Mclaren GTR F1 Peter Kox Le Mans 1996 (update 20-04-2007)

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Mclaren GTR F1 Peter Kox Le Mans 1996 (update 20-04-2007)

Bericht door Matt Modelautos »

Mission Impossible......misschien wel. :cry:
Ik ben al geruime tijd bezig om een kitje in elkaar te zetten zonder te weten hoe het gaat eindigen. Dit is echt een van de moeilijkste klusjes ooit. Het betreft een Mclaren GTR F1 van Peter Kox uit Le Mans 1996. De 1:43 kit is van Renaissance (high detail) en is nou niet bepaald makkelijk te bouwen. Behalve dat het uitzonderlijk gedetailleerd is ben ik ook al de nodige problemen tegengekomen....een kleine opsomming:
-Luchthapper op motorkap ontbreekt. (bij kunnen maken uit een stukje restmateriaal).
-Koelvin aan een kant afgebroken. (eigen schuld, dikke bult, maar bij kunnen maken uit een stukje plastic van een blisterverpakking).
-De uitlaten zaten er wel bij, maar 3 stuks braken af bij het passend maken. (gelukkig kunnen repareren).
-Decals blijken bij het afweken in kleine stukjes te breken. (oplossing voor gevonden door ze eerst af te lakken met Microscale Liquid decal film).
Al met al heb ik er al verschillende slapeloze nachten van gehad. :mrgreen: maar het is zonder meer een uitdaging om te proberen er toch iets van te maken.

Om een idee te geven van het bouwen hier alvast de bouwtekeningen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen verschijnen er in ieder geval al wat foto's van het chassis. Dit gedeelte heb ik gelukkig al tot een goed einde kunnen brengen.

By the way,...dit zou hem moeten worden.
Afbeelding

Een leuke quote uit de bouwbeschrijving wil ik jullie echter niet onthouden....
"Make seatbelts (blue) using seal from a cap of a bottle of good wine (French.!)" :wall:

20-04-2007 foto update:
Tot zover dus het makkelijkste gedeelte. Alleen jammer dat je er straks bijna geen ene moer meer van ziet. :cry:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op za 21 apr 2007 09:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik weet zeker dat je het tot een goed eind zult brengen :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

117ayrton schreef::D ik weet zeker dat je het tot een goed eind zult brengen :mrgreen:
Tja Vic, grijns maar :wink: ,.....maar hier heb ik toch een zwaar hoofd in. (en dit komt niet van de Franse wijn).
Carpe Diem

autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:wink: Goed dat je blijft doorzetten. Als er bij een bouwpaket iets fout gaat stop ik er meestal snel mee hoor ! Dus echt respect voor je dorzettingsvermogen. Nog veel succes Matt ! :wink:
Renault, Drive The Change !
fish88

Bericht door fish88 »

Ik word al depressief als ik naar de tekeningen kijk :lol:

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van deze prachtige wagen (met geweldige coureur) :thump_up: .
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
yorky-aston martin

Bericht door yorky-aston martin »

ik word al gek als ik zo'n doos los maak ;)
maar wel altijd leuk om die projecten te volgen

ben echt benieuwd naar het resultaat :)
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Matt Modelautos schreef:[..]Tja Vic, grijns maar :wink: ,.....maar hier heb ik toch een zwaar hoofd in. (en dit komt niet van de Franse wijn).
ik heb diep respect voor jou hoor ,heb hier al jaren een kit schaal 1/24 van een mclaren winnaar van le mans staan als ik naar het plan zag was ik al in paniek doos dicht en heb hem aan peter beloofd aleen heb ik dat ding ergens zo goed weg gezet dat ik het niet meer vind ,dat is dat slordig zijn hé van mij.nee echt ik heb er alle vertrouwen in dat jij er weer een pracht model zal van maken :thump_up: :worshippy:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wassink

Bericht door Wassink »

Oh my..
WAT een klus! Diep respect zeg! :thump_up:
"Some are born great, some achieve greatness...
...and some have greatness thrust upon them"
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Poeh jij liever dan ik hoor, mijn vingers zijn nog helemaal gevoelloos van de seconde lijm van die Scania.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Peter Parker schreef:Poeh jij liever dan ik hoor, mijn vingers zijn nog helemaal gevoelloos van de seconde lijm van die Scania.
Misschien een tipje voor je Peter,....geen secondenlijm gebruiken. :wink:
Zonder gekheid, doe ik ook namelijk nooit of te nimmer. Ik gebruik ten alle tijden transparante Epoxylijm. Kleeftkracht hiervan is formidabel zodat je maar uiterst weinig hoeft te gebruiken. Is flexibel t.o.v. secondenlijm, en is daardoor dus minder breekbaar dan bij gebruik van secondenlijm,....en je plakt er niet per ongeluk onderdelen mee vast aan je vingers i.p.v. aan het model. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op vr 20 apr 2007 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Goeie tip, want soms lijmt seconde lijm voor geen meter en idd is het breekbaarder.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Foto update in eerste bericht.
Carpe Diem

Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ziet er al wel 8) en ook gaaf dat je het chassis los van de body kan maken, bij bv. mijn Lizard van PM zit een deel in de body en een deel in de onderplaat, nu zou je het chassis open kunnen laten voor de :drool: details
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Matt,

Dat ziet er al heel erg goed uit.
Had je een nieuw stuurtje gemaakt?
En nog even een vraagje. Zitten die uitlaten niet veel te hoog?
Die moeten toch strak tegen die onderste plaatjes zitten?
Ik zit nog steeds te wachten op mijn ontbrekende onderdelen van deze wagen. Maar ik kan zo wel mooi de kunst afkijken ha ha :lol: :lol:
Ga je het rode gedeelte op de body spuiten of gebruik je de decals??

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Op de foto's zitten de uitlaten i.d.d. nog te hoog.
Bij het verbuigen van de uitlaten braken ze bij af en heb ze daarom eerst gelijmt en uit laten harden. De uitlaten zijn inmiddels weer terug gebogen tot net over de beschermplaten zodat ze nu precies tegenover het onderste gat in het bodywork zitten.
Het rood ga ik airbrushen, dit is veel makkelijker dan proberen die decals aan te brengen. Alleen zal dat nog even moeten wachten totdat ik thuis klaar ben met (ver)bouwen.
Carpe Diem

Plaats reactie