Kinderarbeid... ook in de modellen industrie?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Hou je rekening met het verschijnsel kinderarbeid bij je hobby?

Als ik wist dat merk X gebruik maakte van kinderarbeid, kocht ik daar geen modellen van.
12
28%
Ik kan er toch geen invloed op uitoefenen, dus ik koop die modellen toch maar.
20
47%
Ik wil het gewoon niet weten of mijn modellen door kinderen gemonteerd worden.
2
5%
Ik heb hier geen mening over.
9
21%

Totaal aantal stemmen: 43

Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:roll: Hmmm vertellen en uitvoeren zijn twee verschillende dingen. Zie het voorbeeld in Amsterdam (Lommertplein of zoiets). Volgens de aannemer was alles in orde en uitgevoerd volgens de tekeningen. De waarheid was echter anders en het gebouw is niet eens veilig om in te wonen.

Ikea heeft ook altijd stug toegegeven dat hun producten zonder kinderarbeid gefabriceerd werden, tot dat er een camera ploeg verscheen en toch heel andere praktijken liet zien :doh:

Mr. Autoart kan dus wel een mooi verhaal opsteken maar of het de waarheid is :angel: Ik vraag het me af.

Maar hoe dan ook wij als verzamelaars kunnen de wereld niet veranderen helaas.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Het verhaal van AutoArt steunt op een aantal zaken die door de overheid ter plaatse zijn geregeld.

Ik heb geen reden om hieraan te twijfelen.

Mede, omdat de contactpersoon de fabriek zelf meerdere malen heeft bezocht, en daar géén kinderen aan het werk heeft gezien.
Ik heb de beste man een keer ontmoet, en het is een oprechte persoon die zelf ook kinderen heeft......
Ik heb dan ook geen enkele reden om aan hem te twijfelen.........

Toch blijf ik vinden dat de problemen niet alleen op kinderarbeid neerkomen......
Wij zorgen ook ergens voor, of zoals in dit geval vooral niet.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:Het verhaal van AutoArt steunt op een aantal zaken die door de overheid ter plaatse zijn geregeld.

Ik heb geen reden om hieraan te twijfelen.

Mede, omdat de contactpersoon de fabriek zelf meerdere malen heeft bezocht, en daar géén kinderen aan het werk heeft gezien.
Ik heb de beste man een keer ontmoet, en het is een oprechte persoon die zelf ook kinderen heeft......
Ik heb dan ook geen enkele reden om aan hem te twijfelen.........

Toch blijf ik vinden dat de problemen niet alleen op kinderarbeid neerkomen......
Wij zorgen ook ergens voor, of zoals in dit geval vooral niet.
:dance: Hmm de overheid zegt mij niet zoveel om eerlijk te zijn. Als men zelfs hier in het westen de zaakjes niet op orde heeft dan wil ik niet weten hoe de overheid in die contreien is.
Ik blijf erbij zodra de economie in die landen aantrekt dat kinderarbeid langzamerhand zal verdwijnen.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Tja... daar ben ik bevooroordeeld.
Ik heb de overheid als werkgever. :D
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:Tja... daar ben ik bevooroordeeld.
Ik heb de overheid als werkgever. :D
Ikke ook :thump_up: Maar als je het nieuws de afgelopen dagen hebt gevolgd :snooty: Hoezo de overheid heeft weer gefaald :doh:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

St. paul,

je kunt hier wel zo diep op ingaan, maar zullen we dan maar meteen ons huis slopen, auto slopen, kleren verbranden, computer weggooien, tv weggooien enz.?

Dit is gewoon zoeken. Dit topic heeft een heel andere draai gekregen.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Overheden zijn nooit echt volledig te vertrouwen...
Voorbeelden zat, maar daar gaat het hier niet over.

Dat er in de wereld ergens kinderarbeid is klopt wel... maar niet in de model-industrie.
ViperArry schreef: Iemand hier op t werk zei ooit, als je met 1 vinger naar iemand wijst (doe maar eens) dan wijzen er 4 terug naar jou.
Niet 4... maar 3.
Duim is geen vinger :wink:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Opel-DTM schreef: Niet 4... maar 3.
Duim is geen vinger :wink:
sinds wanneer heeft een hand dan 4 vingers? :mrgreen:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

volvofiel schreef:[..]

sinds wanneer heeft een hand dan 4 vingers? :mrgreen:
Als we gaan mierenn**ken :lol: een hand heeft maar drie vingers. De duim en de pink zijn geen vingers :mrgreen:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

als we dan toch bezig zijn, een hand heeft wel degelijk 5 anatomische vingers, alleen zorgen de namen ervoor dat het lijkt alsof het geen vingers zijn.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Of je moet Tineke heten natuurlijk :mrgreen:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

maar goed ehm..., zullen we dit topic maar sluiten? Het lijkt er iig op dat we eruit zijn dat je kinderarbeid niet kunt controleren en voorkomen, en dat de meningen hierover ook weer verdeeld zijn. Lijkt mij einde verhaal. :angel:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

volvofiel schreef:St. paul,

je kunt hier wel zo diep op ingaan, maar zullen we dan maar meteen ons huis slopen, auto slopen, kleren verbranden, computer weggooien, tv weggooien enz.?

Dit is gewoon zoeken. Dit topic heeft een heel andere draai gekregen.
Zeg ik dan dat je niks meer kunt kopen, gebruiken of wat dan ook? Over lezen gesproken. Jij gaat er vanuit na een mailtje van iemand van autoart dat er geen kinderen actief zijn geweest bij het maken van je modellen. Ik geef alleen aan dat je dat nooit zonder meer kunt zeggen. Dat is niet zoeken...

Vroeger gingen mensen dood aan ziektes die we nu gewoon kunnen behandelen. Denk je dat dat zo was geweest als men toen had gezegd: "Ja goh, aan TBC ga je dood en het komt wel eens voor. Nou ja." Nee, juist omdat mensen zijn blijven ondezoeken en bestrijden levert het nu bijna geen gevaar meer voor ons op. Als je er van uit blijft gaan dat er mogelijk kinderarbeid in je productieproces en blijft controleren en blijft aanpakken dan kunnen we misschien ooit zeggen dat we dit virus ook hebben kunnen uitroeien. Al zal dat waarschijnlijk een illusie blijven. Maar ja een illusie najagen is nog altijd beter dan je ogen sluiten na een geruststellend mailtje van iemand van AA (die je niet eens kent en die zijn verhaal niet eens 100% kan garanderen) en roepen dat er hetzelfde met dit draadje moet gebeuren.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

St. Paul schreef:[..]

Over lezen gesproken. Jij gaat er vanuit na een mailtje van iemand van autoart dat er geen kinderen actief zijn geweest bij het maken van je modellen. Ik geef alleen aan dat je dat nooit zonder meer kunt zeggen. Dat is niet zoeken...

over aangebrand gesproken :?

waar staat dat dan? Ik kan me niet herinneren dat ik dat zelfs heb gedacht!!! Ik bedoelde al mijn reacties als DIRECT BETROKKEN!!! Indirect kan ik je zo een hele rits opnoemen ja!

Sjongejonge, het lijkt me echt beter dat hier een slotje op komt... We krijgen hier alleen maar ruzie door zeg.

Toegevoegd na 5 minuten:
St. Paul schreef:[..]

Vroeger gingen mensen dood aan ziektes die we nu gewoon kunnen behandelen. Denk je dat dat zo was geweest als men toen had gezegd: "Ja goh, aan TBC ga je dood en het komt wel eens voor. Nou ja." Nee, juist omdat mensen zijn blijven ondezoeken en bestrijden levert het nu bijna geen gevaar meer voor ons op.
Maar ja een illusie najagen is nog altijd beter dan je ogen sluiten na een geruststellend mailtje van iemand van AA (die je niet eens kent en die zijn verhaal niet eens 100% kan garanderen) en roepen dat er hetzelfde met dit draadje moet gebeuren.
Denk je dat je TBC hiermee kunt vergelijken? Dat was een BEDREIGIING VOOR DE MENSHEID! Is kinderarbeid dat ook? Nee, precies. Kinderarbeid moet daar wel, om in leven te blijven! Heb ik gezegd dat dit goed is? NEE!

Eerlijk gezegd, geef je me de indruk dat je mij hier aan het beledigen bent. Misschien klink ik brutaal, maar volgens mij doe je alsof ik nog een klein kind ben. Zo niet, formuleer je zinnen dan eens even wat minder beschuldigend.
Ongelooflijk. Ik schrok ervan. Zelfs van mijn eigen reactie nu. :|
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ok Maar nu heb ik dan ook een vraag ,

Wat probeert men hier met dit topic te bereiken?

Zullen een paar verzamelaars die tegen kinderarbeid zijn
de gehele industrie op andere gedachten brengen.

Dacht het niet .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie