Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Even een vraagje aan onze Belgische vrienden: wat kost het verzenden van een pakketje (minder dan 5 kilo) naar Nederland, niet aangetekend?

Ik kreeg vandaag een model thuis dat ik op Ebay gekocht had. De Belgische verkoper rekende 15 euro verzendkosten, op http://www.depost.be kom ik tot 13 euro, op het pakketje zit echter een postzegel van slechts 7,80 euro. Ik vind dat nogal een groot verschil. Reclameren?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik denk dat reclameren alleen zin heeft als de verzendprijs afwijkt van de prijs die in de advertentie stond.
En indien er geen prijs vermeld stond, de prijs die van te voren afgesproken was.

Is dit beide niet het geval, zou ik je adviseren: altijd voor het einde van de veiling navraag doen naar de verzendkosten. Nooit zomaar van een reguliere verzendprijs uitgaan.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
christophe320d

Bericht door christophe320d »

bigodino schreef:Even een vraagje aan onze Belgische vrienden: wat kost het verzenden van een pakketje (minder dan 5 kilo) naar Nederland, niet aangetekend?

Ik kreeg vandaag een model thuis dat ik op Ebay gekocht had. De Belgische verkoper rekende 15 euro verzendkosten, op http://www.depost.be kom ik tot 13 euro, op het pakketje zit echter een postzegel van slechts 7,80 euro. Ik vind dat nogal een groot verschil. Reclameren?
de belgische post had vorige week een promotie op poten gezet samen met ebay waardoor er tot 30% korting mogelijk was.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Reclameren dus! :P
christophe320d

Voor 2€ zou ik ni echt gaan reclameren om eerlijk te zijn tenzij het slecht verpakt is.

7,8€ betaald en 15€ vragen vind ik erover. Kan wel zijn dat de verkoper niets afwist van die promo van de post.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Is dit beide niet het geval, zou ik je adviseren: altijd voor het einde van de veiling navraag doen naar de verzendkosten. Nooit zomaar van een reguliere verzendprijs uitgaan.
Zo heb ik het vorige maand ook gedaan bij een veiling voordat deze afliep. Kreeg van de Duitse verkoper te horen, dat de verzendkosten 25 Euro waren naar Nederland en dat zou best kunnen, omdat het 1/6 model nogal vrij zwaar was en als hij het artikel verzekerd met DHL verstuurd, dan zijn de kosten ook zo hoog. Ik heb hier dan ook geen problemen mee om 25 Euro te betalen als hij ze ook betaald heeft.

Maar toen ik het pakket ontvangen had, bleek het met DPD te zijn worden verstuurd. Ik weet, dat DPD een van de goedkoopste vervoerders is. Het mooie van DPD is, dat je precies kunt nagaan met het pakketnummer, waar het pakket afgeleverd is geworden door de afzender. Naar dit DPD depot in Duitsland een mailtje gestuurd met wat de verzendkosten naar Nederland zijn van een pakket zoals precies omschreven zoals ik het ontvangen had. Gewicht, omtrek etc..
Nu blijken de verzendkosten 8,20 Euro te zijn geweest. Ik heb de verkoper diverse keren hierop gemaild, tot ik eindelijk een antwoord kreeg met vermelding of ik niet tevreden was met het artikel. Nogmaals een antwoord terug gestuurd, dat het niet om het artikel gaat, maar om de verzendkosten.
Uiteindelijk gaf hij dan toch toe nadat ik hem attent erop gemaakt had dat ik navraag heb gedaan bij het betreffende DPD depot, dat hij een foutje gemaakt had en "per abuis" 25 Euro verzendkosten geteld had en geen 8,20 Euro.
Ik moest hem mijn bankgegevens sturen en dan zou ik het teveel betaalde portokosten terug gestort krijgen. Maaaaaaar dan alleen als ik van te voren een positieven feedback gegeven heb. Hier trap ik dus natuurlijk niet in. Ik heb wel de bankgegevens naar hem gemaild met misschien de veronderstelling, dat hij mogelijk toch nog het verschil terug stort en tevens vermeld, dat ik pas een positieve feedback geef als ik het geld terug heb. Nadat ik nog diverse mailtje gestuurd heb naar deze persoon, heb ik nooit meer antwoord gekregen. Deze verkoper heeft al regelmatig iets verkocht op Ebay en is volgens mij wel degelijk op de hoogte van de verzendkosten. Hij heeft de verzendkosten veel hoger op gegeven om de uiteindelijke verkoopprijs in zijn voordeel op te schroeven. Ik voel mij dan ook opgelicht. Of het nu om 17 Euro of 1700 Euro gaat, dat doet er niet toe, maar om 17 Euro vind ik het niet lonen om een klacht bij Ebay in te dienen.
Ik zal op het laatste moment een negatieve feedback aan deze verkoper geven, maar het nadeel zal zijn, dat ik een negatieve terug krijg met onwaarheden erin. Het zij zo.
Voor de rest laat het verder ook bij.
christophe320d

[quote]Ik zal op het laatste moment een negatieve feedback aan deze verkoper geven, maar het nadeel zal zijn, dat ik een negatieve terug krijg met onwaarheden erin. Het zij zo

[quote]

Gelijk heb je

Feedbacksysteem is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bij ebay. Ik blijf erbij, als verkoper geef je feedback bij ontvangst van de betaling van de koper. Als koper heb je dan je plicht voldaan vind ik. De koper geeft op zich neg of pos feedback bij ontvangst van de goederen.

Jammer en helaas gebeurt dit zelden of nooit
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Feedbacksysteem is Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! bij ebay. Ik blijf erbij, als verkoper geef je feedback bij ontvangst van de betaling van de koper. Als koper heb je dan je plicht voldaan vind ik. De koper geeft op zich neg of pos feedback bij ontvangst van de goederen.

Jammer en helaas gebeurt dit zelden of nooit
Ik koop vaak genoeg op ebay en merk dit ook, maar met mijn verkoop doe ik deze handeling nu ook, want (uit ervaring) wat als jij als verkoper netjes positieve feedback geeft en het model is bij de koper toch niet helemaal naar wens of er is wat mee, dan zijn er zat bij die gelijk negatieve feedback geven en nog eens gaan klagen bij ebay, dus vind ik het aan de ene kant weer wel een goed iets om pas feedback te geven waarneer iedereen tevreden over elkaar is. En meestal is dat toch pas waarneer iemand zijn goederen ontvangen heeft.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik had vooraf de verzendkosten opgevraagd en vond die dus aanneemelijk. Dat van die promo wist ik natuurlijk niet en de verkoper misschien ook niet. Voordeel van de twijfel dan maar.
Ik heb een tijdje het volgende geprobeerd: ik vroeg aan verkopers apart aan te geven wat verpakkingskosten zijn en wat de postzegel kost. Zo kun je zien of iemand de prijs opschroeft via verzending. Alleen merkte ik dat ik dan geen antwoord kreeg.
Groeten, Peter

Porsche

Bericht door Porsche »

Goede ebayverkopers zoals oa Greif geven altijd feedback wanneer de betaling binnen is.
De koper moet enkel betalen (optijd) en zijn deel is gedaan dus postieve feedback van de verkoper
Zijn de goederen aangekomen geeft de koper feedback.
Zo moet het normaal
Doch in de praktijk zijn vele verkopers bang om slechte feedback te krijgen en geven ze pas achteraf feedback nadat de koper feedback heeft gegeven
Dus wanneer er weinig vertrouwen is volgt er geen feedback!!
JAN TOMAT

Bericht door JAN TOMAT »

hallo

iemand in belgie die niet wist van de korting van de post???
die is toch geen bekende ebayer want ik heb een mailtje gehad en op mijn ebay er ook melding van gehad dus.
het is wel voor de verkopers als die dat in hun zak steken mij niet gelaten.
dacht dat je ergens kon melden als je de postkosten te hoog vind.
http://pages.benl.ebay.be/help/policies ... pping.html
duitsers zijn inderdaat bekend voor hun hoge postkosten.
als ik een muntje verstuur vraag ik ook 1.5€ verzending postkost 52 cent dacht ik.ik verstuur wel mijn munten in de bekende bubbelanvelopen die natuurlijk weer geen standaardmaat zijn en er dus 83cent moet kleven en dan is de envelop er nog niet bijgerekend dus meer dan 1€ kosten dan is 1.5€ zeker niet te veel want mag maar max 50 gr wegen en met verpakking erbij is 50 gr niet veel.en toch zijn er die er op reclameren???
hoe het met autokes juist is heb ik geen ervaring weet niet wat een doosje juist kost zal eens bij de post kijken.
profiteurs zullen er steeds zijn op ebay en of ebay er iets aan doet dat vraag ik me ook dikwijls af .want zij zorgen ook voor geld aan ebay.
wat je wel kan doen is met verschillende bv van dit forum aan ebay melden dat er iemand iets misdoe op ebay.en mischien als het forum daar mee akkoord gaat de link van het forumitem erbij plaatsen dan weten ze dat er over gesproken word en zijn ze misschien wel sneller bereid er iets aan te doen.hebben ze al gedaan met het muntenforum met iemand die valse stukken verkocht.
het blijft steeds goed uitkijken op ebay want het is en blijft een groot medium waar veel volk op komt en iedereen heeft er al wel eens iets op voor gehad denk ik.en je fouten geef je niet graag toe en ook niet je miskleunen die je er hebt op voorgehad.

groetjes
jan tomat
mijn eerste 1:64 gekocht via dit forum Benetton Ford B193B GP Portugal(yellow front spoiler flaps)nr12 ben dus in blijde verwachting.
nr 3 en 4 van de 1:64 is ook onderweg naar mij
tom

Bericht door tom »

Als je maar duidelijk vermeldt bij de veiling wat je voor verzending vraagt, dan kan niemand er achteraf moeilijk over doen. Als je biedt op een veiling waarbij teveel verzendkosten vermeld staan, ga je daar duidelijk mee accoord.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

tom schreef:Als je maar duidelijk vermeldt bij de veiling wat je voor verzending vraagt, dan kan niemand er achteraf moeilijk over doen. Als je biedt op een veiling waarbij teveel verzendkosten vermeld staan, ga je daar duidelijk mee accoord.
Dat is ook precies wat ik bedoelde in mijn eerder bericht.... :thump_up:
Als je accoord gaat met een verzendbedrag,..ga je accoord.
Je koopt een artikel met vooraf afgesproken bijkomende kosten, en voor dit bedrag behoord iemand zijn artikel in huis te krijgen. De verkoper dwingt tenslotte niemand om ook accoord te gaan met de verzendkosten.
Lijken de verzendkosten vooraf aan de hoge kant, dan is het ook de verantwoordelijkheid van de koper om dit eventueel eens eventjes te checken. Klopt dit écht niet, of krijgt geen bevredigend antwoord van de verkoper, kun je altijd nog van de koop afzien.

Dit natuurlijk wel altijd voordat je het artikel aangeschaft hebt regelen..
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op ma 18 dec 2006 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
JAN TOMAT

Bericht door JAN TOMAT »

hallo

daar ben ik mee met jullie en dat moet je maar gelezen hebben ok.
maar dan mail je naar de postkosten en dan krijg je een mail van ik schat rond de zoveel.als je het dan gekocht heb krijg je een mail van postkosten die hoger zijn.en als je dan iets zegt tegen hen is het zo van ja maar heb verkeerd gekekken of dacht dat het naar een ander land was enz.en wat doet een koper dan maar juist betalen om geen negatieve feedback te hebben.
en eigenlijk eerlijk gezegd vind ik het erg dat je steeds moet kijken wat de postkosten zijn net als je moet controleren dat het item hetgeen is dat op de foto staat want dat is nog zoiets.het zou beter zijn dat ebay iedereen verplicht de postkosten op voorhand te melden en dat het ergens zeer duidelijk staat vermeld en je het niet moet zoeken in de beschrijving(die soms een dagblad is)en voor de foto's de verkoper moet kiezen bij het plaatsen van item of voorbeeld van item.en het dan duidelijk te zien is voor de verkoper en je het weer niet moet zoeken in de beschrijving.het zal steeds een moeilijk discutiepunt blijven en ieder zal zijn menning hebben maar ze kunnen het eigenlijk van ebey uit het gemakkelijker maken.maar ja waarom zouden ze het doen nu word er veel meer aangeboden.de profiteurs verkopen het dan wel niet maar betalen wel aan ebay.
mijn menning is je mag als verkoper iets meer vragen als de werkelijke postprijs want verpakking en het wegbrengen kosten ook geld maar het moet niet overdreven zijn.en de verkopers onder ons weten goed genoeg dat er steeds mensen zijn die alles niet lezen en je ze zo kunt hebben.maar als iedereen het eerlijk speelt (zoals de meeste)zijn er ook meer mensen die willen kopen op ebay.wie kent er niemand onder je familie of vrienden die zegen van ja maar ebay daar zitten bandieten bij.dus die kleine minderheid maken het slecht voor de goede verkopers.

groetjes
jan tomat

ps hier een voorbeeld van iemand die ook verkocht op ebay http://forums.benl.ebay.be/thread.jspa? ... =500002940 en zo zijn er honderde soorten op ebay
mijn eerste 1:64 gekocht via dit forum Benetton Ford B193B GP Portugal(yellow front spoiler flaps)nr12 ben dus in blijde verwachting.
nr 3 en 4 van de 1:64 is ook onderweg naar mij
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en gevraagd wat de reden van het verschil in kosten was. Hij gaf aan dat dit de eerste keer was dat hij iets naar het buitenland verkocht en had de verzendkosten extra hoog ingezet om er zelf niet bij in te schieten. Hij bood aan 5 euro terug te storten.

Ik vond dit een eerlijk antwoord en een net aanbod. Ik moet zeggen dat ik bij nader inzien moest denken aan mogelijke extra administratiekosten voor buitenlandse transacties. Ik had dat zelf een keer, toen ik iets naar België verkocht. Toen rekende mijn bank mij kosten. Daarom heb ik gereageerd dat hij niets hoefde terug te storten.

De verkoper heeft positieve feedback achtergelaten en ik ook.
Groeten, Peter

Plaats reactie