Wie kent ELLAS?
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Wie kent ELLAS?
ELLAS (als ik alle letter omzet vaar het alfabet) is een Grieks merk waarvan ik gisteren een DAF-truck heb ontvangen. Kent iemand hier meer van? Wat is er bekend van dit merk?
Laatst gewijzigd door buttonfreak op zo 03 dec 2006 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
Kan zijn, ik heb slechts een letterlijke omzetting gedaan van de tekens. nnToegevoegd na 49 seconden:nntom schreef:Zou het niet de Griekse schrijfwijze van 'Hellas' (= Griekenland) zijn? Zoiets als 'Made in Greece'?
Wat ik me afvroeg zijn het originele ontwerpen? Zo lijkt de DAF me een kopie te zijn van een Matchbox Kingsize, maar zeker er van ben ik nietPeter Parker schreef:Ik heb er deze zomer eentje van gekocht in griekenland Hellas betekende Griekenland. Ik heb de DAF gezien en ik heb een Scania.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dat durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat het kopies van een ander model zijn om de kosten van het ontwerp te besparen, wel is het een reeks.

In Griekenland zocht ik naar een Grieks model, er was wel wat Maisto, een paar Hotwheels maar die vind je hier ook. Dit model is plastic maar wel Grieks geproduceerd, iets kleiner dan 1:43. Een Scania kieper, nummer 19 uit een reeks in plastic doosjes. Ik zag ook nog een DAF truck. Echt speelgoed, maar wel erg gedetailleerd.
Wie weet wat deze tekens betekenen?

In Griekenland zocht ik naar een Grieks model, er was wel wat Maisto, een paar Hotwheels maar die vind je hier ook. Dit model is plastic maar wel Grieks geproduceerd, iets kleiner dan 1:43. Een Scania kieper, nummer 19 uit een reeks in plastic doosjes. Ik zag ook nog een DAF truck. Echt speelgoed, maar wel erg gedetailleerd.
Wie weet wat deze tekens betekenen?

- buttonfreak
- Contacteer:
Wat je daar ziet is Epsillon, Lambda, Lambda, Alpha, Sigma; ELLAS. De mannetjes die je daarbij hebt staan komen van Eddie Stobart. Als ik de DAF naast een DAF 2800 van Lion zet, lijkt het 1:50.

(Let op de gestuurde voorwielen)

(Let op de gestuurde voorwielen)
Laatst gewijzigd door buttonfreak op zo 03 dec 2006 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
Je vergeet de Spiritus Asper, Buttonfreak. Dat is een tekentje die in het moderne Grieks bij hoofdletters bijna niet meer gebruikt wordt. Als je die S.A. voor ELLAS zet, krijg je dit:
Ah, jammer, dit forum kent geen Grieks
Iig, dan krijg je dus Hellas --> Griekse naam voor Griekenland.
Een Spiritus kan je herkennen als een apostrof. Er zijn overigens twee soorten: de Asper en de Lenis. De Asper spreek je wel uit, de Lenis niet.
Nog meer vragen over het Grieks?

Ah, jammer, dit forum kent geen Grieks

Iig, dan krijg je dus Hellas --> Griekse naam voor Griekenland.
Een Spiritus kan je herkennen als een apostrof. Er zijn overigens twee soorten: de Asper en de Lenis. De Asper spreek je wel uit, de Lenis niet.
Nog meer vragen over het Grieks?

- buttonfreak
- Contacteer: