Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gaaf spul, de FF was beroemd vanwege zijn vierwielaandrijving (Ferguson Formula). Ik heb 'm van Dinky, overgespoten in het grijs (was origineel geel). Die 150 is inderdaad mooi, maar ik vind de vorm van de 120 toch het puurst. De TVR is ook weer een dikke, buitenissige kar.
Wat een byzondere merken heb je weer bij elkaar gesprokkelt. De wagens zijn weer fraai vind ik. Die Ingrid Bergman is dat de wagen van haar geweest? Die spaak wieltjes zien er realistisch uit. Trouwens als het goed is krijg ik binnenkort dezelfde Dome als de jouwe binnen. Zag hem toevallig voor een klein prijsje vond hem wel heel aardig.
model1op43 schreef:Die 375 America is wel geinig. Heeft wel iets van een oude Corvette weg vind ik. Vandaar waarschijnlijk de naam America
Die 312 PB's vind ik minder. Ik weet dat het speelgoed is, maar ze staan me net even te ver van de werkelijkheid af
Ferrari gebruikte in het verleden de namen Inter, Export en America om aan te geven voor welke markt zijn modellen bedoeld waren.
De 375 America is zeker niet afgekeken van de Corvette om de simpele reden dat Corvette nog niet bestond toen deze schoonheid door Pinin Farina in 1954 ontworpen werd en gekocht werd door Ingrid Bergman
Laatst gewijzigd door jonnoT op di 12 dec 2006 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"model1op43"]Die 375 America is wel geinig. Heeft wel iets van een oude Corvette weg vind ik. Vandaar waarschijnlijk de naam America
Deze Bergman stond op het salon van Parijs in 1954 ! de Corvette pas 1956
Het is eerder afgekeken van de Mercedes 300 SL
(zie boek Ferrari Pininfarina (1952-1996 Photo Archive by Wallace A.Wyss)
375 MM of De Bergman Ferrari besteld door Roberto Rossellini voor zijn vrouw Ingrid Bergman
Hij zelf had toen deze 1954
Laatst gewijzigd door Porsche op di 12 dec 2006 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.