1/18 Verzameling Maarten (Porsche update 24 Februari)
Die F40 targa heb ik ik Duitsland gekocht. Dit is de site van de maker, mijn auto staat er helaas niet meer bij. Zie http://www.tuningman.de
Naast dat de auto nu een targa is en een andere kleur heeft gekregen (Calypso Red), heeft de auto nu zijruiten, vloerbedekking, metalen plaatjes in de lampen zodat het reflectoren lijken en aluminium wielen. Verder is het interieur bijgewerkt en bijgekleurt.
De basis was een Bburago F40
Naast dat de auto nu een targa is en een andere kleur heeft gekregen (Calypso Red), heeft de auto nu zijruiten, vloerbedekking, metalen plaatjes in de lampen zodat het reflectoren lijken en aluminium wielen. Verder is het interieur bijgewerkt en bijgekleurt.
De basis was een Bburago F40
Schitterende verzameling, in 1:18 heb je tenminste wat om vast te pakken en de detaillering is ook even allemaal wat fraaier. Ik vind het ook gaaf dat er altijd wat open kan om naar interieur en techniek te kijken.
Jammer alleen dat het spul zoveel plek inneemt, anders had ik ook meer 1:18 gekocht...
Mooie Audi's trouwens.
Tom
Jammer alleen dat het spul zoveel plek inneemt, anders had ik ook meer 1:18 gekocht...
Mooie Audi's trouwens.

Tom
Mijn nieuwste aanwinst
De Bmw M3 GTR van Minichamps in Carbonzwart
Deze auto staat bij Otten in Den Bosch te koop voor 99 euro en gezien de prijzen die tegenwoordig voor de zwarte versie worden gevraagd valt dit mee. In Houten staat vaak een Duitser die er 215 euro voor wil hebben
De Bmw M3 GTR van Minichamps in Carbonzwart
Deze auto staat bij Otten in Den Bosch te koop voor 99 euro en gezien de prijzen die tegenwoordig voor de zwarte versie worden gevraagd valt dit mee. In Houten staat vaak een Duitser die er 215 euro voor wil hebben
Laatst gewijzigd door Maarten op ma 24 mei 2004 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Gefeliciteerd met je aanwinst, plaatje doet het niet, (*edit* nu weer wel) maar ik ken het model wel en het is zeker een toppertje!
En idd 99 euro is relatief goedkoop, als je ook ziet wat er op ebay al voor geboden wordt!

En idd 99 euro is relatief goedkoop, als je ook ziet wat er op ebay al voor geboden wordt!
Laatst gewijzigd door 1:18 24/7 op ma 24 mei 2004 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Maarten, een zeer goede aankoop heb je gedaan. Heb zelf de zilvergrijze, maar de zwarte en de estoril blauwe zijn zeer zeker heel erg mooi...En het geld wat je er voor betaald hebt is niet te veel. Hopelijk zien we op dit forum snel wat fotootjes te zien van het model. Veel plezier met je nieuwe aanwinst

inderdaad een zeer mooi modeletje maarten...
en ik heb nog een vraagje, waar ligt otten in den bosch precies....
ik woon ook vlakbij den bosch, ongeveer 10 kilometer er vandaan en zit er ook op school, en ik ken eigenlijk maar een modelbouw winkel in den bosch, dat is toemen modelbouw, hier hebben ze niet bar veel modellen.....
zou jij mij daarom aub even kunnen uitleggen waar ik otten vind
alvast bedankt...

en ik heb nog een vraagje, waar ligt otten in den bosch precies....
ik woon ook vlakbij den bosch, ongeveer 10 kilometer er vandaan en zit er ook op school, en ik ken eigenlijk maar een modelbouw winkel in den bosch, dat is toemen modelbouw, hier hebben ze niet bar veel modellen.....
zou jij mij daarom aub even kunnen uitleggen waar ik otten vind

alvast bedankt...

Misschien kun je het ook op de website vinden. Staan 2 uitgebreide routes op. Zowel voor openbaar vervoer als voor de auto.
http://www.otten-autoworld.nl/
http://www.otten-autoworld.nl/
- Jolly Club
- Jolly Club
De zwarte heeft iets sinistererigs
Ik heb ooit geroepen dat ik de verschillen tussen de echte auto en het model een beejte te groot vind, de straatversie is bijvoorbeeld minder extreem uitgebouwd dan deze.
Dit model is in mijn ogen een raceversie zonder stickers, en doordat ie nu zwart is vallen die (foute) details juist ietsje minder op, bovendien komen die megagrote velgen zo beter uit
Je hebt dus gelijk over dat je de details op de grijze beter ziet, maar doordat ze niet allemaal 100% authentiek zijn komt mij dat bij deze beter uit !
Maar het blijft een schitterende bak

Ik heb ooit geroepen dat ik de verschillen tussen de echte auto en het model een beejte te groot vind, de straatversie is bijvoorbeeld minder extreem uitgebouwd dan deze.
Dit model is in mijn ogen een raceversie zonder stickers, en doordat ie nu zwart is vallen die (foute) details juist ietsje minder op, bovendien komen die megagrote velgen zo beter uit

Je hebt dus gelijk over dat je de details op de grijze beter ziet, maar doordat ze niet allemaal 100% authentiek zijn komt mij dat bij deze beter uit !

Maar het blijft een schitterende bak

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Mijn nieuwste aanwinsten
Limited Modelcars AMG Mercedes DTM Schneider 1/18 (tweede van Limited Modelcars)
Exclusiv Cars AMG Mercedes ITC Grau 1/18 (derde van exclusiv)
Tevens heb ik nu de 5 Hummers van Exoto bij elkaar.
het betreft hier de:
Military Command Car
Military Desert Storm
Civilian Wagon Zwart
Civilian Wagon Standox Catalunya Splash
Civilian Soft-Top Rood
De twee op de fotos heb ik afgelopen weken gekocht, de anderen had ik al. (er zijn nog twee hummers maar deze zijn van die election cars van Bush en Gore, daar wil ik niets mee te maken hebben)
Limited Modelcars AMG Mercedes DTM Schneider 1/18 (tweede van Limited Modelcars)
Exclusiv Cars AMG Mercedes ITC Grau 1/18 (derde van exclusiv)
Tevens heb ik nu de 5 Hummers van Exoto bij elkaar.
het betreft hier de:
Military Command Car
Military Desert Storm
Civilian Wagon Zwart
Civilian Wagon Standox Catalunya Splash
Civilian Soft-Top Rood
De twee op de fotos heb ik afgelopen weken gekocht, de anderen had ik al. (er zijn nog twee hummers maar deze zijn van die election cars van Bush en Gore, daar wil ik niets mee te maken hebben)
- Jolly Club
Die mercedessen zijn van Exclusiv cars en Limited modelcars. Beide merken komen uit Duitsland en zijn bijzonder goed afgewerkt met FotoAtz deeltjes (flinterdunne metalen onderdeeltjes) Deze autos zijn erg moeilijk te vinden omdat volgens mij ze geen van beide nog gemaakt worden. Exclusiv cars maakt(e) alleen ITC autos uit 1996 (de DTM heette in 1996 1 jaar ITC, na dat jaar is de DTM verdwenen om in 2000 zijn rentree weer te maken). Verder heeft niemand deze autos in 1/18 gemaakt. UT Models maakte de 1994 en 1995 autos maar deze zijn lang niet zo mooi.
Informatie over de beide merken is practisch niet te vinden. Het enige dat ik weet is dat Exclusiv cars bij Hara Plastik gemaakt worden, maar op hun site wordt er maar met een paar woorden over gesproken.
Oh ja, die twee die Jolly bedoeld:
UT Models 1995 McLaren F1 Harrod's
UT Models 1996 Porsche 911 GT2 #74- (Stuck)- Daytona
Deze heeft Jolly voor mij gevonden, nogmaals bedankt
Informatie over de beide merken is practisch niet te vinden. Het enige dat ik weet is dat Exclusiv cars bij Hara Plastik gemaakt worden, maar op hun site wordt er maar met een paar woorden over gesproken.
Oh ja, die twee die Jolly bedoeld:
UT Models 1995 McLaren F1 Harrod's
UT Models 1996 Porsche 911 GT2 #74- (Stuck)- Daytona
Deze heeft Jolly voor mij gevonden, nogmaals bedankt