemand sneller is, en als die achter een langzamere piloot rijd veel tijd verliest.
wat de steward betreft dit zijn dit jaar vaste steward van de FIA dus niets van italie en ferrari land das dikke schit en zever van mensen die niet eerlijk kunenn zijn en tegen hun verlies.

wat alonso bertreft geef ik de meesten gelijk is zelf arrogant en meent dat ieder langs de kant moet gaan onder de race altijd maar jammere via de radio en zwaaien en vuisten de lucht in.

was dit jaar niet schumacher naar startplaats 22 in monaco verzet voor dergelijk fijt het ging toen ook voor juist hetzelfde want massa was nu ook op een snelle ronden du Fia is braafjes geweest ik had hem achter laten starten en van vorige race weekend nog met het tweede voorval tussen hem en doornbos de komende race nog eens laten starten achteraan.

ze zeggen wat van schumacher maar deze heer heeft hem op mentalliteit verre van al ingehaald en dan meen ik niet de goede kantjes maar de slechte.

en als die herstelling nog aan de wagen moest gebeuren want er was wel degelijk veel schade aan boddy vlaugels en wielstangen dan gaf ik hem nog een straf want dat schrijft de FIA wet ook nog eens voor.

dus zou ik maar niet al te snel over ferrari en zijn piloten zitten schitten
Laatst gewijzigd door F1-Racer op zo 10 sep 2006 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De stewards beslissen en niet jullie met je anti-roze bril 8)
Als het onterecht was werd de beslissing wel aangevochten, maar ik heb daar niks over gehoord :mrgreen:

Geknoeit kampioenschap :? Er worden altijd straffen uitgedeelt elk jaar en dat het je nu een keertje tegenstaat is het gelijk geknoei :thump_down: Net zoals Niels zegt slechte verliezers :|

En zoals gezegd hierboven het zijn idd vaste stewards dit jaar, dus het ligt niet aan de Itailaanse stewards
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Niels schreef:St. Paul, 1 woord: GELUL.

Massa is gewoon de verliezer. Die reed een slechte kwalitficatie in S3. Als jij serieus deze beslissing verdedigt heb je het niet gezien lijkt mij. Als Massa nu serieus dichterbij kwam aan Alonso had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Maar Massa kwam geen meter dichterbij. Het was gewoon voorspelbaar dat er een dubieuze beslissing zou komen en is het commentaar van de marshals ook duidelijk. Ook geven ze maar 5 plaatsen terug. Zo zeker zijn ze van hun zaak.

Los van dit alles interesseert het mij niet wie er wint van de 2 want ik ben geen fan van beide rijders. Dus voor mij valt er simpelweg niks aan te verliezen. Daarnaast staat mijn rijder en team gewoon op pole. Dus die hebben juist gewonnen op Tyfosigrond tot dusver. :wink: Iets waar ze zeer blij mee mogen zijn omdat de Ferrari en Renault toch een stuk beter zijn. Daarnaast zijn 3 van de grootste namen weg uit het team dus was het voorspelbaar dat dit jaar voor Mclaren geen topjaar zou worden. En eigenlijk verwacht ik komende jaren nog mindere jaren. Tot dusver heb ik alleen nog maar gewonnen...
Gesloten