Ik ben al geruime tijd bezig om een kitje in elkaar te zetten zonder te weten hoe het gaat eindigen. Dit is echt een van de moeilijkste klusjes ooit. Het betreft een Mclaren GTR F1 van Peter Kox uit Le Mans 1996. De 1:43 kit is van Renaissance (high detail) en is nou niet bepaald makkelijk te bouwen. Behalve dat het uitzonderlijk gedetailleerd is ben ik ook al de nodige problemen tegengekomen....een kleine opsomming:
-Luchthapper op motorkap ontbreekt. (bij kunnen maken uit een stukje restmateriaal).
-Koelvin aan een kant afgebroken. (eigen schuld, dikke bult, maar bij kunnen maken uit een stukje plastic van een blisterverpakking).
-De uitlaten zaten er wel bij, maar 3 stuks braken af bij het passend maken. (gelukkig kunnen repareren).
-Decals blijken bij het afweken in kleine stukjes te breken. (oplossing voor gevonden door ze eerst af te lakken met Microscale Liquid decal film).
Al met al heb ik er al verschillende slapeloze nachten van gehad.

Om een idee te geven van het bouwen hier alvast de bouwtekeningen.

Morgen verschijnen er in ieder geval al wat foto's van het chassis. Dit gedeelte heb ik gelukkig al tot een goed einde kunnen brengen.
By the way,...dit zou hem moeten worden.

Een leuke quote uit de bouwbeschrijving wil ik jullie echter niet onthouden....
"Make seatbelts (blue) using seal from a cap of a bottle of good wine (French.!)"

20-04-2007 foto update:
Tot zover dus het makkelijkste gedeelte. Alleen jammer dat je er straks bijna geen ene moer meer van ziet.