Marlboro/Bastos

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
fobie
Schaal: 1:18

Marlboro/Bastos

Bericht door fobie »

Een vraagje wat betreft tabaksreclame:Waarom mogen er géén modellen verkocht worden met tabaksreclame van bvb.Marlboro en mag dit wel bvb. met reclame van het Belgische merk Bastos?Of mag dit eigenlijk ook niet :?: :?
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D volgens mij mag dat ook niet meer,wat ik persoonlijk flauwe kul vind
maar dat is mijn persoonlijke menig natuurlijk :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Minichamps heeft een tijdje terug een maas in de wet gevonden, die helaas ook weer gauw gedicht is, maar toen zijn er een paar modellen met tabaksreclame uitgekomen, waaronder bv. ook de 1:43 Williams van de Senna Collectie (No.20)
Afbeelding

en ook de Le Mans Porsche set (Set van 3 965Lers) en de 1:18 versies zouden Rothmans dragen, maar toen werd de maas gedicht en heeft MC overal van die Racing stickers overheen zitten plakken.
Misschien is die E30 M3 ook wel rond die tijd los gekomen. :idea:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ik blijf die regelgeving omtrent tabaksreclame op miniaturen erg onduidelijk vinden.

Redelijk recent bracht Ixo onderstaande Ford RS200 uit in Belga-kleuren, waarop ook duidelijk Bastos-reclame zichtbaar is :?

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

De scheidslijn ligt op de term "speelgoed".

Exoto modellen dragen wel en geen tabaksreclame. Omdat sommige modellen de prijs van speelgoed overschrijden blijkbaar.... :|
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

De scheidslijn ligt op de term "speelgoed".
Hoe consequent is die redenering nog als je je Ixo-modelletje met Belga en Bastos reclame uit het doosje moet schroeven met een speciaal driehoekig schroevendraaiertje in verband met de Europesche Regelgeving omtrent speelgoedveiligheid ?? :shock: :nuts:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Simpel; niet :mrgreen:

Volgens mij zou je per type moeten aangeven dat het om volwassen verzamelmateriaal gaat en niet om kinderspeelgoed.

Het is te gek voor worden om met een "autootje" van 80 euri te gaan spelen als kind, maar goed, wie ben ik natuurlijk..... :|
fobie

Bericht door fobie »

Wat ik wel weet is dat modellen met tabaksreclame bvb; met de rally in Ieper onder de toonbank moeten worden verkocht.M.a.w. ze hebben de modellen bij maar ze mogen niet open en bloot uitgestald staan.Waar trekken ze de lijn?En als het toch niet mag,waarom worden deze modellen dan geproduceerd?
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Jolly Club schreef:Ik blijf die regelgeving omtrent tabaksreclame op miniaturen erg onduidelijk vinden.

Redelijk recent bracht Ixo onderstaande Ford RS200 uit in Belga-kleuren, waarop ook duidelijk Bastos-reclame zichtbaar is :?

www.ixomodels.com/ixo/pics/rac066.jpg
Bastos was de sponsor van de betreffende rally (vandaar de naam op het startnummer), maar het blijft vreemd waarom er geen reclame op zou mogen.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
fobie

Bericht door fobie »

Jolly Club schreef:Ik blijf die regelgeving omtrent tabaksreclame op miniaturen erg onduidelijk vinden.

www.ixomodels.com/ixo/pics/rac066.jpg
BELGA is trouwens ook een Belgisch sigarettenmerk.Belga + Bastos op één wagen:foei :mrgreen:
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

viewforum.php?f=38

Hier staat nog meer info omtrent de tabaksreclame :thump_up:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
tom

Bericht door tom »

Triest gebeuren. Ik heb al jaren afbeeldingen en modellen van race- en rallyauto's met tabaksreklame in huis, nog steeds geen aandrang om er één op te steken.
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Ja Ja, onze heren wetgevers hebben blijkbaar niets anders te doen , dan te lameren over sigarettenreclame en de opwarming van de aarde , me blijkt... Als deze onozeligheid nog lang blijft duren (kledinglijnen van Marlborro classics en Camel shoes mogen dan weer wel blijven bestaan)dan ga ik een aparte collectie beginnen met tabakssponsering...ze gaan nog exclusief worden .Als ik het goed heb gaat Minichamps kortelings de Sierra Cosworth 1/18 met Bastos liverey uitbrengen van de 24h van Spa ..., moet ik deze dan ergens onder de toog gaan zoeken of zit hij in een zwarte doos met zo'n gelikte boodschap van Roken schaadt uw gezondheid met zo'n irritant fotootje van doorgepekte longen.
Waar gaan we naartoe heren.........!!! :doh:
En nu moet ik stoppen of ik heb dringend een sigaret nodig Ugh UuuGh...
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

tom schreef:Triest gebeuren. Ik heb al jaren afbeeldingen en modellen van race- en rallyauto's met tabaksreklame in huis, nog steeds geen aandrang om er één op te steken.
inderdaad triest ,ik kijk al van de jaren 60 naar formule 1 en heb heel wat merken van tabac zien komen en gaan ,maar zin om een Censuur op te stekken heb ik niet gehad ,dus totaal belachelijk :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie