Kyosho BMW 1:18: Velgen veranderen?

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Bob
Contacteer:

Kyosho BMW 1:18: Velgen veranderen?

Bericht door Bob »

Goedenavond,

Ik zit al enige tijd na te denken om het een en ander aan enkele modelauto's te veranderen. De velgen bijvoorbeeld. Ik heb een tijdje terug een prachtige BMW E60 M5 zien rijden met de velgen van een M3 CSL. Vond ik persoonlijk erg mooi staan, nu lijkt het mij leuk om ook CSL velgen onder mijn 5-serie Touring te zetten. Het enige probleem is dat ik niet weet of de velgen er wel op passen. :|

Tot nu toe heb ik alleen de BMW logootjes van de velgen eraf gehaald, daarachter zit een schroefje die je los kan draaien. Zo gaat het wiel eraf. Ik moet nu nog wel aan CSL velgen komen. Heb op een Franse site replica's gezien van de CSL, voor € 10,50 excl. verzendkosten. Vind ik toch een beetje aan de dure kant.

Een andere optie is gewoon een BMW M3 CSL kopen bij de dealer, van Kyosho uiteraard. Daar dan, op dezelfde manier, de velgen eraf halen en dan op de E61 zetten. Er is alleen één probleem: Passen die velgen er wel op? Want de velgen van mijn E46 Cabrio passen bijvoorbeeld niet op mijn E46 Coupé, terwijl ze allebei van Kyosho zijn.. :?

Ik wil dus even weten of iemand hier misschien enig idee heeft of de CSL velgen op een 5-serie Touring passen. Een andere optie is een BMW E60 M5 kopen en de velgen van die M5 op de Touring zetten. Daarvan ben ik haast zeker dat ze passen. :)

Nog even voor de duidelijkheid wat enkele mogelijkheden zijn:

- http://www.tuning18.com/zoom.php?rec=17 ... S&ref=5264 || Zou alleen niet weten hoe ik ze moet monteren. :?
- Een Kyosho BMW M3 CSL kopen || Weet niet of de velgen passen.
- In de toekomst een Kyosho BMW M5 kopen || Weet bijna zeker dat ze passen, het enige wat ik jammer vind is dat de M5 velgen niet zo exclusief meer zijn. Bijna iedereen heeft ze onder zijn/haar auto. :|

Bvd :worshippy:,

Bob..
Laatst gewijzigd door Bob op di 05 dec 2006 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rayzer

Bericht door rayzer »

Waar zijn de pics gebleven???
Afbeelding
Afbeelding VW-4-LIFE
Bob
Contacteer:

Bericht door Bob »

Hmm, raar.. Had de foto's bij Imagevenue geüpload. :|

Nouja, dan maar eventjes geen foto's. :doh:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Lijkt me toch eigenlijk niet zo'n probleem..... maar als jij zegt dat ze niet passen...

Toch een kanttekening.
Waarom vind je 10,50 euro te duur als je wel een donormodel bij de dealer wilt kopen? Die is toch veel duurder?
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik heb net even met m'n M5 zitten kloten, maar ik krijg de velgen er niet van af, zit dat schroefje nou onder een sticker van het BMW logo, of zit het achter een plastic dopje? En welk gereedschap heb je er voor gebruikt, want ik heb nu al lichte schade aan de velg toegebracht.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
DTM

Bericht door DTM »

Volgens mij moet je het BMW-logo met een dun mesje eraf halen en dan zie je een schroefje zitten die je los moet draaien. Ik weet het alleen niet 100% zeker aangezien ik het zelf nooit heb gedaan, dus misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Bob
Contacteer:

Bericht door Bob »

Waarom vind je 10,50 euro te duur als je wel een donormodel bij de dealer wilt kopen? Die is toch veel duurder?
10 euro voor alleen 4 velgen vind ik best veel geld, misschien kan ik dan beter een nieuwe CSL kopen voor 50 à 60 euro. Dan heb ik tenminste nog een model waar ik dan weer andere velgen onder kan doen. Naast die 10,50 komt trouwens ook nog 10 euro verzendkosten zie ik nu.. Daarnaast zijn het ook niet de echte velgen van de CSL van Kyosho, maar gewoon Replica's. :wink:
Ik heb net even met m'n M5 zitten kloten, maar ik krijg de velgen er niet van af, zit dat schroefje nou onder een sticker van het BMW logo, of zit het achter een plastic dopje? En welk gereedschap heb je er voor gebruikt, want ik heb nu al lichte schade aan de velg toegebracht.
Je kan het beste het BMW-logo met een pincet/naald als het ware eruit "wippen". Desnoods verwarm je hem een paar minuutjes met de föhn. Dan moet het wel lukken. Daar achter zit een heel klein, dun schroefje wat je eruit kunt draaien met een dun schroevendraaiertje. :)
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:wink: Maar deze velgen zijn qua kwaliteit wel een stuk beter dan de Kyosho velgen als ik me niet vergis :wink: In Houten stond er namelijk ook een stand met 1:18 velgen. Schitterend gewoon :worshippy: Alleen ben ik zelf niet van plan om mijn modellen te verbouwen op welke manier dan ook :mrgreen:
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Thanks voor de heldere uitleg! :thump_up:
Ricardo schreef:Alleen ben ik zelf niet van plan om mijn modellen te verbouwen op welke manier dan ook :mrgreen:
Durf eens te leven man! :twisted: :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
DTM

Bericht door DTM »

Voor een leuk setje velgen ben je een hoop geld kwijt. Hou er rekening mee dat je die replica CSL velgen nog zelf moet spuiten. En naast de kosten van de velgen zelf (10,50 euro) komen er nog banden (6,50 euro) en verzendkosten (10 euro) bij. Totaal dus 27 euro.
Bob
Contacteer:

Bericht door Bob »

Voor een leuk setje velgen ben je een hoop geld kwijt. Hou er rekening mee dat je die replica CSL velgen nog zelf moet spuiten. En naast de kosten van de velgen zelf (10,50 euro) komen er nog banden (6,50 euro) en verzendkosten (10 euro) bij. Totaal dus 27 euro.
Precies, ik denk dat ik eruit ben. Ik ga gewoon verder met mijn verzameling (voor nu: BMW Mobile Tradition). Als ik daarmee klaar ben wil ik alle BMW M3's, van oud naar nieuw, naast elkaar hebben. Dan probeer ik ze allemaal in dezelfde kleur te krijgen. Hopelijk zwart, want dan neem ik de M3 CSL, dan gebruik ik die velgen en als ze niet passen heb ik alsnog een mooi model in mijn collectie die er ook in past. :)

En als ze wel passen dan zet ik de velgen van mijn 5-serie maar even onder de M3 CSL. Misschien verander ik die in de toekomst nog wel een keertje. :wink:

Voor nu bedankt voor jullie hulp. Als het zover is zal ik het topic omhoog halen en jullie op de hoogte houden van mijn plannen. :D
Maar deze velgen zijn qua kwaliteit wel een stuk beter dan de Kyosho velgen als ik me niet vergis In Houten stond er namelijk ook een stand met 1:18 velgen. Schitterend gewoon Alleen ben ik zelf niet van plan om mijn modellen te verbouwen op welke manier dan ook
Tja, maar je moet ze dan idd, zoals DTM al zei, spuiten en op maat maken en dergelijke. Dat kost ook nog een heleboel geld. Dus ik denk dat ik gewoon voor een Kyosho M3 CSL ga in de toekomst (aan het eind van voorjaar-2007 hoop ik). 8)
Afbeelding
Plaats reactie